| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Race 8 - ETCC @ Laguna Seca - 18 jan
|
4521 besök totalt |
|
Jag är med.
Är det någon mer som har en bugg när man går in och tankar, Tankvarvet tar två min extra .
Nog för att jag inte är en höjdare på depå stopp men ändå!!!!. och var finns markeringarna för depåområdet? .
_________________ Roger Jonsson |
||
Det låter som den inte registrar passage av mållinje i depån. Vanligt problem vid hyrlånglopp i gokart... Enstoppstrategi blev plötsligt mkt intressant.... _________________ Pär Hylander |
||
|
Tiden vid tankning stämmer nog för mej men däremot står inte minna mekaniker där dom ska, står mycket längre ut mot banan, Däremot undrar jag vad som gäller vid utgång från depå, Ska man hålla vänstra spåret runt muren som väl är meningen?,eller får man gå direkt ut på banan efter depån ???? Det skiljer på ca 2/3 s vilken väg man tar
_________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||
|
Var går gränserna när man går in och ut i depån.hinner inte kolla.
Jag har inte hunnit att träna så mycket. förra veckan sjuk, denna veckan har all tid gått åt till min nya vovve. Och min söta fru. så träningen får bli när vi rejsar .
||
|
Kul med ny vovve! Har själv två...Sort?
Idag verkar vi bara bli 8 stycken: NiklasM StigsRC RocketRoger P Hylander Kavic ove M oscar A CWaltgard Thomas kunde troligtvis inte komma, fuZe och Speedy är troligen upptagna med SIM-CHALLENGE ligan... JonasLarsson och A Kronberg samt övriga som står på listan har jag inte hört något ifrån... 8 pers klarar vi av på CWs server.... _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
Grattis ove???
Jag tror att jag och du körde 31 varv. Det var ett märkligt rejs varje gång jag kom närma oskar så flög han över framför bakom m.m usch. oj vad svår det var att hålla sig på banan då .
||
|
Jag har nu kollat replay-filen och det ser ut som följande:
1) oveM 2943,340 2) RocketRoger 2951,184 3) oscar 2965,847 4) Kavic 2985,766 5) JonasLarsson 2993,522 6) NiklasM 3001,968 7) StigsRC 3024,578 Det blev nåt mysko med Rogers och oves depåstopp. Det varvet räknades inte utan de körde därför 31 varv!! Men det har jag tagit hänsyn till ovan. 4 extra poäng till Kavic för Pole!! Grattis!
Ställningen ser ut som följande: 1) fuZe 61 p (7) 2) SpeedyGT 54 p (7) 3) Rocket Roger 37 p (8) 3) Kavic 37 p (8) 5) oscar A 32 p (7) 6) ove M 30 p (7) 7) Jonas Larsson 24 p (7) 8) C Waltgard 14 p (6) 9) ThomasT 12 p (6) 10) A Kronberg 9 p (7) 11) pg_ice 8 p (1) 12) Stigs RC 6 p (6) 13) Niklas Maravic 5 p (8) 14) HOOPoo 3 p (7) 15) P Hylander 3 p (5) 16) Nypan (empk2k?) 0 p (1) 17) PV 0 p (1) 18) Gustav Uhlander 0 p (0) 19) djungel-Jim 0 p (0) 20) LarsA 0 p (0) Tack för dagens race!!!!! _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
Laguna
Det blev ett riktigt strul rejs för min del. Var i depån tre gånger så där tappade jag mycket tid, men,, men,, ja tycker det var ett fint rejs för övrigt alla sköter sig mycke bra. Jag hade ett litet problem med att jag inte såg Roger i min tidtagning när han kom upp bakom mig, man hinner ju inte hålla undan när man får se det för sent, nu gick det ju bra ändå som tur var. Mvh: Stigs RC
_________________ Stig Fasth Stig RC Skara |
||
|
Min första seger kom på lite konstigt och överraskande sätt.
Kände mej inte särskilt snabb med tanke på de tider som Jonas och andra skrivit om i forumet. Men på fria träningen gick det hyfsat och kvalet också. Mycket jämnt med Kavic om pole. Var det 0,03 sek? Men när loppet skulle starta fanns Kavic snett bakom mej, lite underligt.
Var tvungen att starta efter tidtagningen eftersom jag inte hittade några startlampor, men fick en bra start. Sen upptäckte jag vid depåstoppet att det varvet inte räknades för mej. Trodde att alla skulle råka ut för samma, men det var ju bara jag och Roger.
Tack för et trevligt race! _________________ /Ove Mörk |
||
![]() |
Racingsimulatorer
Race 8 - ETCC @ Laguna Seca - 18 jan
|
4521 besök totalt |