Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 14, 15, 16, 17 >> 4 besök senaste veckan (82072 totalt) |
Re:
Kanonbild. Tackar för den. Jo här ser man ju klart att infästningen inte är densamma. Men undrar ifall det är svårt att få det att passa ändå. Nån som provat får gärna berätta. _________________ Johnny omö Bergkvist Renault Clio 16v |
||||
clio krängare har hål i änden, R19 har en påträdd hylsa och klämd mot bärarmen dom andra på mitten är samma. men om krängaren är lika på mitten vet jag inte, kan kolla lite senare då jag har min R19 inne för motorbyte..
_________________ Tony Petersson Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen |
||||
R19 16 i jämförelse med R5 gte som är indentisk med clio 16v om man bortser från tjocklek och yttre infästning R19 1mm tjockare än clio , så det borde passa om man tar inre infästningar och 19 bärarmar
![]() _________________ Tony Petersson Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen |
||||
Ser ju väldigt lika ut. Så det borde ju gå ta krängaren och bärarmarna ihop.
Vilken tjocklek fick du på R19 krängaren? Är kanske inte helt fel ifall den är tjockare än Clion:s. Vet att där va problem med bakre infästningarna till krängaren ifall man ville ha Powerflex där. Dom som va till clion va för små så man fick ta från en annana Renault modell minns ej vilken bara. _________________ Johnny omö Bergkvist Renault Clio 16v |
||||
har inte mätt snodde bilden, men det stog att den var 2mm tjockare än R5gte och den är 1mm tunnare än clio
R5 21mm clio 22mm R19 23mm om jag inte har helt fel.. _________________ Tony Petersson Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen |
||||
så man skulle halst ha fått fram en komplett framvagns balk från en R19 16v för att sno stag, länk armar och infästningar
![]() _________________ Jens Westerlund Renault Clio 1.8 16V -92 Renault Clio 1.8 16V -91 |
||||
Re:
He he he.... bara att sätta igång och jobba nu ![]() _________________ Johnny omö Bergkvist Renault Clio 16v |
||||
Re:
Intressant. Borde funka fint med R19 bärarmar, längre styrleder och R19 kränghämmarfästen på R5 och Clio Dock får man väldigt mycket negativ camber med R19 bärarmarna men om jag justerar bort så mycket som möjligt i topplagringarna och i fjäderbenet så borde man kunna landa på en 3.5-4 grader. Man kanske skulle ta och surfa upp en R19 16v krängare. Ett annat problem när man byter till längre bärarmar är att styrlederna blir förkorta men det borde gå att ta dem ifrån R19 också. Tyvärr var min ena R19 16v bärarm böjd i ena infästningen så därför tröttnade jag lite... R19 bärarmen är ungefär 15mm längre så hur det påverkar spårvidden beror ju på vad man gör med den övre topplagringen. Men med allt annat konstant och R5 till R19 16V bärarmar så borde man bredda spårvidden med ungefär 20mm per sida. Det blir iaf mer än de 15mm som bärarmen är längre. _________________ ![]() Renault 5 GTE -88 |
||||
Re:
Kanske blir lite mycket R5 här men hoppas det är ok .. själv har jag problem med v drivaxel är för lång när bilen är sänkt, själv åker jag ju GTT fjäderben och lagringar, men hade tänkt att handla på mig 19 prylar för att mecka dit, kanske får använda camberbultar och MINSKA camber med... ett tipps för clio ägarna är väl att kolla på williams som jag nästan med säkerhet har en annan krängare kanske tom bredare spårvidd än vad som sitter på "valver" borde ju gå att kolla upp.. _________________ Tony Petersson Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen |
||||
Re:
Har inte sett topplagringar till dom,utan att dom byggt om fjädertornen ![]() Men skulle gärna haft det på bilen ![]() _________________ Johnny omö Bergkvist Renault Clio 16v |
||||
Den vita är skrotad, ju mer man rev i den desto mer visade det sig att den var bortom räddning, tänkte köpa en till nu och ha som bruksbil det viktiga är bara att karossen är fin. Motor spelar ingen roll för där har jag en extra som jag håller på att renovera nu, men skulle helst vela ha en silver eller en vit, men med tanke på hur svår dessa bilar är att få tag på så nöjer jag mig med vilken färg som helst bara den är rostfri
![]() _________________ Jens Westerlund Renault Clio 1.8 16V -92 Renault Clio 1.8 16V -91 |
||||
Hmmm... jag vet inte riktigt än vad som kommer att hända med den. Den står i garaget just nu nerplockad.
Blir det inget av den kan du köpa fronten. Trist när dom slarva bort andras saker på det viset.... ![]() _________________ Johnny omö Bergkvist Renault Clio 16v |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 14, 15, 16, 17 >> 4 besök senaste veckan (82072 totalt) |