Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 14, 15, 16 >> 2 besök senaste veckan (78883 totalt) |
Re:
Japp det blir standard stakar, det borde funka även om effekten troligen hoppar upp något tiotal. ![]() _________________ Niclas Carnesköld Kulbil: BMW 635 B9 |
||
Bara för att visa att det inte står helt stilla i Juletider
![]() Lite har blivit gjort i alla fall. Svarvat av kolvarna en liten skvätt. Innan svarvning. ![]() Efter svarvning ![]() ![]() Har även passat på att borra ett oljehål på en av kolvarna, Nån pårökt illegal mexikan som inte var vaken när han skulle räkna borrhålen. ![]() Nya vippor har också trillat in, Ireland Engineering HD vippor. Nu vore det väl faan om man inte skulle kunna varva lite över 7k. ![]() ![]() _________________ Niclas Carnesköld Kulbil: BMW 635 B9 |
||
Faan vad gött då var man på väg ihop igen, alltid lika skönt. För inte ska man väl behöva skruva isär moroten igen?
![]() Liten go fredagsupdatering. (skönt ord att skriva när man sugit några glas rött) Tror jag låter bilderna tala. M14 plugg till K-jetronic spridarhålen. ![]() mer kanal med spridargäng. ![]() Lite tillsnyggad kanal. ![]() Montering av ventilfjädrar. Fjäderverktyg patenterad av Carnesköld&Co ![]() ![]() 304 schrick och HD vippor ligger och väntar på att få komma på plats. ![]() Ventiler monterade ![]() Borrat block som väntar på renskrapning och lack ![]() Åver and aut. :roll: [/list] _________________ Niclas Carnesköld Kulbil: BMW 635 B9 |
||
|
||
Tack Micke.
Fortsätter väl med en liten Lördagsupdate Trillat in lite nya räserdelar. Får tacka Tian för dessa. :thumbright: Kardanring om olyckan skulle vara framme. ![]() En gammal fin PPF wastegate ![]() _________________ Niclas Carnesköld Kulbil: BMW 635 B9 |
||
Jobbar mig sakta framåt.
Vägning ![]() Infilning av Ringar ![]() ![]() kontrollmätning av ringgap. Ligger på lite mer spel än vad tillverkaren rekomenderar, men hellre det än att det går för tight. ![]() Verkar vara farliga ringar? :roll: ![]() ![]() Första kolven klar. ![]() Alla kolvar klara. ![]() Nya wastegaten har tagit plats på grenröret, nu saknas bara lite bandage. ![]() _________________ Niclas Carnesköld Kulbil: BMW 635 B9 |
||
It's Alive.
Körde upp oljetryck ikväll och sen kopplade jag in tändspolarna och då hoppade den igång på en gång. Allt lät bra inga missljud eller läckage, dock lite synkning framöver. _________________ Niclas Carnesköld Kulbil: BMW 635 B9 |
||
inkörningen är avklarad och oljan är nybytt.
150 mil än så länge iår. Dock på grundladd, 1 bar. Har nu monterat en tryckregulator till wastegaten enl SkogenRacing modellen. http://skogenracing.editboard.com/te Köpte en regulator på Biltema och reglerar nu mottrycket till ovansidan av wastegaten med hjälp av denna. Provade att ställa den på 1bar (eftersom det är laddtrycket utan mottryck inkopplat), sen var det av ut och provgasa. Helvete vad det bar iväg, Han inte kolla laddet på 1an men på 3an så var det en bit förbi 1.5bar på mätaren (den går bara till 1.5). Stannade vid vägkanten och skruvade ner regulatorn 2varv, då blev det grundladd. Skruvade upp regulatorn i steg om ett fjärdedels varv tills det blev en lagom nivå. 1.4 på full pinne på 3an och 4an. Har ikväll fixat Logworks och Serialadapterprogramvara till nya Laptopen så nu blir det ut och logga AFR, tändning och avgastemp och därefter sakta öka laddet. _________________ Niclas Carnesköld Kulbil: BMW 635 B9 |
||
Dags att köpa en laddtrycksmätare som visar 2 bar i stället låter det som
![]() Låter ju kanon att allt verkar funka. Hoppas man får se den i nån repa i sommar! _________________ Erik Johansson Sommar: Mazda RX-7 -84 Vinter: Yamaha Viper M-TX -16 http://nosc.worlddisease.net |
||
Re:
Nja det räcker nog att se om den visar 1.5 + moms, annars blir jag bara för nervös. Just inkommen från garaget där några roliga timmar har spenderats med att byta stift, i tron om att det var överslag i något stift. Dock kvarstod problemet med nya stift monterade och då upptäckte jag istället att den inte får soppa som den ska eftersom den Amerikanska jävla skitpumpen bestämt sig för att lägga av. Hur som helst är en Boschpump på väg tillbaka, hoppas det löser problemet. _________________ Niclas Carnesköld Kulbil: BMW 635 B9 |
||
Verkar som jag ska hålla tyst. Min otur hoppade över till dig där
![]() Hoppas det löser sig med soppan! Kan tänka mej att 1.5bar är som en hästspark i den bilen iaf! _________________ Erik Johansson Sommar: Mazda RX-7 -84 Vinter: Yamaha Viper M-TX -16 http://nosc.worlddisease.net |
||
Re:
Haha, jo så kanske det kan vara. Bjussar på en lite bild från i år. _________________ Niclas Carnesköld Kulbil: BMW 635 B9 |
||
Idag blev touringen såld.
![]() Vi får väl se vad det kan bli. Sista bilderna på Touringen på väg till sitt nya hem. _________________ Niclas Carnesköld Kulbil: BMW 635 B9 |
||
_________________ Erik Johansson Sommar: Mazda RX-7 -84 Vinter: Yamaha Viper M-TX -16 http://nosc.worlddisease.net |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 14, 15, 16 >> 2 besök senaste veckan (78883 totalt) |