Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Monte-Carlo Rallyt
<<   1, 2
2242 besök totalt
Tobias Lindell
Linköping
Här sen Okt 2003

AndersY skrev:
Fredrik C skrev:

Dom verka inte fattat att det är en lagsport.

Frågan är då varför man skall ha ett individuellt förarmästerskap om det är en ren lagsport? Borde räcka med ett konstruktörsmästerskap.

Jag tycker det är lite kul när de intervjuar stallchefer och förare om det där med teamorder och alla tycker det är lika jobbigt pinsamt att säga som det är.
om de inte var så ryggradslösa så skulle det nog inte bli lika mycket snack. Dessutom verkar inte det där med att det är en lagport vara lika självklart bland många av förarna, då det uppstår en hel del kontroverser kring stallorder.

Problemet är väl att folk satsar pengar på vem som skall vinna, och sådant går inte ihop med teamorder. Se bara på vad som hände Formel 1 när Barichello bromsade in och väntade på Schumacher förrförra året. Där är det ju fortfarande lika mycket teamorder, fast de som gör det ärligt och öppet straffas (ungefär som Expedition Robinson, vid närmare eftertanke).
Citera
William Ekström
Åland
Här sen Sep 2003

D.Sävström skrev:
Kommer dock sakna Tommi Mäkinen i år, även om det inte gick så bra för han förra säsongen var det "tryggt" o ha honom där

Ja Mäkinen är den störste enligt mig.
Hans protest i Svenska rallyt för några år sen är oslagbar!

Kalmar
Här sen Jun 2003

ojay skrev:
D.Sävström skrev:
Kommer dock sakna Tommi Mäkinen i år, även om det inte gick så bra för han förra säsongen var det "tryggt" o ha honom där

Cupra Leon ST VZ Extreme -25
Citera
William Ekström
Åland
Här sen Sep 2003

Erik (fd Mooseman) skrev:
ojay skrev:
D.Sävström skrev:

Nu kommer jag inte ihåg exakt, men som jag minns det så var han i stor ledning men fick en stallorder att inte vinna och stannade därför mitt på en raksträcka och väntade tillräkligt länge för att inte vinna. Sedan körde han iväg igen och var snabbast av alla på resterande sträckor.

Eskilstuna
Här sen Okt 2003

Fick inte mäkkinen straff för det där?

saknar oxå Tommi! :/

Allmänt banåkaforum
Monte-Carlo Rallyt
<<   1, 2
2242 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande