| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Ny produkt!
|
1, 2 >> 2 besök senaste veckan (4000 totalt) |
|
Ny produkt!
Alla vill vi väl ha mer hästkrafter? och kan det bli billigare än så här? Notera särskilt den avancerade profilen på kompressorbladen... http://www.engineperformancechip.com _________________ Magnus W Porsche 968 CS |
||||
WOW! En sån måste jag ha! Säkert 20 hk på 325:an då! *Tar fram VISA-kortet*
_________________ Alexander Widell BMW E30 327iM -88 Opel Kadett coupé -75 Buell XB12S -08 |
||||
|
ofattbart att folk kommer undan med att sälja sådant här skräp, och dessutom för sådana här pengar - speciellt när man hävdar en massa saker som är totalt orimliga...! Hur är det möjligt, egentligen? Man blir ju mörkrädd... Fritt fram att blåsa folk, tydligen.
Det är iaf många hästar som ska till för att en kompressor ska göra någon större nytta, så sådant här skräp borde ju vem som helst som sett en riktig kompressorinstallation kunna avfärda direkt. Man måste väl ändå inse att de riktiga grejorna är så stora och grova som de är av en anledning...? Det finns förresten fungerande elkompressorer, men då är det bastanta saker drivna av en eller flera elmotorer modell kraftigare - och de drar så klart en sjuh-etes massa ström, så frågan är vad poängen är egentligen... Dyrt, komplicerat och tungt alternativ till lustgas?
_________________ David Olofson olofson.net Banredskap: Westfield V6 - 2014: Nya däck, ny motor, ny låda! Följebil: BMW 530i E61 M |
||||
|
Klockrent! Han säljer ju en massa chip med. Brukar ju vara samma resultat med dessa...
De som köper är ju uppenbarligen idioter eller underinformerade och de klagar nog inte. Mer pengar till säljaren! Hade jag inte redan sålt kvalitetsgrejer så kanske detta hade varit vägen att gå. Kränga skräp för höga summor! Fast, i klädväg då, vi köper ju skit värt noll från Kina dagligen i stora välkända klädeskedjor. |
||||
|
HaHaHaHa
Det har man testat själv för ca 20år sedan när man var ung & grön med nytaget körkort. Fast med större fläkt & på en volvo 140 med B20
Gav lika lite effekt då som nu
Fast placeboeffekten var hög
_________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||
|
Sikket junk!
Fast idén är det inget fel på, Eldriven överladdning är nog något som kommer mer och mer fördelen att kunna ladda vilket tryck du vill vid vilket varv du vill ger enorma möjligheter. En firma som håller på att utveklar dessa utveklar även avgasdrivna generatorer, kanske inte är så dum idé heller? annorlunda tänkande driver ju utveklingen (och även lycksökande oseriösa företag) _________________ Erik Lange. Snabbare än Gullabo i superstage
|
||||
|
Re:
Här är en! 350 A i peak, det låter mer som det ska! http://www.cpowert.com/products/vtes _________________ Jörgen Eriksson |
||||
|
"Will it void my warranty?
No! This part can be installed and removed usually within 30 minutes or less. It also will not void your warranty because by law your dealer cannot void warranties because of installed aftermarket products . "
Hej verkstaden, jag monterade en billig elfläkt gjord av en massa smådelar EFTER luftfiltret i min bil. Nu funkar inte bilen längre. Fixa! och garanti ska det gå på! Hänvisar till ovanstående text hittad på en hemsida, tillhörande ett företag med endast en epostadress samt ett telefon nummer som kontaktinfo. _________________ MatsWalhberg |
||||
|
Ett par tusen watt bör väl själva fläktmotorn vara på (en handfull hästkrafter alltså bör väl räcka). Ser den här fläkten ut att kunna omvandla det till luftflöde och tryck?
Den ser ju ut att vara gjord av vikt bleckplåt.... Och själva grundkonstruktionen borgar för tryckhöjningar av stora mått... eller... ehhh.... Men en kraftig lövblås borde kunna ge mätbara resultat eller är det mer flöde och för lite tryckhöjning kanske?
_________________ Magnus Thomé
|
||||
|
När jag var runt 16-17 så var jag mekaniker åt en kille i garaget som tävlade med en aprilia i dragracing..
med elkompressor och batteripack ! och ärligt sagt så gav det rätt bra effekt ökning , dock så va väll livslängden bara några rundor innan batterierna behövde laddas. Byggdes av en preppad insugssida på turbon , tyvärr har jag glömt hur många % effekten ökade eller hur effektkurvan såg ut eller tiderna som kördes
_________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
||||
|
Haha skadat att uppge 2,5 psi boost och passar nästan alla motorer
Skulle vilja se den där plåtprOpellern piska in luft för 2,5 psi på ens en 2 liters motor vid 8000varv, Eller menar dom bara med motorn avslagen?
Garret, KKK och Holset se upp ni har fått konkurrens
_________________ Fredrik Skog BMW 2002ti -69, BMW 1600-2 -71, BMW 1602 -75, BMW M5 -94, BMW 740iAL -01 |
||||
|
Re:
Hahahahaha! Räddade min kväll helt klart. Vi hade liknande planer i mitt moppegäng men det stöp på att vi inte kunde någonting och det mest högteknologiska vi hade var eltejp och najtråd att meka med. _________________ Fredrik Liljenberg Fd: Opel Speedster 2.2 SC, numera Volvo V90.... |
||||
|
Kolla in de andra produkterna dom säljer, max utrustar jag min bil med deras 3x chip,luftfilter med turboprOpeller, bränslebesparings produkter, strömbooster och ljuddämpare bör jag spara minst 70% bränsle samt få 200hk 300nm extra och då har jag inte ens monterat deras state of art turbo kit.sen toppar man upp det med elkompressorn
oavsett vilken märke/bilmodell man väljer så är det samma uppgifter som lämnas
Herredjävlar är det inte brottsligt att försöka sälja på detta viset. _________________ Jan Ekehage |
||||
|
Re:
Där, ja! 1.8 kW - och då är det ju fortfarande bara lite extra moment på låga varv man får ut. Den här saken verkar mest vara till för att få lite bättre verkningsgrad och lite extra knuff i botten på bruksbilen. Enligt diagrammen verkar det inte som om den orkar göra så mycket på lite högre motorvarv. Ska det hända något strax under varvstoppet så är det nog snarare en elmotor med några tiotal kW eller mer som ska till. Apropå lövblås, förresten; kan mycket väl tänka mig att det kan ha viss effekt - men den lilla eldrivna lövblåsen jag använde sist ligger (också) på 1.8 kW...! Ingen liten leksaksmotor med en skrynklig blåtbit som fläkt där, alltså. _________________ David Olofson olofson.net Banredskap: Westfield V6 - 2014: Nya däck, ny motor, ny låda! Följebil: BMW 530i E61 M |
||||
|
Sök på youtube, finns flera som kör bilar på dyno med lövblås, verkar ge rätt bra med pulver faktiskt. Lätt trimning om man bara kör på strippen, lite otymplig dock
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||
|
Re:
Lagom lång elsladd till lövblåsen när man kör på strippen så är man ju klappad o klar
(okej då, kör med bensindriven lövblås då.... )
_________________ Magnus Thomé
|
||||
Dagens!
Skämt och sido, det fanns väl någon tysk firma som utvecklade en elektrisk "turbo" som kostade runt 26KKR. någon som vet vart de tog vägen... _________________ Jacob oesterlindh |
||||
|
Detta har diskuterats flitigt på SWR när en jeppe påstod att det visst ska fungera, bara för skoj skull räknade jag bakåt på hur mkt ström en RX-8 kan leverera.
om jag räknade snällt och tog i skulle en dito lösning kunna leverera massiva 1Hk men mest troligt 0,5Hk i teorin. Med ett dieselverk på släp skulle man dock kunna få ut lite mer...
EDIT: jag räknade på optimala förhållande och utan hänsyn till förluster i systemet. _________________ I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
|
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Ny produkt!
|
1, 2 >> 2 besök senaste veckan (4000 totalt) |