Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 16577 besök totalt |
Hittade det här när jag surfade runt. Kanske av intresse eftersom Gallardon är på tapeten.
--- Just came back from the dealer up the street. I had gone up there with the intention of possibly trading my 360 Spider for a sweet looking yellow over black/with yellow inserts Gallardo. I stood and stared at the Lambo for an hour while the dealer and I talked turkey and then he handed me the keys. I was very excited to be able to drive such a highly talked-about car as the Gallardo. The interior is very nice. The engine sounded great at low RPMs. ANYway, we get out on the road and take it up to speed. AHHH! What a piece of crap! I have never felt so detached from the road. The car felt VERY solid and the engine pulled like a MONSTER, but I FELT like I was inside a theme park ride with videos of the outside world being played on a video screen 5 feet away from my face. The lane changes felt like I was towing a boat behind me. Very vague turn in, and the car took way too long to correct its posture after an abrupt maneuver. Oh, by the way after only ten miles my back was killing me...the seats suck! Visibility was terrible. When I got back to the dealer I said, "Well, it ain't a Ferrari". The dealer (a good freind of mine) smiled and nodded in agreement. There is simply no comparison to the FEELof the 360. Oh, by the way I have owned two other Lambos; I am not a Ferrari bigot. The Gallardo just sucks. Russ --- _________________ Ciao Peter Söderlund Ferrari 328 GTB | Alfa 159 Q4 |
||||
Well, "to each his own" som de brukar säga. Jag vet inte hur mycket fyrhjulsdriften kan spela in och jag har tyvärr inte provkört någon 360 (än). AWD:n lär ju inte förbättra 'turn-in' jämfört med en bakhjulsdriven, men jag kan inte tänka mig att det är så illa. Rent siffermässigt kan man ta sig en titt här. Ferrari-ägaren får lite problem när han ska förklara varför hans 360 är 17 sekunder långsammare på Ringen. Spontant ser jag inte ett mätvärde där Ferrarin ens är i närheten annat än lägre vikt. Sen får folk prata känsla så mycket de vill, det finns tillräckligt med känsla i Gallardon för min del ![]() http://www.track-challenge.com/main_ Gallardons Hockenheim-tid är ju nästan i Porsche CGT-klass. _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
På Alfaklubbens träffar dyker det ibland upp Ferraris. De Ferrariägare som gillar bankörning äger ofta en eller flera Alfor också och kör därför med dem. Jag har precis köpt en Maserati 222, men är inte långt ifrån att köpa en 328 eller 348 också. Jag tittade på en 328 förra veckan som jag är mycket nära att slå till på. Även om jag då kommer att ha en Ferrari så kommer jag av ekonomiska skäl att fortsätta köra Alfa på banmötena. Steget ekonomiskt från att äga en Ferrari som entusiastbil till att plåga den på det sätt man plågar en Alfa på bana är stooort.
_________________ ------------------------------------------------------- Daniel Lindgren |
||||
Det var ju tur att ingenting på den FERRARI-chatten var speciellt subjektivt... ![]() Inlägget i sin helhet: http://ferrarichat.com/forum/showthr _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
Såg en intressant tråd som kan ge de intresserade en insikt i hur kvallisen på 360 är.
http://ferrarichat.com/forum/showthr Generellt sett har man problem med cabben på Spidern och en del problem med transmissionen på F1-lådorna i övrigt en skottsäker bil om den vårdas som ett fullblod ska ska göras. Larmet drar ur batteriet lite väl ofta... Som Italofil gillar jag det första svaret i tråden ![]() _________________ Ciao Peter Söderlund Ferrari 328 GTB | Alfa 159 Q4 |
||||
Nej riktigt så obegåvad är jag inte... ![]() ![]() ![]() Jag tänkte på
En tysk bil som krånglar måste vara en Opel? ![]() ![]() Den som nämner nåt om min styrbox i M3an får en käftsmäll! ![]() ![]() ![]() _________________ Wer später bremst, fährt länger schnell... |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 16577 besök totalt |