| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Kvalitet på Soppan
|
<< 1, 2 5545 besök totalt |
|
Det finns prover tagna ur nämnda pump på nämnda mack skickade till analys även tagit prov från nänmda dunkar och bil skickade till samma ställe. Själv har jag medels den Aerometer som jag har med mig vid tävlingsbesiktningar tagit prov från nämnda bil och dunkar och kan med mätprotokoll visa att den V-Powern innehåller mer än 50% Diesel. Sedan har jag ingen ekonomisk vinning på varken det ena eller andra hållet då det är en bekant som råkat illa ut inte jag, så varför skulle jag ljuga. Det finns även en motor med betydande skador att beskåda hos bilägaren.
Så åter igen att dom inte ens kan höra av sig som dom lovat.Jag har i alla fall köpt min sista liter soppa på Shell och jag kör runt 8000 mil om året så det slipper dom leverera något till. Tur att det var en historisk bil så det blev ingen katt förstörd. _________________ Björn Andersson Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting Vagnbok utf. Folkrace Chefstekniker BMWSC F.D. SerieTekniker ERC F.D vagnboksutfärdare AR Cupen |
||||
|
Re:
Jag säger inte att ngn ljuger Björn. Jag pekar på bevissvårigheterna. Ditt "aerometer"-prov visar möjligen att den bensindunk som fyllts hos Shell haft en inblandning av 50 % Diesel. Vad visade provet som togs direkt från från Shells pump? Håller med att ett företag av denna storlek bör har en fungerande Public-Affairs funktion som besvarar klagomål från kunder inom rimlig tid. Du får la shella ut dom ;-) _________________ Tony Jonsson Grace, Space and Pace. |
||||
|
Re:
Dom håller ju på och lägger ner i sverige så dom skiter väl i det helt enkelt...
_________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
|
vilket oberoende företag har du skickat dina prover till mer än shell göteborg?
har möjlighet att få bränsle testat med ex, oktantalsmaskin, men har inget rabattpris utan att kompisen kan prova utan väntetid. _________________ peter johansson |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Kvalitet på Soppan
|
<< 1, 2 5545 besök totalt |