| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
1000 km Buenos Aires 1971 crash Ignacio Giunti!
|
3644 besök totalt |
|
Får man verkligen gå och skjuta sin bil på banan?
http://www.youtube.com/watch?v=nirbI http://www.youtube.com/watch?v=WsTS1 _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||||
|
Jösses....
Jag trodde att det var han som puttade på som råkade illa ut tills jag såg film nr 2. Helt sjukt vilken tur han hade! _________________ Peter Sundström Nissan Skyline KGC10, Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV 313 varv på Nordschleife |
||||||
|
Riktigt nära !
Han kanske ville komma tillbaka till depån och gav sig fan på att komma dit
Finns ju klipp på mansel när han puttar F1an till depån och svimmar några meter innan teamet _________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
||||||
|
Det var Jean Pierre Beltoise som ville skjuta sin bil tillbaks till depån, tyvärr överlevde inte Giunti kraschen...
Har för mig att Beltoise blev av med licensen ett tag efteråt pga detta. _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
|
Re:
Mansell puttade sin bil över mållinjen och kollapsade sedan, kan det ha varit på Hockenheim? Lill-Lövis har gjort något liknande när han körde McLaren vill jag minnas. _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
|
Det är kanske därför man putsar på reglementen emellanåt.
Det säger ju sig självt, man skall INTE knata omkring på banan under race... Har man fått stopp eller kraschat skall man BORT FRÅN BILEN och gulflagg skall upp... Då kan man ta bort skrotet och racet kan snart fortsätta. Better luck next time. Galet. _________________ Anders Franzén 320i Coupé -80 Hennarot |
||||||
|
Re:
http://www.youtube.com/watch?v=mYyq4 Kollade upp det nu och det var Dallas 1984 och han kom 6a resten hade brutit
_________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
||||||
|
Re:
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
|
|
||||||
|
Re:
Så sinnesjukt det va förr....., min Morfar som dels va duktig rallyförare berättade att visst vi tycker att det va fullständigt galet förr men för dom visste dom inte bättre.... Jag blir sjukt nostalgisk o kollar ofta race ifrån förr och känner stor respekt för dom som körde, för det va fantamig tuffa grabbar som körde med livet som insats. Den tiden som jag tuffar omkring på Ringen med min golf gti fick dom på 60-talet åka för kung o fosterland med livet som insats, känns ganska galet(tror dom spräckte under 9min -64)..... Mvh Pelle _________________ ________________ Pelle Sörensson Renault Megane RS -12 7.49min BTG |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
3644 besök totalt |