| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Lämnade buren på montering, vad är acceptabelt vid mätning?
|
7 besök senaste veckan (53382 totalt) |
|
Re:
Fy fan va trist..hoppas det löser sig
trist att behöva tjafsa om ni känner snubben :/
nja...såhär ska det se ut!
då hade jag nöjt mig iaf
_________________ Joakim Tdal Porsche 951 |
||||||
|
Vill tacka alla än en gång! Ni är till stor hjälp, ska ta mig i kragen någon dag att prata med honom, måste få med farsgubben bara. Jag är för snäll för sånt här helt enkelt, den bistra sanningen.
Någon som vill sponsra med en RC-bur?
|
||||||
|
Re:
Now we're talking. Så ska det se ut ja. Mycket vackert! _________________ Claes-Olof Strand |
||||||
|
Re:
Ja jag önskar att jag kunde svetsa sådär. Ser väll mest ut som den som byggt buren efter jag varit framme så det blir ju inte direkt något kritiskt som man svettsar mer punktar tills nån som kan kan få ihop det snyggt o bra. Men är grymt avis på de som kan svetsa sådär
_________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||||||
|
Farsgubben hade kontakt med han som svetsade, han sa att det var väl inte det snyggaste, men förstod inte vad problemet var för att det var ju genombränt.
Så idag har jag kapat ur buren och kommer nu med ett gäng bilder.
Så så här ser det ut, ska se över om jag kan komma överens med Finess.se om något nytt, istället för detta. Tänkte bara som uppföljning nu då, nästa steg är att plocka ur lådorna, sen är bilen fri. Mvh Marcus |
||||||
|
Säg åt killen som svetsade att han aldrig någonsin använda sin svets igen.
Förmodligen hade han inte gjort det innan han svetsade din bur heller Dessutom tycker jag att han ska pröjsa allt material han förstört och dom pengar han tagit betalt av dig. _________________ Opel Speedster Race -03 Diverse Hemibilar Anders Bisting |
||||||
|
Ja, "drömläget" hade ju varit det, men jag har ramlat ner i verkligheten och insett att jag inte lär se röken av något dylikt.
//Marcus |
||||||
|
Re:
Det var f*n det värsta jag sett inte ens första gången jag svetsade i hela mitt liv såg det så där dåligt ut. Mannen ifråga har ingen fallenhet what so ever för att svetsa. Inte ens när jag vill att det ska se ut sådär gör det det (jag svetsar skulpturer och ibland vill man ha dålig finnish ) Inte ens efter en 75:a skulle jag kunna göra något dylikt. Han kan ju inte ens ställa in svetsen.
Fy #"!¤%&%¤(/&?=%%%% tvi.
_________________ Douglas Lerwall 996 TT Renn Schnecken |
||||||
|
Usch & Tvi !
Jag lider med dig Marcus, och att dessutom fått gubben ifråga rekomenderad av din far....jobbigt. Jag som är bonn-mek hade nog försökt rensa rören på måsskitar och bett någon med erfarenhet av både svets- och burbygge att hjälpa dig. (Det blir tufft nu.....Bollnäs vs. SAIK )
_________________ Staffan Sandelin Manta A -73 Sleeper Manta A -72 Blivande trackdayleksak Ascona A -73 Grus/Is/Busbil BMW 330i -01 Skjutsa arslet/dragbil |
||||||
|
Re:
Ja ingen annan ska väl behöva drabbas av detta. _________________ Claes-Olof Strand |
||||||
|
Ser ju t o m värre ut än när jag håller på som värst!
Eftersom du inte verkar få ut någon ersättning av "klanten" så tycker jag att du ska rädda vad som räddas kan av materialet. Låt inte "det rätta bli det godas fiende", tok-kapa och slänga allt. Kapa främst i raka rör och spar de bockade som huvudbågen och rören över dörrarna fram till a-stolparna. Slipa rent och köp nya raka rör samt det ev. bockade röret ovanför vindrutan. Nu får jag väl på skallen, men jag kan inte se att det är hela världen om det råkar bli en omsvetsning. Om inte annat kan vi ju få en diskussion om vad som är farligt med ett sånt förfarande. Jag anar att det kan vara nån folkrace-gubbe som gjort det där, kan det stämma? EDIT: Såg nu att buren redan var urkapad, hoppas att du kapat i de billigare bitarna då. _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||||
|
Re:
Vad var det som var genombränt? Hans skor av alla svetsloppor?
Det här kan inte vara på riktigt? Finns det såna klantar som till råga på allt inte inser det själva? _________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. No turbos, no superchargers. Just pure electricity. |
||||||
|
Det kan vara så illa..... Vissa borde helt enkelt aldrig få röra en svets. Denna kapade jag ur för ett tag sen, lyckades rädda det mesta.
Det värsta JAG har sett iallafall
_________________ Daniel Söderström Scuderia Motori Sud Alfa 155V6 & 2,0ts 5-papp+rejsers Alfa 75 TS -89 Lekbil Önos Osäkert!! |
||||||
|
Tråkiga svetsar.
Surt att behöva betala för något sådant. Är själv inte speciellt svetskunnig, men så där såg det nog inte ens ut på mitt första svetsförsök. Denna bilden är ju rena skämtet.
_________________ /Michael Wiklundh Porsche Boxster S. |
||||||
|
Re:
En sån där är väl inte så svår att rädda. Skaka lite på den så har du väl rörbitarna rena igen.
_________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. No turbos, no superchargers. Just pure electricity. |
||||||
|
Håller på att uppgradera min bur i min räjsbil. Inte f*n blir det licenssvetsar av det, men nog tusan sitter det ihop i alla fall. De här exemplen är ju skrämmande. En saka tt göra det för eget bruk, då har man bara sig själv att skylla. Men att ta betalt för ett sånt jobb är ju näst intill straffbart, speciellt som det rör sig om en SÄKERHETsdetalj.
_________________ Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld* BMW E30 328 långlopps bil *Såld* VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress |
||||||
|
Det där ser verkligen inte bra ut. Jag hade inte svetsat MIG innan jag skulle montera min bur men jag satte mig ner och övade på lite rörbitar och jag kan lova dig att det ser ljusår bättre ut än det där.
Är total överkurs att svetsa bur med TIG svets, MIG duger fint men man bör ha en 3fas variant för att kunna få tillräcklig genombränning. _________________ Renault 5 GTE -88 |
||||||
|
Fick många goda skratt nu när jag läste genom kommentarerna i alla fall
och ifall någon skrattat sig fördärvad över alla svetsarna så bjuder jag på dom
Buren är inte kapad i huvudbåge så den är hel åtminstone. |
||||||
Bedrövligt dåliga svetsar. Nog för att det kan vara svårt att komma åt ibland, men så här fula svetsar lägger inte ens jag. Kanske på ett avgassystem till nån billig bruksbil, men inte på en skyddsbur. _________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
||||||
![]() |
Skruva banåkabil
Lämnade buren på montering, vad är acceptabelt vid mätning?
|
7 besök senaste veckan (53382 totalt) |