Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
1, 2 >> 5989 besök totalt |
Det var visst 4 år sen det var riktig vinter senast ( https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php
![]() ![]() ![]() Öh, vänta nu... Här är det något som inte stämmer. ![]() Det är inte utan att jag saknar 540:n nu. Särskillt då jag rattar en Golf helt utan bakbromsar just nu. Överstyrning är INTE normen. ![]() Kollegan var helt inne på att vi skulle köpa lekbil ihop idag, men jag vet inte... Det är ju inte som om jag saknar saker att ödsla tid och energi på om jag vill. ![]() Man kanske skulle lära sig köra cross istället. De tar ju inte så mycket plats när de inte används. ![]() Fast jag skulle nog inte klara mig utan stödhjul ![]() ![]() En för Fuling. Kan omöjligen ha varit en djungeltrumma under huven som den grävde iväg. ![]() Ytterligare en med välanpassade däck. ![]() ![]() oj då... ![]() Det blev visst lite kallt om nävarna också. ![]() Trots ivriga försök, ett av få haverier under dagen. ![]() ![]() ![]() ![]() Men vänta nu... jag äger ju faktiskt en flerfärgad, agadiffad Ascona. Synd bara att den står ett gäng mil härifrån, utan så mycket som ett stolsfäste och med högst tveksamma bromsar och styrning. Det kanske inte är en så god ide trots allt. Nu på lördag leks det igen, om någon i närheten är sugen på att testa. Har ett gäng bilder till jag skall redigera innan de kommer upp, hoppas det blir innan dess. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
Hinner nog med några till innan sängen lockar.
![]() High tech vindskydd för nävarna. ![]() Alternativspår. ![]() Quattro. ![]() Inte Quattro. ![]() Man kan lugnt säga att AGA-diffade Volvos var väl representerade. ![]() ![]() Som sagt... ![]() ![]() Imponerande driftvinkel. Kan inte vara något antisladd där inte. ![]() ![]() ![]() Snabbast. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
![]() Öh, jovisst ![]() Sjön det körs på är lite som en åtta, och jag hade stått i ingången på den långa högern som gick igenom avsmalningen ett tag. Men de riktiga ställen kom ju oftast i mitten och utgången av kurvan. Och de var skymda av buskar ifrån där jag stod. Så, med livet som insats knölade jag mig in i nämnda buskar och väntade. ![]() och det blev ju rätt balla bilder av det... Riktigt hur chockade förarna blev av att hitta en dåre med kamera 1 meter ifrån kurvans apex vet jag inte... ![]() Jag antar att det drabbade en del hårdare än andra ![]() Men det gick ju den gången också. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Man kan fråga sig om han hade något emot mig och min placering. ![]() Tur jag hade långkalsongerna på så att inte vinddraget kylde så mycket... ![]() ![]() ![]() Nästan behörigt avstånd. Snyggt glid på bitarna i alla fall. ![]() _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
Vänster har jag sett, höger däremot...
Efter onsdagens framgångar var många supersugna på mer lekar nu i helgen. Men så sas det plötsligt att markägaren började få kalla fötter. Snacket om alternativa lekplatser i oskarhamn och Emmaboda nämndes, men det verkade svårt att få någon riktig bekräftelse på var/när/hur. Så efter att ha stirrat på den blåa himlen hela lördag förmiddag tog jag och ett polare en chansning och åkte tillbaka till Påryd. och se där, leken var i full gång. Om det nu var begränsat till särskillt inbjudna, folk som sket i förbudet eller om tidigare rykten var rökridåer för att minska antalet besökare skall jag låta vara osagt. ![]() Min polare Simon ute och åker 745 med automat och friktionsdäck. Den ville inte gå dit föraren ville alla gånger... ![]() ![]() ![]() ![]() Extramonterad snigel gjorde att det gick duktigt fort på rakorna ibland. ![]() ![]() Paddlåg E30, är det verkligen en bra vinterbil? ![]() ![]() Det är kul när det svänger. ![]() Eller? ![]() Efter ett tag dök det upp en svart 360 som kördes riktigt friskt. Jag tänkte inte mer på det då, en del bilar är ju bra, en del förare är bra och en del däck är bra. Här var ju några av parametrarna uppfyllda. Det var först när jag tittade igenom bilderna hemma som jag såg att det var en annan förare när det gck som fortast. Uffe Eklund har jag tävlat med, och han har ett gäng Roadsport A-vinster i bagaget. Och den galenskapen var tydligen överförbar på isåka. (Själv mistänker jag att jag suger... jag har aldrig kunnat sladda vare sig snyggt eller fort) ![]() Sen byttes det som sagt förare och det gick nu bredare och vildare (tror det är min nemesis i den gröna Audin som rattar). ![]() ![]() Sen skramlade det till så där oroväckande ute på banan. Men det verkade inte vara några ledsna miner för det... ![]() Lite synd på extraljuset bara. ![]() och så slutar dagen med Focusen igen. Vi får se om kylan och isen håller i sig till nästa helg och om det blir några fler besök. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
P.P
Det finns nåt svart i ett garage inte alltför långt borta från påryd som gräver på alla 4 och har minst dubbelt så mycket effekt som dom andra bilarna som varit där han som kör påstås av vissa vara av sorten som inte släpper gasen i onödan heller... ![]() Vem vet kanske han prioriterar om garagetiden till istid istället...... Då ska du nog hålla bra säkerhetsavstånd med kameran kan jag lova... ![]() Så jag tycker du ska ge fan i att lägga upp dessa bilder som gör honom sugen på att lämna garaget som det pågår andra mer seriösa planer för kommande säsong i......... ![]() MVh _________________ Mikael"Diket" Borggren Kör:Saabsther ss7 Särskilt TNX till: Millway,Ralphs Däck, Jolisvets,Kalmar bläster och lack, Esther.se,Jeppsson,Jimmy,Molle m.f.l |
http://www.youtube.com/watch?v=ZkOGC
Den gula finns ju nästgårds vad jag vet, och lär nog ha en ny lack om/när den kommer ut. Fast jag vet inte om just is kommer vara dess rätta element, det ser halt nog ut ändå... _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
Blev det något mer åka i helgen?
Hade varit kul att prova på, men gissar att det är lönlöst med "friktionsfria" däck. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
Jag var inne vid Emmaboda i lördags förmiddag (glöm att ta dig dit med 951:an Magnus, du kommer fastna på en stubbe innan du är halvvägs nere vid sjön) och möttes bara av skylt med meddelande om 6-7cm för tunn is och en ensam pimpelfiskare.
Snackade senare på dagen med Diket som berättade att Ugglebo då var rejält sönderkörd. Hur det ser ut i oskarshamn och Mörlunda vet jag inte, men som det känns just nu är det bara att invänta en rejäl köldknäpp om det skall bli mer åka. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
Jaha, är det så illa. Tja, den är ju lite sänkt 951an så den tar sig kanske inte fram.
_________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
Kolla in Moshult, Emmaboda på hittas kartfunktion. Du skall in på vägen som går utmed järnvägen och sen vänster ner till sjön. Det är LÅNGT ifrån ära och redlighet.
Nu snackad det om Lenhovda på lördag, men osvuret är nog bäst än så länge. I'll kepp you posted. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
Hejsan...
Har hört runt lite och många isar har visst blivit lite dåliga så det behöver nog frysa till iallafall helst töa först på toppen och frysa vi får väl se...... Men det går säkert åka ändån men man vill ju ha lite säkerhetsmarginaler..... bilar med lite högre värde vill man ju inte sänka heller.... Se nså med tanke på naturen är det väl ytterst olämpligt att parkera bilar på botten... ![]() _________________ Mikael"Diket" Borggren Kör:Saabsther ss7 Särskilt TNX till: Millway,Ralphs Däck, Jolisvets,Kalmar bläster och lack, Esther.se,Jeppsson,Jimmy,Molle m.f.l |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
1, 2 >> 5989 besök totalt |