Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2866 besök totalt |
![]() ![]() ![]() Annars har vi ju f16 (Uppsala) som dragit ner ordentligt ngn som kan leta reda på kartor? När jag var där sist på flyguppvisning så såg jag att det finns breda fina vägar för underhåll etc går säkert att finna en kul bana på området. Säga vad man vill men jmf med jas låter racerbilar put-phut. Nu är inte jag den som har kanarra sånt här men hjälper gladeligen till! _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||
F16 är förvisso nedlagt som flygflottilj men flygplatsen drivs vidare som vanligt.
Jag tror inte att de är villiga att släppa till fältet och riskera skador på banutrustningen och dylikt. Försvarsmaktens jurister avråder dessutom ansvariga från att låna ut mark för andra ändamål än ren militär verksamhet med hänsyn till just ansvarsfrågor om en olycka skulle hända. Rikard Svensson officer på F7 _________________ Rikard Sjöholm (fd Svensson) |
||
Audi hyrde delar av Skavsta förut.
Var några friska killar som körde av en lampa med en A8. Jag vet att det kördes på flygplatsen i Karlstad, men sen krockade en MC och en bil mycket allvarligt så vart det färdigkört vad jag vet. _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||
Vi kan väl säga att vi ska ha ett litet krig.......och kasta små atombomber på varandra........ ![]() _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
Fel........olycka skedde under oorganiserad körning. Idag körs det organiserat. Men bara 200 meter rakt. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
Jag har tjänstgjort som flygfältsoldat på F16 i 10 månader, jag kan fältet som mitt egna kvarter här hemma.
![]() Men fältet är som sagt fortfarande i bruk. Tror att STRIL-utbildningen är kvar i på F16 också, vilket gör att det finns grönklädda pojkar i grinden som säger stopp också. ![]() Angående kostnader på utrustningen som finns på fältet, så kan vi säga som så att jag vet vad det kostar att snöslunga den cirka 40 meter.. ![]() ![]() Taxin är dock ganska rak och platt i nord/västra delen och lite mer kuperad i syd/östra delen. För slalom och liknande vore det väldigt skoj! Vill man köra rally finns det en prefekt serviceväg (grus) runt hela fältet med korta asfaltsinslag. Men som sagt att få komma in med bilen där blir nog väldigt svårt. _________________ /Anton Lillsund |
||
Att det är svårt det förstår jag MEN det förekommer ju på andra håll GBG, Såtenäs? Innnan ni säger något så förekom det när det fanns verksamhet där. Hur gjorde ni för att komma in? Flygklubben använder väl f16 för studs och gå på helger? Annars är det väl Sundbro som gäller. Har räddningsverket någon asfaltsslinga i rosersberg?
MVH Johan _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||
När det gäller försvarmaktens områden så visst har det hänt att folk med de rätta kontakterna har kunnat få låna landningsbanor och krigsbaser men sedan försvarmaktens jurister kom med sin rekommendation så är det för det mesta tvärstopp. Dock inte till 100%.
T ex när det gäller Såtenäs baser så får SAAB låna Råda-basen för tester och Porsche-klubben fick förra året låna Hasslösa basen för slalomkörning så jag säger inte att det är helt omöjligt. Försöka duger. Jag säger bara att det har blivit nästan omöjligt. Efter höstens försvarsbeslut kommer flera baser att läggas ned så då kanske det blir bättre????? Rikard _________________ Rikard Sjöholm (fd Svensson) |
||
|
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2866 besök totalt |