Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Forza 3 / Race Pro på Xbox360 vs. Race / GTR på PC?
761 besök totalt
Ove Mörk
Skara
Här sen Jan 2003

Trådstartare

Det verkar ju som det finns en del här som spelar Forza 3 så jag tänkte jag skulle fråga hur det och Race Pro står sej mot Race07 / GTR1&2 till PC?
Är det fortfarande PC som gäller för sim-racing eller kan Xboxen konkurrera?
Xboxen kanske är lite mindre "hardcore" sim vilket nog skulle passa mej bra när man inte hinner spela så mycket.

Uppsala
Här sen Dec 2006

Jag har alla Race-spelen på PC samt Race Pro till Xboxen, och mitt tips är att skippa Race Pro. Samma innehåll som GTR Evolution på Race07-platformen, det enda som skiljer sig är en s.k. DLC med 8st historiska bilar. Även om dom bilarna är härliga och gör halva spelet för mig, så är Race Pro inte värt pengarna. Har aldrig spelat ett buggigare spel, tyvärr. När det fungerar så är det ganska bra, men friheten och körkänslan i t.ex. Forza 3 gör att Race Pro bara samlar damm hos mig. Och då är jag ändå touringcar-nörd nr1, typ . Dessutom finns det i princip ingen som spelar det online om du är intresserad av sånt. Körkänslan är bra och så, men spelet är "stelt" i upplägget och buggar som stör spelupplevelsen t.ex. raderade sparfiler är alldeles för vanliga. Kör du single player så kommer du svära dig hes på den fullständigt värdelösa AI:n.

Har du en PC som klarar Race07/GTR Evo/STCC och hela paketet så satsa på det. Ska du spela Xbox så är Forza 3 det enda som är bra (finns NFS Shift också, men det är för arkadigt och allmänt dåligt). Men om det är endast GTR2 vs. Race Pro som gäller enligt din fråga, så vinner ändå GTR2 (innehållet till Race07 finns ju även att ladda ner som moddar, och bilarna i GTR Evo finns också till GTR2). GTR2 är helt enkelt mer genomarbetat, även om det har några år på nacken vilket kan märkas ibland.

Svenska Wankelregistret
Citera
Racingsimulatorer
761 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande