Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Rejsagrupp på Steam?
914 besök totalt
-oskar-
Visby / Gotland
Här sen Aug 2007

Trådstartare
Rejsagrupp på Steam?

Tänkte höra om det finns någon rejsa.nu grupp på steam, har sökt men inte funnit.

Jag är väldigt sugen att börja köra lite online och som jag förstått det så spelar ni via Steam?
Känner inte till hur steam funkar men har kollat runt lite.

Finns det inte så kanska det finns intresse att skapa en?

Mvh

Västerås
Här sen Okt 2007

Lite svårt att veta vad du menar med 'rejsa.nu grupp på STEAM'. Spelet Race07 på STEAM är detsamma som i box och när du spelar multiplayer så är du på samma ställe oavsett vad du har fått Race07 ifrån... Kanske menar du en rejsa.nu tråd eller avdelning i STEAM forum? Det är nog inget medlemmar där råder över - det är nog bara Valve som startar avdelningar - men en rejsa.nu tråd kan du ju starta om du vill för att göra smygreklam för det här stället!

rejsa.nu servern startas av ligabossen för ligan som körs här, men du kan starta en server själv med vilket namn som hellst när som hellst för vilka bilar och banor som hellst.

PS! server är alltså något man kör för att styra multiplayer funktionen, när du kör multiplayer är du kopplad till en person som kör en server.

-oskar-
Visby / Gotland
Här sen Aug 2007

Trådstartare
Installerade steam på min dator och kika runt lite. Man kan va medlem i grupper och det finns hur många som helst så jag orkade inte kolla igenom alla. Därför undrade jag om det var någon som skapat en sådan grupp där. Gissa att man kan se vem som är online och vad de spelar. kul grej om man vill rejsa lite oplanerat utan att bestämma något här som med rejsa ligan osv.

Fick intrycket av att många körde via steam och därav frågan.

Server vet jag vad det är och jag är väldigt sugen på rejsa online.
Har ännu inte köpt Race07 men tänkt köra det pga det billiga priset.
om man kör online, går det att rejsa med personer som kör något av tilläggen t.ex. GTR?

Västerås
Här sen Okt 2007

nu förstår jag - gemenskap grupper där går det att skapa grupp.

Personligen är ingame chat och notiser om andra vänner under tiden som man spelar något jag ogillar, det här forumet fyller en bra funktion, jag ser ingen fördel med att ha en rejsa.nu grupp där i gemenskapen.

Racingsimulatorer
Rejsagrupp på Steam?
914 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande