| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Test av olika sorters bensin på rejsbanan
|
1874 besök totalt |
|
Test av olika sorters bensin på rejsbanan
Här är ett intressant test med olika sorters bensin kört på bana. Intressant att den dyraste bensinen blir den billigaste utslaget på förbrukning. http://www.thorneymotorsport.co.uk/m 1. Test car fuel tank drained and purged 2. Vehicle ECU fuel trim values reset 3. Control fuel used and car driven to fill the pump and filter 4. Control fuel drained and purged 5. Vehicle ECU fuel trim values reset 6. 15 litres of test fuel measured into the cars (measurement cross referenced by weight) 7. Test car driven for 15 laps of test circuit at consistent 3 minute 18 second laps, full continuous data logging recorded. Average test time one hour, total distance 59 Miles per car. 354 Miles total. 8. Remaining test fuel drained and purged from the car, measured and weighed. 9. Vehicle ECU fuel trim values reset The Results The clear winner was Shell, which offered both the lowest price and the best fuel economy. The worst was Asda which whilst the equal cheapest on test (ironically the same price as the best fuel) but offered significantly less fuel economy. our expectations before the results were that all the 95 octane fuels would be broadly similar and some of this is reflected in the data, in percentage terms the top four fuels are covered by less than 5%. However worthy of note is the relative poor performance of the Asda fuel, which whilst the cheapest on test also gave nearly 8% less fuel economy than the top performing fuel (Shell), 8% over 10,000 miles is not to be ignored. The bottom line is, for the most part there is precious little difference in fuel economy between the big branded fuels and supermarket offerings with the latter supplying some of the best fuels in the test, shop wisely. John Thorne
_________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||||
|
Aspen var ju inte med
En aspekt som en del betalar ganska bra för är minskad risk att av misstag få skräpsoppa. Tävlar du och har en motor som är känslig så kan slumpsoppa bli dyrt, du kan det vara trevligare att betala mer för soppa på dunk (med lägre sannolikhet för strul). |
||||||
|
Re:
Dom har faktiskt ett väldigt bra racebränsle också. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||||
|
Re:
|
||||||
|
_________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||||
|
Re:
|
||||||
|
Det var det jag misstäntke, testen gjordes ju i ett land är man har vattenledningarna på utsidan, ölen är ljummen metriska-systemet okänt och man envisas med sätta ratten på fel sida och blanda ihop vad som är + & - i elsystemet.
Dessutom är England det enda landet på jorden där en ladugårdsvägg anses besitta tillfredställande aerodynamiska egenskaper, enligt Ross Brawn under sin tid hos Ferrari. Konstigt nog så lyckas man med alla dessa handikapp skapa mängder med kul bilar
Men bensin i racebil har väl bara vi som kör enligt App-K. Syntetisk diesel, E100 kanske i kombo med någon kul hybridlösning är väl det som gäller om man vågar släppa blicken från backspegeln?
_________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Test av olika sorters bensin på rejsbanan
|
1874 besök totalt |

