Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Nordic SuperCar Challenge 2004
1568 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare

Citat:
Nordic SuperCar Challenge 2004 bjuder på massor av effekt.

Den nya Nordic Supercar serien ser ut att kunna bjuda på ett mycket fint startfält med rutinerade förare och spektakulära bilar med massor av effekt. De 18 förare som återfinns i nedanstående tabell har i dagsläget bekräftat start. Norske mästaren i Special Saloon, Haavard Lien, kommer att göra allt för att knäcka segraren i årets Nordic Thunderserie, Mikael Mohlin, som har den motorsvagaste motorn i serien men hans mazda är också lättast av alla bilarna i serien. Lennart Bohlin kommer till start i Kjell Karlssons nybyggda Corvette C 5 och vill naturligtvis också vara med i diskussionen om slutsegern. Erik Behrens har köpt Bosse Jonassons kompetenta GT 2 Porsche och Jaan Tolli har finslipat sin Boxter. Rallycrossesset David Forsberg gör en intressant start med den Opel Manta som tidigare rattats av Östen Flinfeldt i Special Saloon. Det finns fler förare som just nu arbetar för en start i serien och det skulle inte förvåna om startgridden omfattar ett 25-tal bilar när serien kör sitt premiärrace.

Vet någon nåt mer?

Kungälv
Här sen Feb 2003

Tja, vad vill du veta? Antalet förare som kommer till start eller mer om serien?
Nåväl, jag vet inte så mycket men att se ett race kan rekomenderas! De flesta bilarna har en bakgrund i Special Saloon eller liknande serier. Fruktansvärt ombyggda och oerhört snabba.
Mikaels RX-7 är fantastiskt välbyggd och går hur fort som helst... Kolla på: http://www.wankeltrim.se/index2.html

Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002

Här finns lite mer info.
http://www.supercar.se/

Forshaga
Här sen Dec 2002

Novan skulle passa bra.......

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Wankelsport
Kungälv
Här sen Feb 2003

Studebaker 53:an är grym!

Citera
magnusrx7
Gränna, Jönköping
Här sen Jan 2003

Mohlins bil kommer att finnas i Wankelregistrets monter på Elmia 9-12 April om ni vill kika!
Ni som såg förra året vet ur den går..

//Magnus

TobiasRX
Ljungby
Här sen Aug 2003

Nån som et vilka svenska banor de kör på? Framgick ej av www.supercar.se

Kör Mazda RX-7 -84
BMW 325i M-Sport -06
Citera
Dan Hovang
Vressel
Här sen Apr 2003

Tolli körde GTR innan har jag för mej. Men den serien är väl på väg bort?
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Citat:
Lennart Bohlin kommer till start i Kjell Karlssons nybyggda Corvette C 5 och vill naturligtvis också vara med i diskussionen om slutsegern

Är det inte gamla pappa Bohlin? Han kan ju köra det vet jag

Göteborg/Partille
Här sen Nov 2003

Tyvärr blir det inget supercars i Sverige i år. STCC vill inte ha med dom att göra och Svenska Bilsportförbundet vill inte okeja dom eftersom de blev avvisade av STCC. Och eftersom SBF fegar så anser sig tydligen exempelvis SSK inte kunna ta emot dom i heller. Hoppas det blir FINA tävlingar med stora startfält i Norge 2004, om så skulle bli fallet så är klassen välkommen i Sverige 2005. Risken finns väl att en del svenska team hoppar av nu när det inte blir något i Sverige, moment 22 kallas det visst. Jag får väl börja intressera mig för fotboll eller hockey istället, stön! thumbs down

Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

combat skrev:
Tyvärr blir det inget supercars i Sverige i år. STCC vill inte ha med dom att göra och Svenska Bilsportförbundet vill inte okeja dom eftersom de blev avvisade av STCC. Och eftersom SBF fegar så anser sig tydligen exempelvis SSK inte kunna ta emot dom i heller. Hoppas det blir FINA tävlingar med stora startfält i Norge 2004, om så skulle bli fallet så är klassen välkommen i Sverige 2005. Risken finns väl att en del svenska team hoppar av nu när det inte blir något i Sverige, moment 22 kallas det visst. Jag får väl börja intressera mig för fotboll eller hockey istället, stön! thumbs down

Helt sant är det inte.... Att STCC tackat nej är det men på förfrågan från Lennart Bohlin så erbjöd jag dom möjlighet att köra i SLC i sverige... men det tackade dom nog nej till för att som dom skrev på sin egen websida , att dom har enbart Norska sponsorer och därför var det viktigare att åka i Norge.

Så att dom inte har några tävlingar i Sverige är helt självvalt....

För övrigt så finns ju SLC GT , som är i stort sett samma sak bil och klassmässigt.

combat
Göteborg/Partille
Här sen Nov 2003

Då är premiärhelgen avklarad.
Mikael Mohlin kom tvåa i de båda finalerna, segrade gjorde Håvard Lien.

Citera
Allmänt banåkaforum
1568 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande