| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Eftersnack
2010-02-27/28 SLC Winterhell @ Mantorp.
|
4 besök senaste veckan (38259 totalt) |
|
Re:
*shoot* , då minns du det tills nästa gång du har en hög. =) |
||||||||||||
|
Re:
Scuderia Motori Sud borde ha ett gäng trasiga drivaxlar iaf eller har ni kastat dom med??
|
||||||||||||
|
Re:
Faktiskt så har jag byggt ihop 1 hel av 2 trasiga resterna är slängda tyvärr.
_________________ Daniel Söderström Scuderia Motori Sud Alfa 155V6 & 2,0ts 5-papp+rejsers Alfa 75 TS -89 Lekbil Önos Osäkert!! |
||||||||||||
|
Re:
Så ordentliga som vi är så antingen återanvänder vi eller källsorterar
_________________ Willy Speljak Corvette C4 Husbil |
||||||||||||
|
Re:
Jag kör också med källsortering, allt i brännbart
_________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||||||||||
|
Re:
Fel
_________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||||||||||||
|
Re:
Är inte delar av denna tråd återanvänd från förra årets winterhell?
Källsortering = motorolja i farmartanken. _________________ Tony Jonsson Grace, Space and Pace. |
||||||||||||
|
Re:
Nja när det hela var färdig så hade vi inte så mycket olja kvar så att det var lönt
_________________ Willy Speljak Corvette C4 Husbil |
||||||||||||
|
Re:
Willy - Du hade kunnat vara Boråsare med det sinnelaget :-) Heders asså. _________________ Tony Jonsson Grace, Space and Pace. |
||||||||||||
|
Nu har jag källsorterat tråden och slängt en del brännbara inlägg, är det nån som vill ha bort nåt ytterligare så pm'a mig så tar jag en titt på det
Let's be careful in here, folks
(jag hoppas att mina inlägg har varit sakliga)
_________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||||||||||
|
Sådärja, värst vad det hettade till ett tag...
Tänkte komma med en positiv grej, iallafall för oss .
Imorgon flyger vi till luleå/Piteå för att köra en 4h tävling på is.(lördag) (lördagkväll )
Våra kamrater där uppe har byggt en Peugeot 205 åt oss(vad är det för bil ?)
Bilen ska vara helt standard förutom bur, stol, bälten och plastrutor, även däcken ska vara med standardgatdubb. Man ska oxå ha en dam med i laget så vi får låna en lokal "rallylappska" som höjer snygghetsfaktorn i teamet med ca1000% .
Man kör halvtimmespass med omstart på led efter varje förarbyte. Damerna kör tillsammans i ett eget pass. Om Peugeot är en bra bil och vi kan undvika att köra om när det är gulflagg så ska dom få se att 5papp har grymma team . 17 startande lär det vara.
Men först blir det snöskoteråkning på Fredagen. brukar bli drygt 20mil hård körning och mörbultning .
Kanske kommer en liten rapport nästa vecka om vi har nåt att skryta över. //Fillebaxter. _________________ Kenneth Näslund |
||||||||||||
|
Re:
Även undanflykter och avancerade bortförklaringar har ju ett affektionsvärde
Bilder från damheatet önskas
||||||||||||
|
Re:
Nu blev man ju knappt nå avundsjuk. Låter riktigt skoj! |
||||||||||||
|
Re:
Vi har en RÄTT så tom drivknut om den kan pryda något........ _________________ Mikael Brandstedt |
||||||||||||
|
Re:
Drivknutar är skitsnygga och funkar bra ihop med remhjul till volvo vattenpumpar. Lägg den i en låda (och kanske nått mer)och ta med den till nästa slc-event ni är med på, ge den till fredrik så ger han den till mig.. Och kanske om ni har förtjänat det så får ni tillbaka den med stil=)
|
||||||||||||
|
Här kommer lite sena bilder från Katrineholmsmaffian:
Dagen började med att vi fick skotta lite snö, både för tältet och i depån
Upplining i besiktningen.
Alla är ju självklart grymt imponerade över värstingbilen
En sista koll så att allt är ok.
Snöar!
Man klarar inte en helg utan en sån här!
En helnöjd Markus.
Nattkörning.
Lite snö i motorutrymmet efter att vi blivit attackerade av en snövall.
Våran fina ingång till tältet.
Ajaj!
S40'n ovan tvättade av våran fälg litegrann.
Hela teamet efter målgång.
Bilen drog drygt 1 liter olja på 24h .
Rejsbussen.
Någon ställde stolen som Tonie hängt sin tröja på lite för nära gasolkamin vi hade med. Resultatet blev att han fick kasta tröjfan i en snövall .
Våra fantastiska Biltema-belägg som det bara sa poff och och gick sen på stål.....
Resten av bilderna finns såklart här. _________________ Fredrik Boivie
Kör nu Lotus Exige S2, tidigare Westfield & andra Lotus |
||||||||||||
|
Re:
Jadu de var verkligen snäppet värre .
|
||||||||||||
|
Det kommer en massa frågor om när nästa 5-papp+ rejs blir. Blir det nått eller måste vi åka annat?
_________________ Björn Ågren 75räser "stödlänk": https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=52875&start=0 156an https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74988&highlight= |
||||||||||||
|
Re:
jag gjorde upp lite i helgen ... väntar bara på konfirmeringsmailen av Skullman som ska komma i början av veckan. |
||||||||||||
![]() |
Eftersnack
2010-02-27/28 SLC Winterhell @ Mantorp.
|
4 besök senaste veckan (38259 totalt) |