Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
2370 besök totalt |
Ratt xbox 360
Har hajat att urvalet till Xbox 360 är rätt minimalt.. Hade inte tänkt köpa en Xbox alls, men nu fick jag ett av brorsan och forza 3 ska ju vara riktigt bra.. De rattar som jag funderar på är då antingen Mircosofts egen wireless eller beställa en Fanatec. Fanatec's verkar ju riktigt ball, men ska man beställa deras modell värre pedaler kostar blir det en liten slant. Deras billagare pedaler verkar dessutom rätt sågade i rätt många recensioner. Någon som testat och tycker det var värt det? Negativa med Fanatec förutom priset är ju även att det verkar vara lite oklart med leveranser till xbox'en? Wireless-ratten har jag både hört bra och dåligt om, kostar inte så mycket och jag kan hämta en imorgon på webhallen. _________________ Filip Åhrberg ----------------- Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v |
||
Ja jäklar vad skoj det är med Forza3
![]() Ratten är helt ok. Sen var det länge sen jag spelade bilspel överhuvudtaget, men styr och gaskänslan är riktigt, riktigt bra. Däremot har jag inte riktigt kommit överens med bromsen än, svårt att få till känslan där. _________________ Filip Åhrberg ----------------- Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v |
||
Förlåt om jag nu halvkapar din tråd...
Jag har en Fanatec Speedster 3 Forceshock som jag köpte till min xbox(den gamla svarta vanliga xboxen). Funkar den till en 360 tror ni? Instruktionerna har jag tappat bort såklart. Tänkte köpa en xbox 360 - är det en sådan som gäller nu eller är det någon ny konsol på gång som man ska vänta på? När jag köpte min vanliga xbox för några år sedan, så kom 360:n ut strax efter... EDIT: och vilken model av Xbox 360 ska man köpa? Finns ju flera att välja mellan, Elite, Arcade mfl. _________________ Lasse Alfons |
||
Re:
Som jag förstått det, så är det bara "limited" fanatec-rattarna som passar till 360. _________________ Filip Åhrberg ----------------- Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v |
||
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
2370 besök totalt |