| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Kartläsarfunderingar
|
1582 besök totalt |
|
Kartläsarfunderingar
OK, jag saknar nog någon vital del i hjärnan, men jag är sugen på att prova vara kartläsare i rally...
Hur gör man för att komma igång? Som nybörjarförare antar jag att man kan ha mycket nytta av en erfaren kartläsare. Men hur gör man när man är nybörjare på kartläseriet? Min sambo har länge varit sugen på att börja köra, men innan jag lovar att ställa upp som kartläsare (vilket troligen skulle leda till bilköp etc) skulle jag vilja prova ordentligt. Jag har läst lite trådar här och träningskörningar verkar inte direkt vara vanligt, men det hade varit kul att prova innan man ger sig på en licenskurs etc. Och sedan upptäcker att man inte fixar det... _________________ Mattias Meldert |
|
Jag kan bara uttala mig om hur det gick till förr. Jag gick med i en motorklubb, körde två
debutanttävlingar och vips så hade jag licens, både för att köra och att åka kartläsare. På den tiden gick det mest notlöst och de tävlingar som gick med noter vill jag helst glömma.
Snacka med någon bra klubb i närheten av dig så lär det lösa sig. _________________ Jörgen Eriksson |
|
Kartläsning är så kul som du gör det ( inte not läsning helt annat), tar du det 100% seriöst så kan du göra det hur svårt för dig som helst bara du själv som sätter gränsen. eller så kan du bara sitta och hålla reda på tid kortet.
Det e du som e chef i höger stolen även om vänster stolen inte tror det. _________________ Sebastian Steiner Vw golf Mk5 cup Vombsmotorsport |
![]() |
Allmänt banåkaforum
Kartläsarfunderingar
|
1582 besök totalt |