Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 39101 besök totalt |
Lite synd att man inte får se bilen på knutstorp, men det kommer väl fler gånger. Nästa säsong med uppdaterad motor kanske
![]() ![]() |
||
Re:
Tackar tackar. Bara man får i en motor igen så är den kanon. _________________ Kennie Flenstedt BMW 320daM -18 M3 e92 -08 Mini -15 M3 Competition -05 såld. 😢 BMW X3M 3,0i -04 såld |
||
Ja snart finns det motor i bilen igen. Det som hade hänt var att vevaxeln nästan var av(troligtvis kan ha med att den var omslipad någon gång innan jag köpte bilen), så ett totalras var väl inte så farligt långt borta. Jag lämnade ju motorn till Köhler i Juli och har inte sett den sen dess.
Tanken är att åka och titta till den imorgon tisdag. Som sagt motorn hamnade hos Köhler. Den korta versionen är att allt inne i motorn är nytt. Volymen är 2,5 l. Kör vidare med orginal insug och sprut. Annat oljetråg mm. Köhler har fått göra det han tycker blir bäst och som han sa, det blir en mycket bra motor att bygga vidare på sen( insug mm.) när man känner för det. Återkommer med mer info och ev. bilder på vrakdelar. Motorn är ihopskruvad i stort, saknas några småsaker. Har nog den hemma om ett par veckor. Tanken är att den ska vara i fullgott skick till Mantorp. _________________ Kennie Flenstedt BMW 320daM -18 M3 e92 -08 Mini -15 M3 Competition -05 såld. 😢 BMW X3M 3,0i -04 såld |
||
Nu börjar det hända lite saker. Motorn är hemma, kommer att läggas i om ett par veckor.
![]() ![]() Har idag monterat ny oljekylare den gamla såg inte så fin ut ![]() ![]() Ett nytt expantionskärl, vitt och fint med nya slangar ![]() Nytt oljetråg,stora varianten. Bra med lite mer olja och sport evo oljepump. ![]() Lättat svänghjul ![]() Till sist en kartong gott och blandat. Är det någon som behöver något så finns det schrick-kammar mm. ![]() Har en fråga som jag hoppas någon kan svara på. Var hittar jag elkabeln till elkylfläkten. På min bil har det suttit en annan fläkt med manuell styring via knapp inne i bilen. _________________ Kennie Flenstedt BMW 320daM -18 M3 e92 -08 Mini -15 M3 Competition -05 såld. 😢 BMW X3M 3,0i -04 såld |
||
Då var bilen igång på riktigt igen. Körde en trackday med Häggenäs automobil idag, det var första riktiga testen med nya motorn. Fick tillbaks bilen från mappning i onsdags.
Lyckades plocka hem vinsten i dagens lilla tävlingsmoment, konbana. Det var tufft motstånd, mest 993, 996 och 997. Totalt ett 40-tal startande. Hade dessutom dagens äldsta bil,skulle tippa ca.15 år eller så. ![]() _________________ Kennie Flenstedt BMW 320daM -18 M3 e92 -08 Mini -15 M3 Competition -05 såld. 😢 BMW X3M 3,0i -04 såld |
||
Det börjar bli dax för en uppdatering, längesen sist. Börjar lite lätt med en bild. Har varit och provianterat lite ikväll.
![]() _________________ Kennie Flenstedt BMW 320daM -18 M3 e92 -08 Mini -15 M3 Competition -05 såld. 😢 BMW X3M 3,0i -04 såld |
||
Hej Kennie!
Roligt att råden lyfts lite då man vet att det händer nåt när det väl skrivs ![]() Bilden verkar ju lovande men har du sagt A får du minsann säga B! Nu kommer man ju slita sönder F5 tills man vet.. Bilen var väl klar, eller mycket vill ha mer? Hoppas vi ses därute i vår! ![]() Ps. utan att ha kollat tråden eller rannsakat minnet gissar jag på ett avgas Ds. _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
Spännande! Berätta mer!
Vet inte om du bottnat det där med elkabeln till kylfläkten. Ladda ner någon av dessa "Electrical Troubleshooting" manualer - de är guld värda. På sidan 6454-0 "Auxiliary Fan" ser du hur kabeln går. Kabeln går från K6 och K1 reläerna (hög och lågfart) (Pin 87). Den mynnar ut i en trepolig kontakt. http://www.wedophones.com/BMWManuals _________________ ![]() BMW M3 E92 -10 |
||
Då är det väl dax att säga B då
![]() Nu ska det monteras och sen ska bilen till Köhler för en ny mappning. Jonas, du vet de fyra som du har som jag också skulle vilja ha. Kanske kanske ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Kennie Flenstedt BMW 320daM -18 M3 e92 -08 Mini -15 M3 Competition -05 såld. 😢 BMW X3M 3,0i -04 såld |
||
Vi får väl se hur det går med ljudet. Verkar ju som det fungerade för de flesta förra säsongen. Det är ju inget oljud, eller...
![]() _________________ Kennie Flenstedt BMW 320daM -18 M3 e92 -08 Mini -15 M3 Competition -05 såld. 😢 BMW X3M 3,0i -04 såld |
||
Kul Kennie!
![]() Jag har ett likadant avgassystem från Köhler, samt liknande kolfiberbox och snorkel. Har i och för sig endast 2.0 liters cylindervolym, men högt komp och vassa kammar - har aldrig blivit stoppad på någon bana pga för hög ljudvolym! Bröta på bara ![]() _________________ ![]() BMW M3 E92 -10 |
||
Re:
Nix, det har jag inte. Har inte gjort något med bilen sen Elmia. Ska byta motorkuddar så jag kan få på kolfiberboxen och få den mappad. _________________ Kennie Flenstedt BMW 320daM -18 M3 e92 -08 Mini -15 M3 Competition -05 såld. 😢 BMW X3M 3,0i -04 såld |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 39101 besök totalt |