| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
"Lära" sig köra Rally?
|
<< 1, 2, 3 12 besök senaste veckan (28487 totalt) |
|
Jag har redan en fin 740 som jag tänkte bygga till voc bil.
Är det inte bara bur,bälten och brand släckare som behövs för att man ska får göra den till en voc och köra? Det är ju inte så dyrt att fixa om man tex svetsar buren själv. Alla VOC bilar låg ju typ över 40 000:- fanns en 244 för 16 000:- _________________ Tobias olander |
||
|
Re:
om du ska köra med de gammla fjädrarna och gammla motorn kanske. men om du vill forsätta efter ett tag kommer du vilja ha rätt sorts dämpare och fjädrar, och en optimerad motor, ungefär 30k då kan du köpa en färdig bil från början och ha rätt förutsättningar. _________________ Sebastian Steiner Vw golf Mk5 cup Vombsmotorsport |
||
|
Men man kan ju komplitera med bättre delar under tiden man kör med den. Eller funkar det inte?
Har kollat runt lite nu. Grupp E är ju billigare och har lite mindre reglar medans VOC är lite dryrare coh har lite fler regler. Vad skulle ni som håller på med rally sattsa på om ni var nybörjare. I vilken av dom här klasserna går det mest tävlingar? Så man får möjligheten att köra mycket som nybörjare. // Tobbe _________________ Tobias olander |
||
|
Re:
Självklart, vissa grejjer tycker jag man bör byta till nya delar. Styrleder mm. Glöm inte hasplåt
På Volvo originals sida finns där ett väldigt bra dokument med tips och råd vid byggande. _________________ Daniel Steiner |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
"Lära" sig köra Rally?
|
<< 1, 2, 3 12 besök senaste veckan (28487 totalt) |