| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Norska GT klassen?
|
3 besök senaste veckan (4194 totalt) |
|
Norska GT klassen?
Hej! Var hittar man info om Norska GT klassen som kördes tillsammans med er 2009? Får man köra den med vanlig svensk nationell licens? _________________ Anton Gruffman Banbil: BMW e46 GTR & Camaro cup gen 5 Gatbil: Porsche 996 - Såld http://www.gruffmanracing.com |
|
Startpunkt?
http://bilsport.no/nyheter/alhaug-bl Nä, jag hittar ingen bra informationskälla, annat än reglementen osv. Så länge det inte är internationella tävlingar så räcker det med Nationell för att köra i annat land. Går tävlingen i Sverige så är det ju klassningen av tävlingen som styr som vanligt (Debut räcker inte alltid). |
|
_________________ Anton Gruffman Banbil: BMW e46 GTR & Camaro cup gen 5 Gatbil: Porsche 996 - Såld http://www.gruffmanracing.com |
Hej Anton , norska GT klassen har en ny hem sida under uppbyggnad http://www.gtracing.no/ och även norsk special saloon uppdaterar sin sida http://www.specialsaloon.no/
.Jag har kört där några år och inför denna säsong har antalet intresserade ökat till c:a 60 ,sista tävlingen -09 startade 33 i de fyra klasserna (jag lyckades vinna GT4 cupen ) . De kör 2xRudskogen , 3xVåler och Kinnekulle reglementet är inte uppdaterat ännu http://bilsport.no/sider/reglement/r_________________ Lars Brandström |
|
Förra året kostade det 3000 Nkr vilket inkluderade el. , ingen serieavgift men om man ska köra flera lopp bör man ansluta sig till förarföreningen med en 500 hundring de jobbar på att få ner priset.
Det är även så att endast SSK:s Falkenberg race krockar i kalendern . _________________ Lars Brandström |
|
läste lite "snabbt i reglementet, max 16 tum fickjag det till i GT3,4 men ändå rullar det porschar på 18tum i klassen.... (såg på bilderna i galleriet)
har en Camaro cup bil och undrar vilken klass den skulle komma att köra i ?? MVH Niklas _________________ Niklas johansson The Hardest cars to chase are GERMEN CARS- L.A.P.D |
|
Det finns ingen begänsning på fälgdimension varken i SSK klass 3 eller norsk GT däremot bredden till 16" i GT 3 , de effektmässigt obegränsade GT1 och GT2 har över/under 10" bredd som gräns .
Ett antal Camaro Cup bilar startade 2009 i SSK klass 3 vilket är liknande reglemente som GT3/GT4 , med en fyrportare borde effekten räknas 90hk/l eller om ni har en känd motoreffekt för cupmotorer vilket ger vikten för inklassning över/under 4,51 kg /hk . Nu känner jag inte till vikten på en Camaro men det finns plats för fler både i SSK vilket är billigare och norsk GT. _________________ Lars Brandström |
|
SSK vore kanonkul o köra men o harva runt så många gånger på kinnekulle känns sådär...
_________________ Anton Gruffman Banbil: BMW e46 GTR & Camaro cup gen 5 Gatbil: Porsche 996 - Såld http://www.gruffmanracing.com |
![]() |
Allmänt banåkaforum
Norska GT klassen?
|
3 besök senaste veckan (4194 totalt) |

