Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
918 besök totalt |
Brandsläckarsystem formelbil
Chansar att ngn här har koll på vad som gäller för brandsläckarsystem för formelbilar. Vilken storlek måste behållaren ha? Är det ngn skillnad på de svenska reglerna och FIA:s? Har letat runt bland de reglementena men inte hittat något. Det finns både 2,25 och 2,8 liters system men jag är osäker vilket av dessa om något som är godkänt. _________________ /Markus Lefors Mx5 NB -99 Standard Cup |
||||
Markus, varför inte slå en signal till Jens Hansen och kolla med honom! om inte annat så får du ju en anledning att samtidigt försöka lura av honom några extra tips om hur du ska trimma bilen när du ändå ringer...
Annars borde ju de som säljer systemen veta! Hur går det med bilen? _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||||
Det var just det.... ![]()
För sakta..... ![]() ![]() Tänkte montera bromsrör i helgen och sen börjar chassiet bli klart. Sen återstår ju "bara" kaross och motor.... _________________ /Markus Lefors Mx5 NB -99 Standard Cup |
||||
Det skall stå i repektive formelreglemente vad kraven är. Det är lite speciellt med formelbilar, nästan som en sorts homologering. Vi har t.ex. Oljeledningar och bromsledningar dragna i förarutrymmet, aja baja enl. alla reglementen men inte i en Formelford!
Vilken sorts formelbil var det ni undrade över. Är det en Formelford kan jag kolla vad min släckare är för någon. _________________ Christian Merheim ![]() - There are places were only a racecar can take you - |
||||
Det en Formel Vee från 1970, så jag har även Appendix K att rätta mig efter, vilket gör det ännu mer invecklat.... _________________ /Markus Lefors Mx5 NB -99 Standard Cup |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
918 besök totalt |