Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
invägning stötdämpar diagram
2 besök senaste veckan (905 totalt)
rscliosport
sverige/sthlm/färentuna
Här sen Jan 2007

Trådstartare

hade en kund inne igår som hade haft bilen på service på solna biltekning hon hade fått ett diagram med sig på stötdämparkurva (läs funktion på groppig väg) samt bilens vikt över fram/bakvagn samt varje hjul (invägning) vikt å de ingick i varje service sa hon får hon hade diagram med sig från varje service hon gjort där .... min fråga e de möjligt å hur får man de ekonomiskt försvarbart med deras priser på en service... å med tanke på att de e ett av sveriges mest anmälda bil företag hos konsumentföreningen eller vad de nu heter .... min första tanke var ju hur kommer man över deras utrustning för några timmar.... men e de bara skitsnack från deras sida eller??? jag har aldrig hört talas om en maskin som kollar dämpar värden samt även har koll på vad bilen väger (en sån masin låter dyr ..... vad har experterna att säga nån som har varigt på solna bilteknik å sett hur de går till????? jag e nyfiken

leksaks lös
Citera
Andreas Millbro
Stockholm
Här sen Dec 2002

Tror inte att det är fake... Fick t.ex. protokoll på ljusbilden på en bil där ena halvljuset stod lågt, när jag tog den till garaget och kollade med ljusmätaren så stod just det ljuset lågt.

Kan vara så att Solna bilteknik är ett företag som faktiskt försöker tjäna pengar genom att göra något bra till ett vettigt pris. Föga förvånande verkar de ha många kunder och därmed borde de få många anmälningar.

Dock hade de missat att nolla service indikeringen på min bil och det var lite mycket olja i motorn efter servicen som förra ägaren hade gjort hos Solna bilteknik. Jag har dock ingen större erfarenheter av verkstäder då jag alltid fixar sådant själv.

rscliosport
sverige/sthlm/färentuna
Här sen Jan 2007

Trådstartare
jag har ingen erfarenhet av dom personligen... bara jobb relaterat typ backjobb efter dom som tillexempelt när kamrem varigt felmonterad å saker inte blivit gjort samt konstiga felkoder som inte finns..

leksaks lös
Citera
ice
Tokholm
Här sen Jan 2003

Min senaste vinterpulka har varit servad hos Solna Bilteknik.
Enligt det senaste serviceprotokollet; 'skulle dämparna vara OK.
SBP och jag, har en helt annan uppfattning'.

Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt.
Citera
Allmänt banåkaforum
2 besök senaste veckan (905 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande