Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Bankörning till våren/sommaren
1, 2   >>
2904 besök totalt
MatroxMGA
Skåne
Här sen Okt 2003

Trådstartare

Hej!

Jag har gått igenom kalendern som är upplagt här på rejsa.nu ( mkt bra thumbs up ) och har bokat in en del bankörning, bland annat liscens kursen på knutstorp. Vad kan ni rekommendera att man är med på? Ska även ner till Nürburgring på förarkurs men skulle behöva en del tips här i Sverige, skulle uppskattas! Jag tänkte att jag skulle hyra sturupraceway ett par dagar till våren/sommaren, någon som har kört där tidigare? Tack!

Philip Lundh
Citera
Ted Brink
Eslöv / Skåne
Här sen Jun 2003

Har kört lite på sturup raceway med en renault 5:a och visst, till en såsan bil är ju banan hyffsad men till en större bil så är den både för kort och för kniksig enligt mig!!!

Men banracing är ju aldrig fel!!!!

/Ted
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002

Jag gillar sturup, det är visserligen den enda ordentliga bana jag kört på riktigt på

alltså, det andra jag provat är en utstakad bana på ett flygfält och en liten bit på knutstorp bara... Jag har kört två gånger på sturup och visst, den är inte lång, den är väldigt knixig, men det är ju svängarna som är det roliga!! Se till att åka på någon av KAKs träffar där, antingen på förmiddagen på dagar de har licenskurs, eller på någon av måndagskörningarna, om du inte skulle gilla banan så har du ju bara lagt en halv dag och ett par hundralappar... Dessutom är de trevliga å ställer gärna upp och visar spårval och ger lite tips. Aldeles super till att börja med tycker jag!

jag kör för upplysnings skull en inte speciellt liten subaru impreza och den passar som fisken i vattnet där, även om vissa kurvor preciiis hamnar under 3000 varv på 2an (turbolagg) men det kanske löser sig med R-däck nästa säsong

Malmö
Här sen Feb 2003

Sturup är kul thumbs up
Men banan är ju inte så lång. Den passar väldigt bra till mindre bilar. Jag vill nog påstå att motorstyka inte är avgörande där.

ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002

Är det någon som jobber på att få en körning på Karlskoga....innan första SLC-racet......liknande förra året.......????????

Eller ska jag vara tvungen att ta tag i det.....???

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003

Sturup provade jag i maj 03, och den var liten och hade några backar och krön Väldigt tight och ingen bana som jag hade velat åka av på Jag åker liten kraftlös bil men ändå var det ingen direkt favorit, men tråkig var den ju ändå inte

Stockholm
Här sen Feb 2003

ButterflyRacing skrev:
Är det någon som jobber på att få en körning på Karlskoga....innan första SLC-racet......liknande förra året.......????????

Ja det får du troligen göra
Vince som fixa körningen förra året har jag inte sett till på nätet
på länge.
"Han" fick barn strax efter vi hade varit där, så han har nog fullt upp.

Btg: 9:04:8
Scuderia Hanseat våren -09
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002

och jag har fullt upp utan barn.
Citera
nailhead
Finspång
Här sen Apr 2003

ButterflyRacing skrev:

Ja en Rejsa-banträff borde bli välbesökt av sugna forumdeltagare

Micke Holmström
Täby
Här sen Nov 2002

Jag hörde så sent som i helgen att Gelleråsen var fullbokad alla helgdagar under 2004 och att lika många stod på väntelista. Vardagarna var tydligen också ganska uppbokade men det skulle finnas en del ledigt i alla fall.
Jag skulle inte ha något emot att lägga några hundringar för att åka där en dag.

Cooper Killen
Vendelsö/Stockholm
Här sen Sep 2003

Det skulle va kul om vi ordnade en rejsa banträff så man fick träffa folket bakom alla inlägg och se vad deras bilar går för

mvh Kristofer

KEM SuperMini (Projekt)
Lexus nx450H -24(Bruksbil)
Vw polo Tdi-13 (Bruksbil)
Citera
Erik Petersson
Kalmar
Här sen Jun 2003

Rejsa-träff på ringen är väl givet?? och då menar jag givetvis vår egen, den äkta, "ringen" Gotland ring!

Näe, men en rejsa-träff hade varit skitskoj. JAg skulle eventuellt kunna ro iland en träff på emmmaboda flygfält så vi kan köra superstage om intresset finns?

Lovar inget, men är nog inga problem iom att jag ordnar en träff där med 200sx-klubben under augusti(inte spikat datum än).

Cupra Leon ST VZ Extreme -25
Citera
bmwsson

Här sen Jan 2003

Erik (fd Mooseman) skrev:
Rejsa-träff på ringen är väl givet?? och då menar jag givetvis vår egen, den äkta, "ringen" Gotland ring!

Näe, men en rejsa-träff hade varit skitskoj. JAg skulle eventuellt kunna ro iland en träff på emmmaboda flygfält så vi kan köra superstage om intresset finns?

Lovar inget, men är nog inga problem iom att jag ordnar en träff där med 200sx-klubben under augusti(inte spikat datum än).

Superstage Emmaboda, om intresse finns. Skämtar du.

Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002

Esa skrev:
Erik (fd Mooseman) skrev:

Superstage Emmaboda, om intresse finns. Skämtar du.

Kan nog bli trångt..... men jag skulle nog dyka upp i allafall...

Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003

ButterflyRacing skrev:

Jag skulle komma iaf. Även tänkbart med en vardag för mig om det är kört med helgdagar.

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
Martin L
Jönköping
Här sen Jan 2004

Superstage Emmaboda, Räkna med mig! jag kommer defenitivt. [/quote]

Här sen Maj 2003

Jag brukar inte tacka nej till svänga

Citera
fuling
Stockholm
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator

Hmm , inte vill väll jag åka SS eller bana inte????
JoooooooooooooOODÅ thumbs up

Skåne
Här sen Okt 2003

Trådstartare
Jag kommer!

Philip Lundh
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002

Är det någon som kan ta reda på om det går att hyra Anderstorp....långa slingan, till en rejsaträff.....innan 7 maj...???

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002

hejja erik! thumbs up

1, 2   >>
2904 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande