Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
2687 besök totalt |
ping 5000 pga. routern?
Hej alla, jag körde dedikerad server förut och fick bra ping, sedan dess har jag installerat en router och nu får jag 5000 i ping. Ska man öppna vissa portar eller? Är det säkerhetslösenordet och grejerna i routern som gör 5000? Hjälp! |
||
Jag får det inte att fungera:
![]() Det här är det enda stället jag hittar i routern som har att göra med portar... Men vad private ip SKA VARA OCH pRIVATE PORT det vete katten... Jag hittade nyss routerns firewall inställningar och där kunde man öppna portar men det fixade inte problemet... |
||
Re:
Priv. IP är ditt interna IP till servern som kör Race07 Private Port är interna portarna. dvs ska stå samma på Priv. Och Public ports. _________________ //Björn Strömberg BMW Abuser |
||
_________________ Stefan Persson FeniX Motorsport |
||
Re:
ok ska testa, det är helt omöjligt för mig att fixa det här utan hjälp! Ingen hjälp där - Race07 fanns inte med i listan för Dlink DI524! Hur får jag reda på Priv IP som kör Race07 dedicated server? |
||
![]() Hehe... gjorde en sökning på Race07, gick in på deras sida och läste igenom FAQ "Q: What ports is needed to host RACE on the internet? A: TCP+UDP 48942 - 48957 and UDP 26900-26907 Q: I am on a firewall protected LAN network and want to a RACE server for other users of the same LAN network, what ports do I need to open? A: TCP+UDP 48942 - 48957 and UDP 48958-48973 " http://www.race-game.org/race07/supp Kör så det ryker!! mvh Stefan _________________ Stefan Persson FeniX Motorsport |
||
Re:
hehe, det har jag redan sett, det är uppgifter jag redan vet, min fråga var: Hur får jag reda på Priv IP som kör dedicated server? Jag har prövat 0.0.0.0, 192.168.0.1,192.168.0.25,192.168.0.133,192.168.0.153 mvh |
||
FIXAT! Allt ok! 96ms ping till mig själv numera... Tack för hjälpen det gav mig hopp!
Allt jag behövde göra var att öppna routerns brandvägg och använda min IP adress som börjar med 83. - hela grejen om att skapa virtuell server som beskrivs på den där port sidan är onödigt/felaktigt... |
||
Jag kommer inte ihåg vad jag gjorde, hur jag fick det att funka... Det gäller att släppa igenom trafik på de där portarna genom routerns firewall och sedan tror jag att jag la upp det som virtual server där också - då började det fungera!
|
||
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
2687 besök totalt |