Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1, 2 >> 4211 besök totalt |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vem vinner F1 2010?
Dags för en omröstning! Vem kommer att ta hem årets F1-titel? Efter alla radikala nyheter som presenterats i sporten (både ifjol och i år) med ett nytt poängsystem, inga tankstopp, m.m. så vet jag inte ens om jag själv vågar gissa på vem som kommer att vinna i år. Håller tummarna för favoriten Fernando Alonso. Men kan han verkligen vinna under sitt första år med Ferrari? Eller ska Schumi vinna redan under sitt första comeback år? Tror inte att Button kommer att få det lätt i McLaren. Hamilton kanske? Eller är det dags för Red Bull Racing med Vettel i spetsen? Eller ska Massa få sin revansch i år? Barrichello kanske får nöja sig med de segrar han tog ifjol? Eller ska någon av de nya teamen skrälla, inte troligt va? Vette fan faktiskt! Förhoppningsvis kommer det 26 förare till start om en månad i Bahrain. Vad tror ni? Lägger nog min röst på Alonso trots allt. Ps. Gick inte att lägga in alla 26 förare för omröstning. Så jag lämnade kvar de mest troliga. Varför kan man klicka vidare och lägga till fler omröstningsval när det inte går att lägga upp så många? Kan man inte lägga in ett automatiskt stopp? Nu blev det kanske lite för många frågor att besvara i ett och samma inlägg ![]() _________________ Rachid Rachid |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Efter som Saab står över F1 i år är det en oviss historia
![]() ![]() Lade min röst på Vettel, för att få lite omväxling. Realistiskt sett är det väl M.S. J.B. Och L.H. som ligger bäst till, men sedna är nog Vettel trots allt ett namn att räkna med Red Bull känns också som ett team som kanske kan lyckas hela vägen om alla bitar faööer på plats. _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
Röstade på Vettel, gillar Adrian Neweys bilar starkt.. Så röstade nog mer så som jag vill det ska gå än vad som är troligast.
Vettel hade vunnit redan ifjol om han inte slarvat bort säkra poäng i premiären. Men han är ursäktad eftersom han är så ung. _________________ /Arne Lindgren |
Jag tror på Vettel, han var nära förra året och han och teamet har jobbat ihop tidigare. Sen tror jag att teamet är sjukt motiverade. Att många team verkar ha tagit delar av designen ifrån förra årets Red Bull bil är ju lite intressant.
Det riktiga hotet tror jag är Schumacher som har förra årets vinnarbil att bygga vidare på. Alonso är en väldigt duktig förare men jag är tveksam om han kan vinna redan första året hos Ferrari Är på samma sätt tveksam om Button kan göra något hos McLaren, tror han blir distanserad av Hamilton. _________________ ![]() Renault 5 GTE -88 |
Att Button gick till McLaren tror jag han kommer att ångra. Två världsmsätare i samma team, dessutom ett team som historiskt sett inte varit bra på att hantera två förare med ambitionen att bägge vara försteförare. Är väl bara att vara team-mate med Shumi som kan vara värre...
![]() _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
Re:
Det viktiga är inte att skriva rätt, utan att skriva fort... ![]() _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
På något sätt känns det som att Hamilton inte kommer att vinna några fler F1 världsmästerskap framöver. Likaså Jenson Button. Bara en magkänsla jag har. Eftersom Schumi skrivit på för tre år så tror jag att de kommande årens titlar kommer att fördelas mellan Alonso, Schumi och Vettel.
_________________ Rachid Rachid |
Re:
Kul att du skulle skriva det idag ![]() ![]() "Heikki Kovalainen's Lotus is pushed back into the pits as the team experiences a few teething problems on its second day of testing" Saxat från espnf1.com _________________ Rachid Rachid |
Körde en printscreen så att vi kan kolla hur rätt rejsa hade när världsmästaren är korad...
![]() _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se https://www.cancerstiftelsen.se |
Re:
Gjorde du helt rätt i! Bra att någon tänker till.. Röstade själv på Alonso och det blev ju en bra start i söndags ![]() _________________ Rachid Rachid |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1, 2 >> 4211 besök totalt |