| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Fiat Punto Gt -95
|
39 besök idag (27717 totalt) |
|
Re:
De håller helt ok! Har kört två banträffar och kan knappt se något slitage. Bilen väger ju inte så mycket heller. Man får köra med lågt tryck för att få upp tempen, jag kör 1,6 fram och 1,45 bak (kalltryck). _________________ Patric Briby Civic-Type R |
||||||||||
|
Re:
_________________ Tomas Liljestrand |
||||||||||
|
Man höjer trycket för att öka tempen inte tvärt om. Du kan få hög temp i däcket pga lågt tryck också, eller rättare sagt för lågt tryck vilket inte alls är bra för stommen i däcket. Kall tempen fram verkar vettig men iom att det är en FWD borde du istället prova att köra med riktigt mycket högre tryck bak. Prova att utgå från 2,2bar (kallt) bak istället nästa gång och pys sedan successivt tills du är nere på 2,5bar (varmt). Du kommer få bort väldigt mycket understyrning på detta sätt. Tipps jag fått från STCC förare, fungerar utmärkt.
|
||||||||||
|
Re:
||||||||||
|
Burinfästningar
Då har det svetsats burinfästningar. 6 st totalt. 2 vid A-stolparna, 2 vid B-stolparna och 2 vid bakskärmarna ( de som syns på bilden ). Blev enda bilden p.g.a att mobilkameran inte verkar funka vid "garageljus".
||||||||||
|
Re:
Det är trevligt bakom ratten kan jag lova! Letar för tillfället efter ett riktigt bälte som håller mig på plats...
||||||||||
|
Det tror jag inte. Man stryker på det som skall flockas med lim, därefter så har man en flockningspistol och sprejar på fibrerna. Lite förenklat. Man som sagt, man behöver en sån där flockningspistol vilken kostar. Men skall du flocka mycket kan det nog vara värt att investera i en.
||||||||||
|
Re:
okej men vem gör sånt här om man ska läja ut det? _________________ Robert Paulsson Ford Capri 3100 RS Ford Sierra M50B25T DRIFT! |
||||||||||
|
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||||||
|
Kul bil! Har själv drömt om den bilen för racingprojekt sedan repotaget i Automobil för många år sedan.
Får titta vidare ett tag till innan jag slår till. Tror att under 1000 kg inte borde vara några jätteproblem. Lycka till! _________________ John Carlsson ________________________ Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||||||||||
|
Re:
||||||||||
|
kamremsbyte m.m
Igår var det dags för kamremsbytet, men vid bytet upptäcktes att kamremmen var den färskaste av remmarna. Så det fick vänta tills jag får hem generator- och servoremmen imorgon. Upptäckte även att löprullen till generatoremmen behövde bytas, så den är också beställd. Känns bra att få färska grejer till nästa säsong:) _________________ Tomas Liljestrand |
||||||||||
|
Samtliga remmar är nu bytta inför säsongen, skönt....
Idag har det inhandlats lite prylar igen till Punton Ett par kvadratmeter plast till rutorna som skall sågas till och förhoppningsvis passas in imorgon! Eibach kränghämmare skall beställas så fort jag fått svar på fraktkostnaden, skall bli spännade att prova sen. _________________ Tomas Liljestrand |
||||||||||
|
Du behöver iaf lite black-off längs kanterna va?
Ska bli intressant att se vad bilen väger sen. |
||||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Fiat Punto Gt -95
|
39 besök idag (27717 totalt) |