Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Inbjudan Licenskurs 2010-03-27
2367 besök totalt
Ulrich

Här sen Jul 2007

Trådstartare

Audi ClubSport

i samarbete med

ÖSTERGÖTLANDS BILSPORTFÖRBUND

inbjuder till

RACINGKURS FÖRARLICENS

Lördagen 27 Mars på Linköpings Motorstadion kl 09:00-17:30

Audi ClubSport - Är för dig som tycker att bankörning är en härlig upplevelse och vill få ut lite mer av att vara Audiägare. För att kunna köra med sin egna "gatbilsgodkända" Audi på våra banträffar behöver man ha förarlicens eftersom alla arrangemang går under Svenska Bilsport Förbundets reglemente. Med denna kurs vill vi ge alla körglada Audiförare chansen att hänga med på våra träffar!

Plats: Linköpings Motorstadion, ligger utmed väg 35, mot Åtvidaberg Västervik, 5 km från centrum, skyltat Motorstadion. www.lms.se

Innehåll: Teoretisk och praktisk utbildning som berättigar till förarlicens i Bilsportgrenen Racing.

Kursledare: Sven-olof Sandberg, ÖBF:s utbildning, tfn 0142-571 33 eller 070-605 71 33.

Föreläsare och instruktörer: Kenneth "Kåge" Gustafsson, Jonas Larsén, Peter Elmén, Rikard Karlsson, Kristoffer Grenberger

Information: Praktiken genomförs med egen bil, "Svenssonbil" går bra, men kontrollera att bromsklossar, bromsvätskan är utbytt eller i mycket bra skick, vi kör bl.a. bromspunkter, spårval, tangeringspunkter flaggor/signaler banpostering m.m. EJ DUBBDÄCK! Hjälm (godkänd MC/mopedhjälm går bra), handskar, bra skor (ex. smidig skinnsko, ej klumpiga kängor), långärmad bomullströja samt långbyxor (ej syntetmaterial) är krav att ha på sig under praktikdelen på banan. En stor del av utbildningen sker utomhus så klädsel bör anpassas efter vädret. Givetvis ser du till att ha ordentligt med bränsle i bilen.

Kursavgift: Teori och praktik 1700 kr per deltagare, betalas kontant kursdagen, inkl SBF's regelbok Racing, övrigt kursmaterial, kaffe/te, dricka, fralla, lunch och em kaffe .

Anmälan: Senast den 17 mars till ulrich.richter@audiclubsport.se
I anmälan anges namn, personnummer, adress, e-post och telefon.

Återbud: Skall meddelas senast 24 tim före kursstart, sker återbud senare uttages en avgift på 1000 kr.

Övrigt: För att få ut sin licens efter utförd utbildning måste man vara medlem i en SBF ansluten klubb. Det är alltså Audi ClubSport som är anslutet till SBF och för att få ut sin licens genom oss måste medlemsavgiften till Audi ClubSport vara betald. Avgiften för 2010 klubbades på årsmötet den 30 januari till 500kr samt inträdesavgift för ny medlem 250 kr. (PG 376251-5, ange namn, personnummer alla 10, adress, e-post och telefon vid betalning)

Audi ClubSport tar inget ansvar för eventuell vagnskada på bil i samband med utbildningen.

Välkommna!

Här sen Jul 2007

Trådstartare
Knapp vecka kvar innan anmälningstiden går ut, fåtal platser kvar, så är det licensdags för dig så är det hög tid att agera!

Här sen Mar 2010

Då anmäler jag mig idag då
Löser även medlemskap i Audi Club Sport idag
Är det något mer som tillkommer? Eller jag kan ut och brumma med min gamle Audi sen?

Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007

Trådstartare
Re:

S6_johan skrev:
Då anmäler jag mig idag då
Löser även medlemskap i Audi Club Sport idag
Är det något mer som tillkommer? Eller jag kan ut och brumma med min gamle Audi sen?

Tack för dina mail Johan, det som tillkommer är licensavgiften på 465,- till SBF. Återkommer årligen.
Samt självklart träffavgiften för de olika träffarna, brukar ligga runt 800,-/träff.

Välkommen!

Här sen Jul 2007

Trådstartare
På förekommen anledning har vi stämt av med ÖBF vad som gäller med däck till kursen den 27/3. Klipper in deras svar nedan,

Citat:
Det går jättebra att använda sig av odubbade vinterdäck = bra val vid Racing-
licenskursen på Linköpings Motorstadion den 27 mars.
Vi kommer att ha med oss 3 st Garage/verstadsdomkrafter samt fälgkors så
det finns möjlighet att skifta hjul på plats för den som kör på dubbdäck till
Linköpings Motorstadion.

Här sen Feb 2007

Beställ mat te mig

Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007

Trådstartare
Sista dagen för anmälan imorgon!

Här sen Jul 2007

Trådstartare
Då var anmälan stängd för denna gången!

Här sen Mar 2010

Då börjar det bli dags för refräng för idag så man e pigg och vaken för morgondagen,har ju bara 35mil körning enkel väg Väldigt nyfiken på vad morgondagen kommer innehålla,synd bara det inte blir med egen bil men men, går ju bra ändå

Citera
S6_johan
Hässleholm
Här sen Mar 2010

Då börjar det bli dags för refräng för idag så man e pigg och vaken för morgondagen,har ju bara 35mil körning enkel väg Väldigt nyfiken på vad morgondagen kommer innehålla,synd bara det inte blir med egen bil men men, går ju bra ändå

Citera
Allmänt banåkaforum
2367 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande