Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1051 besök totalt |
MB-bromsskivor till min E30.
Tänkte utlösa en tävling om vem som kan ge bästa pris/tips på inköpsställe för ett par framskivor till en MB 300 24V 90-92... ![]() Mekonomen ville ha 688kr st. Ja, jag är en studerande smålänning utan pengar... ![]() ![]() ![]() ![]() Vad man vinner? ![]() ![]() EDIT: Har suttit och ritat och räknat så jag är helt ![]() |
||
Här går det undan.
![]() Kollade lite på sånna när jag var hos Janne. Anledningen till MB-skivorna är att jag då skulle slippa adapter till oken och mer eller mindre kunna fixa allt "bolt on". Men visst, E46 kanske funkar... ![]() |
||
- Andreas.
Det kan nog finnas ett par 328 skivor liggandes någonstans. E46 då förstås. Så om inte Johanns passar, hör av dig. Annars kan jag helt säkert gå i god för att det går att få fast M3 E46-skivor på en E30, iaf på M3 E30. ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||
är det 02-20370 du har tittat på så kan du få köpa dom av mig för 450:-/st om du kommer och hämtar.
![]() dessutom kostar dom 644:-/st på mekonomen.se. ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||
Tack alla för snabba och positiva svar.
Anders, visst är det den skivan. Micke, du har nog ngt intressant. Saken är ju den att de ska in i ett par 15", därför vet i tusan om Johans M3-skivor blir ok i anläggningsytan om de svarvas ner så mkt. Men vem vet. ![]() Tack Patrik! Arne, nu har jag mätt och ritat mer... ![]() Anledningen till att jag "hoppat" Cossieskivan är att mina ok bygger så mkt axiellt och tar jag en E36/46 eller MB-skiva så kan jag slippa spacers. Iaf tjocka. MB-skivan kan nog gå att få in i en 15"...med mina ok då. Tror det skulle funka med original oxå. |
||
En oumbärlig länk med mått och ritningar för de flesta bromsskivor är: http://brembo.progettointernet.com/E
Det går också att söka med mått som argument. _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||
|
||
Det finns ju två typer av cossi skivor. en som passar perfekt och en som passar men inte lika bra. Du kanske har mätt på fel. Den skivan som vi använde till beckers bil såg ut exakt som original fast större diameter. Menjag förstår din tanke med att få in oket. om du tar E36/E46 så hamnar ju skivan längre in så oket inte kommer lika långt ut. (som du skriver) Men då tror jag det tar i på insidan istället. Och då måste man ha spacer bakom skivan istället. Och då är man tillbaka där problemet började. ![]() |
||
Nja, inte så säker på det faktiskt. Det verkar bli ca 11mm mellan "öronen" och skivan. (Förutsatt att jag mätt/räknat rätt.) Tillräkligt om man vill göra som jag och fästa in adaptern här. Men det blir inte mkt över. Vi får se hur det löser sig. Alla tips är mer än välkommna iaf. |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1051 besök totalt |