Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 911 1984 "Walter" Bytt mot en yngre version.
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
20856 besök totalt
Amazon67
Linköping
Här sen Mar 2004

Grattis till ett mycket fint bilköp!

bilen är ganska lik en av våra kundbilar som vi jobbar med.
Killen som äger bilen har för övrigt ett antal andra porschar vi bygger på till honom.

efter dessa kort togs så satte vi på just de dekalerna du har på trösklarna, plus en racefront!

http://linkopingsmotorsport.se/index.php?pid=47

MVH PELLE//

BMW M3 Låda
Volvo 1031 Axel
V70 R Bromsar
Sellholmsfjädrar
Bilstein dämpare
Citera
Jens L
Stockholm
Här sen Apr 2004

Trådstartare
Re:

Amazon67 skrev:
Grattis till ett mycket fint bilköp!

bilen är ganska lik en av våra kundbilar som vi jobbar med.
Killen som äger bilen har för övrigt ett antal andra porschar vi bygger på till honom.

efter dessa kort togs så satte vi på just de dekalerna du har på trösklarna, plus en racefront!

http://linkopingsmotorsport.se/index.php?pid=47

MVH PELLE//

Härlig vagn!

Stockholm
Här sen Apr 2004

Trådstartare
En fråga har dykt under vinterservicen. Hur länge kör man med stötdämparna innan man behöver byta/renovera?

Man skulle ju kunna säga, när det känns sämre. Men det försämras väl gradvis? Då vänjer man sig(kanske).

Är det mil, mina har gått ca 6000 nu.

Användningen kanske, lite över 100 varv på ringen, ca 25-30 träffar i Sverige, resten gata.

Kvaliten på fabrikatet skiljer förmodligen, i detta fall är det Bilstein Clubsport Rennen.

Har någon lite erfarenhet att dela med sig av?

Luxemburg
Här sen Mar 2003

Namndispens
Namndispens

Härlig bil min första 911 var en -84.

Vet inte var du står i bilfunderingarna men kan ge följande erfarenhetsbaserade råd.
Fantastisk. Efter det har man genom åren bytt upp mig något men kan tveklöst rekommendera dig att satsa på en 996 GT3 mk 1. Jag ger det rådet då vi haft en 964RS i 10 år nu i familjen och skulle säga att pris / prestanda är klart bättre på GT3 som priserna ser ut idag för sjyssta bilar. 964an börjar bli gammal och för dyr. Kan också säga att det inte går att jämföra en 964 C2 med RSen.
Vill man köra på ringen är GT3an ett klart bättre alternativ.

Det farliga är bara att när du tagit steget till vilken som av de bilar du funderar på så vill du inte gå tillbaka för att köra bana.

Jens L
Stockholm
Här sen Apr 2004

Trådstartare
Re:

LUX skrev:
Härlig bil min första 911 var en -84.

Vet inte var du står i bilfunderingarna men kan ge följande erfarenhetsbaserade råd.
Fantastisk. Efter det har man genom åren bytt upp mig något men kan tveklöst rekommendera dig att satsa på en 996 GT3 mk 1. Jag ger det rådet då vi haft en 964RS i 10 år nu i familjen och skulle säga att pris / prestanda är klart bättre på GT3 som priserna ser ut idag för sjyssta bilar. 964an börjar bli gammal och för dyr. Kan också säga att det inte går att jämföra en 964 C2 med RSen.
Vill man köra på ringen är GT3an ett klart bättre alternativ.

Det farliga är bara att när du tagit steget till vilken som av de bilar du funderar på så vill du inte gå tillbaka för att köra bana.

Tack för input!

Att byta bil har gått in i vänt läge. Har provat runt och kommit fram till att Walter är precis min melodi.
Den levererar en tjusning fortfarande vid varje kör tillfälle. Så den får vara kvar. Sen har jag efter några år fått till den som jag vill ha den, bilen är väldigt bra nu. Nu skall bara jag bli lika duktig på att köra....

Men om.....så skulle faktiskt en 964 RS ligga närmast ändå, den kändes så lätt, smidig, rörlig. Passar mig.
GT3án en fantastisk bil. I allt. Men nja, RS'n lockade med mer känslor. Vi får väl se om några år.

Nyköping
Här sen Sep 2003

Jag håller med dig Jens! Har man hittat en gammal G-modell så ska man hålla i den. Den är otroligt rolig att köra när man fått till den med lite andra dämpare och fjädrar. Kommer du med ner till Nurburg i September?

Stockholm
Här sen Apr 2004

Trådstartare
Re:

Fredrik Gabrielsson skrev:
Jag håller med dig Jens! Har man hittat en gammal G-modell så ska man hålla i den. Den är otroligt rolig att köra när man fått till den med lite andra dämpare och fjädrar. Kommer du med ner till Nurburg i September?

IB is tha s..t!

Jodå, september åker jag ner. Kommer nog på fredagen. Sen blir det oktober och förhoppningsvis en vecka i juli.

Syns vi där?

Trollhättan
Här sen Jul 2004

Re:

Fredrik Gabrielsson skrev:
Jag håller med dig Jens! Har man hittat en gammal G-modell så ska man hålla i den. Den är otroligt rolig att köra när man fått till den med lite andra dämpare och fjädrar.

+1

Saab 9-3 -07
Citera
Fredrik Gabrielsson
Nyköping
Här sen Sep 2003

Vi åker ned så att vi är framme på fredagskvällen, bor på Zur Burg. Klart vi ses där! thumbs up

Stockholm
Här sen Apr 2004

Trådstartare
Hittade lite bilder från Gelleråsen.

Det lutar lite, eller? (detta skrivs bara för att motivera att jag behöver göra nåt med bilen. Det är ju inte min kompetens som brister.....)

Nu lutar det igen.

Påskhelgen tas Walter ut från idet. 1á banåkning blir valborgsmässoafton.
Men först blir det en trevlig vårresa från Blekinge till Stockholm, den ser man fram emot!

Återkommer med resbilder.

Lund
Här sen Sep 2006

Kan det stämma att man såg denna bilen utanför tågstationen i Ronneby i helgen?

Härlig bil!

Mvh

Pelle

PCS 10506
Porsche 964 C2 -91
Citera
Jens L
Stockholm
Här sen Apr 2004

Trådstartare
Re:

Pelle E skrev:

Härlig bil!

Mvh

Pelle

Det stämmer bra!

Imorn bär det mot norr däremot, vinteridet är över. thumbs up

Stockholm N
Här sen Feb 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Re:

Jens L skrev:
Pelle E skrev:

Härlig bil!

Mvh

Pelle

Det stämmer bra!

Välkommen hem till snön Vitt heltäckande på gräsmattorna just nu, smälter nog till i morgon förhoppningsvis.
Vaxa en extra gång så att du bara kan spola av smutsen sen.

Citera
Jens L
Stockholm
Här sen Apr 2004

Trådstartare
Re:

steffe skrev:
Jens L skrev:
Pelle E skrev:

Härlig bil!

Mvh

Pelle

Det stämmer bra!

Välkommen hem till snön Vitt heltäckande på gräsmattorna just nu, smälter nog till i morgon förhoppningsvis.
Vaxa en extra gång så att du bara kan spola av smutsen sen.

Va! Snö? Det går inte. Ni får hålla rent ikväll.

Vaxning skedde i november av skötaren här nere(dvs far)... thumbs up

Jag vaxar inte. Vita bilar behöver inte vaxas.

Malmö
Här sen Jun 2005

Hej Jens,

Jag gillar verkligen stuket du har fått till på bilen.

Ser att du åker med Bridgestone S-02, finns de inu, var köper du dessa?

Behöver nya själv nämligen, vad kör du med för profil fram 205/50?

Har själv idag Continental med 205/55 vilka jag tycker ser höga ut speciellt i jämförelse med mina bakdäck (S-02, 245/45 R16)

Stockholm
Här sen Apr 2004

Trådstartare
Re:

anol skrev:
Hej Jens,

Har själv idag Continental med 205/55 vilka jag tycker ser höga ut speciellt i jämförelse med mina bakdäck (S-02, 245/45 R16)

Tack!

Kjellmes däck i Ronneby, bilen står där på vintrarna så det blir smidigt. Sist var det inga problem, det var väl för ett år sen tror jag.

205/55-16 & 225/50-16 är storleken åker 245 på 8or?

Malmö
Här sen Jun 2005

Re:

Jens L skrev:
anol skrev:
Hej Jens,

Tack!

Kjellmes däck i Ronneby, bilen står där på vintrarna så det blir smidigt. Sist var det inga problem, det var väl för ett år sen tror jag.

okej då förstår jag, 205/55-16 & 225/50-16 har samma diameter, ser bättre ut än vad jag har idag: 245 på 9:or och 205/55 på sjuor, 245/45 ha mindre diameter än 205/55 vilket ger ett lite konstigt stuk tycker jag. Passar på att rätta till detta nu när jag skall ha nya däck, blir 245/45-16 och 205/50-16 fram. Valde Hankook RS-2, skall vara bra vad jag har läst...iaf bättre än mina S-02 från -95

Stockholm
Här sen Apr 2004

Trådstartare
Re:

anol skrev:
Jens L skrev:
anol skrev:
Hej Jens,

Tack!

okej då förstår jag, 205/55-16 & 225/50-16 har samma diameter, ser bättre ut än vad jag har idag: 245 på 9:or och 205/55 på sjuor, 245/45 ha mindre diameter än 205/55 vilket ger ett lite konstigt stuk tycker jag. Passar på att rätta till detta nu när jag skall ha nya däck, blir 245/45-16 och 205/50-16 fram. Valde Hankook RS-2, skall vara bra vad jag har läst...iaf bättre än mina S-02 från -95

om nu S-02or försvinner så verkar dessa RS-2 intressanta, du får gärna beskriva hur de fungerar! Jag har tittat på dem som alternativ.

Stockholm
Här sen Apr 2004

Trådstartare
Lite bilder från dagens tur:

Lite nya tankar....
Vet någon om man kan köpa en liknande ljuddämpare som denna i Sverige?

Stockholm
Här sen Apr 2004

Trådstartare
Vårpremiären klar!

Väldigt trevligt på Gelleråsen i fredags. Lagom med bilar, bra attityd. Mycket körning. Blev nog om kring 60 varv vilket känns bra som avrostning.

Walter sköter sig som vanligt exemplariskt. Nästan tråkigt. Men man kan fundera lite på olika saker ändå.

Chassi
Fungerar bra. För min kompetens så är den utmärkt. Lite följsam och rörlig, men känns välbalanserad.
Fick feedback på att inner hjulet fram är i luften i de flesta kurvor. Gör det något? Skall man göra något åt det? I så fall vad?

Däck
S-02 grepp räcker, se ovan. Släpper så där mysigt.

Diffbroms
Här är väl det jag funderar mest på. Behovet märks tydligt. Är det där man skall plöja ner lite resurser. Blir det roligare då? Känns så. En diff från Guard är tipset tydligen.

Motor
18150 mil. Drar knappt olja. Räcker för att köra med ett framhjul i luften. Den räcker för mig.

Vikt
orkar inte lätta. Det är bekvämt med lite tystnad hem.

Nu blir det kinnekulle nästa gång!

Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004

Re:

Jens L skrev:
Vårpremiären klar!

Väldigt trevligt på Gelleråsen i fredags. Lagom med bilar, bra attityd. Mycket körning. Blev nog om kring 60 varv vilket känns bra som avrostning.

Walter sköter sig som vanligt exemplariskt. Nästan tråkigt. Men man kan fundera lite på olika saker ändå.

Chassi
Fungerar bra. För min kompetens så är den utmärkt. Lite följsam och rörlig, men känns välbalanserad.
Fick feedback på att inner hjulet fram är i luften i de flesta kurvor. Gör det något? Skall man göra något åt det? I så fall vad?

Däck
S-02 grepp räcker, se ovan. Släpper så där mysigt.

Diffbroms
Här är väl det jag funderar mest på. Behovet märks tydligt. Är det där man skall plöja ner lite resurser. Blir det roligare då? Känns så. En diff från Guard är tipset tydligen.

Motor
18150 mil. Drar knappt olja. Räcker för att köra med ett framhjul i luften. Den räcker för mig.

Vikt
orkar inte lätta. Det är bekvämt med lite tystnad hem.

Nu blir det kinnekulle nästa gång!

Kul att se att det funkar och är roligt! En annan vit/svart bil har en tendens att bråka lite väl mycket denna vår
Är det kullen 5e maj?, jag hade faktiskt tänkt ta mig om allt lirar nån gång.

Har du kikat på http://www.racecar.co.uk/gripper/, verkar vara prisvärda (om man nu kan säga det om en diffbroms) grejer, du har väl 915 låda?

Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 911 1984 "Walter" Bytt mot en yngre version.
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
20856 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande