| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Huvudströmbrytare på en "gatbil"?
|
1364 besök totalt |
|
Huvudströmbrytare på en "gatbil"?
Håller på och bygger om min E30 som fortfarande kommer vara en gatreggad bil, men som jag kommer ta ut på bana och stripp. Nu håller jag på och flyttar batteriet till skuffen för att få mera plats i motorutrymmet, och tanken slog mig, att en säkerhetsbrytare kanske är ett krav? Försökt läsa mig till detta men inte fått någon klarhet i det. Vad gäller egentligen? Ska man ha en inne i cupen som jag når enkelt, som dödar motorn? Krävs det en utvändig brytare också? //Jonas _________________ Jonas Holmblad Skam den som ger sig! BMW E30 S50B30 turbo Mitsubishi EVO 3 x2 BMW E36 M3 3.2 |
|
Blir inte riktigt klok ändå. Alla bankörningar som anordnas är ju inte tävlingar,(tänker på typ klubbar som kör, och prova på tillställningar) Hur är det med regler vid såna arrangemang?
Hoppas det märks att jag är helt grön på motorsport
_________________ Jonas Holmblad Skam den som ger sig! BMW E30 S50B30 turbo Mitsubishi EVO 3 x2 BMW E36 M3 3.2 |
|
Det är först vid tävling man behöver komplettera med diverse grejer.
Batteriavskiljare, bogseröglor, personlig utrustning etc. Hur det är i rakt-fram-världen vet jag inte. _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se https://www.cancerstiftelsen.se |
![]() |
Allmänt banåkaforum
Huvudströmbrytare på en "gatbil"?
|
1364 besök totalt |
