Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1, 2, 3, 4, 5 >> 12208 besök totalt |
WTCC 2010!
Intressant eller helt ointrssant?! Ja det är frågan efter förra årets TOTALA flopp i intresse. Det var ju skandal på skandal och man lessnade ju. Nu är det ny sässong och nya rejs. Färre fabriksteam men fortfarande VM. Rydell rejsar inte. Ett rejs är redan stryket , i Mexico Puebla på grund av översvämmning ![]() Ja hur blir det i år? _________________ Jocke Hellqvist. |
||||
Re: WTCC 2010!
Giisningsvis ännu mer ointressant än förra året. ![]() _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||
2010 kan iaf knappast bli sämre än 2009. Att SEAT dragit sig ur och FIA Touring Car Bureau är nerlagd borde faktiskt leda till något positivt. SEAT-bilarna finns kvar med en massa intressanta personer bakom ratten, och privatåkarna är starka. Synd att Rydell är borta, men i mina ögon finns det en rad intressanta personer att hålla koll på. Personliga favoriter blir Mehdi Bennani och Norbert Michelisz, dom kan skrälla i år. Kommer kika på premiärloppet i efterhand och se hur säsongen utvecklar sig!
Översvämning i Mexico är ju en finare anledning till att ställa in det loppet. Nog tror jag det mesta av avttnet runnit undan till dess att WTCC skulle köra ![]() _________________ Linus Pettersson Svenska Wankelregistret |
||||
Allt pekar ju mot att det går mot en entypsserie och det är ju det absolut bästa sättet för att skapa monumentalt ointresse. Synd att inte FIA fattar detta utan fortfarande pushar för entypsmotor och enbart FWD och andra "kostnadsbesparande" regler som gör att ingen kommer bry sig det minsta om serien...
![]() _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
Tror att jag för första gången EJ kommer att följa serien alls, förra året svalnade intresset av fort och mycket
![]() ![]() |
||||
Tipset är att Yvan Muller tar hem det här, känns som om han är den ende klassföraren i fältet tillsammans med Priaulx.
Anderstorp kanske kan ta över det inställda arrangemanget i Mexico? ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Råkade somna under första racet.
I andra racet såg jag två omkörningar. Förvisso inga teamorder än men ändå mest gäsp. Cheva verkar snabbast men jag tror att Tdi:erna hänger med i år ! // Magnus _________________ Magnus Berglund Mazda Rx7 1981 Rx5 1977 Wankel? Yes! ![]() |
||||
|
||||
Re:
Hahaaaa mycket slående komentar ![]() Ja jag har INTE kollat iaf. Blir nog en supertråkig WTCC årgång. Man får vänta på STCC & BTCC startar. _________________ Jocke Hellqvist. |
||||
Re:
Tog man med minst 2 kilo mat var det gratis att gå in! Kanske nåt för STCC att ta efter! ![]() // magnus _________________ Magnus Berglund Mazda Rx7 1981 Rx5 1977 Wankel? Yes! ![]() |
||||
Förstår inte vad dom skulle där och göra...
WTCC kommer att dö en långsam död... Kom igen för fan.. i andra racet var det ETT fullfartsvarv. Pacecar är bra men så snabba som dom var där så hade rödflagg varit mycket bättre. Återigen besviken på WTCC. //Magnus _________________ Magnus Berglund Mazda Rx7 1981 Rx5 1977 Wankel? Yes! ![]() |
||||
Re:
Samma här. Första WTCC-race jag inte kollat på sedan sedan starten (faktiskt t.o.m. ända sedan starten av Super 2000 år 2002). De man missat live på TV har man laddat ner efteråt, men jag sparar utrymmet på datorn denna gång. Banan var ju värdelös förra året; långa rakor, en hårnål och några chikaner där emellan = kraschfest och inga (vettiga) omkörningar. Trodde dom skulle få en ny slinga innanför "ovalen", när det inte blev så orkade jag inte titta på't. Skäms att säga det, faktiskt. Gör som i början av 2000-talet med Super Racing Weekend, slå ihop skiten i samma paket som FIA GT så dom får åka på riktiga banor ![]() _________________ Linus Pettersson Svenska Wankelregistret |
||||
Håller med föregående talare, bedrövliga rejs på en bedrövlig bana. Farfus och Menus ihopkörning var nog droppen tillsammans med flygturen i F2-loppet.
Kommer den här banan tillbaks nästa år så är det ett mysterium... _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Re:
Menade att det inte ska köras några rejs där över huvud taget. Kolla luftturen i F2... Var WTCC tar vägen återstår att se. _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1, 2, 3, 4, 5 >> 12208 besök totalt |