| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
BMW-tråden - platsen för märkesspecifika frågor
|
182 besök senaste veckan (724499 totalt) |
|
Re: S50 grenrör på M52 ( compact)
Exakt så
_________________ Jani Tauriainen Bmwsc#476 Bmw 330 M e36:a |
||||
|
Re:
Man får fixa en anpassning mellan M3ans två grenrör och ditt byxrör, finns många lösningar. Lättast är att bara sätta dit grenrören och sen se vad som måste göras, det går liksom inte att ge någon universallösning på nätet. IRL is the shit ibland.
_________________ Johan Rius Tonykart Racer DD2 |
||||
|
Re:
IRL? vad är det? Låter jobbigt
Tack för svaret iallafall number 44! _________________
NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
|
Re:
Skivor, ok, okbygel & belägg _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||
|
Re:
S5D250G E36 318-325 S5D310Z 525 S5D320Z 328 & M3 Dessa lådor passar lite meck med kardanen då det är olika medbringare. Kan behövas lire fix med slavcylinder till kopplingen då svänghjulen är olika tjocka. _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||
|
Re:
Tack! _________________ Nicklas Gustavsson |
||||
|
Re:
Kast bort den så du aldrig hittar den igen nej den behöver du inte
Den har bara 3 fördelar den är tung den är ivägen när kardanen sak lossas den är ivägen för växelspaken fast det var kanske inga fördelar
_________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||
|
Re:
Hehe, på nåt sätt visste jag att du skulle svara här Michael Tack för snabbt svar, då ska jag kasta den långt åt h....... _________________ Tobias Biörs BMW E36 323i -92 BMW Cup #79: SÅLD!! |
||||
|
Bakvagnsbrygga e30 vs e30 m3
Någon som har koll på varför det är olika P/N på e30 M3:ans bakvagnsbrygga och resterande e30:s bakvagnsbryggor? Vad är det som skiljer? 33 31 2 225 593 "vanlig" 33 31 2 226 183 "m3" _________________ Andreas björneheim |
||||
|
har en liten fälg fråga!
hade tänkt köpa m3 csl 19" fälgar till min e30 m3a men undrar ifall dom passar med skärmar och dylikt? har nämligen hört att man behöver ha evo skärmar för att få på större fälgar? fälgarna är 9,5 tum bak och 8,5 tum fram! tacksam för svar _________________ mikael lundvall |
||||
|
Re: Bakvagnsbrygga e30 vs e30 m3
Har för mig att vinkeln den är bockad i skiljer för att få annan hjulvinkelsgeometri (långt ord=) finns lite att läsa på http://www.e30m3project.com/e30m3per http://www.e30m3project.com/e30m3per _________________ Fredrik Larsson M3-88 Z3M Coupe-99
|
||||
|
Re:
Det är ju total diametern och bredden på däcken som spelar roll. Blir inte mycket gummi kvar. Jag hade 225/45-17 ET 7 och då kunde jag inte svänga fullt, tog i fram och bak i hjulhusen. Med 225(eller 235) 30-19 (om det ens finns) får du mindre total diameter än de jag hade. Men du riskerar ändå problem. Sen hänger det på ET, camber och om hjulhusen är moddad något om det går. IMo, Kan det kanske kanske funka för glidande, men inte för riktigt körande. E46 M3 fram fälgarna har ju högt ET så spacer är nödvändigt hur du än gör. Sen är det inte bra alls för bilens beteende. _________________ Thorbjörn Nilsson Brukar: Alfa Romeo Giulia Super 2.2JTD, Toyota LC90 (VZJ95) Pallbocksräser: Mitsubishi Evolution IX, M3 breddad E30 |
||||
|
Motor/kopplingsbyte E36/M52
Ett par frågor inför stundande motor/kopplingsbyte på E36 med M52 morot 1. Motorkuddar, vad väljer man här? Inga speciallösningar utan plug&play tack
2. Koppling vad köper man här, inget overkill men till ändamålat och som tål låt säga 220hk och båda vardag och bana, även detta skall vara minst 99% bolt on
E36: 3,2 länkarmar med "vanliga" fjäderben?
Alltså icke 3,2 fjädrar. Fungerar det? Vet att 3,2 har smalare fjädrar, är det för att det krockar med tornet vid 3,2 länkarmar? Eller är det 3,2 topplagringar som gör att det måste till smalare fjädrar? _________________ Markus Johansson BMW M3E46 ESS BMW 2002 |
||||
|
Bmw 2000 hjälp
Sitter och letar som en galning vilka lite billigare stödämpare som passar.Tycker inte jag behöver beilstien. TRor det är samma grejjer som sitter på 2002or som passar. Ska köra med volvo 245 fjädrar bak och förstärkta diton fram. Som kapas till lämplig längd. KÖPT Ska antagligen passa med ascona dämpare bak. köpt.. PASSAR INTE fel diameter på nedrefäste MEN fram har jag inte hittat någon info alls typ. Ska även sänkas ca 50mm Är det någon som har kört med liknande setup,eller bara info vad som passar? _________________ Mattias Lindohf |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
BMW-tråden - platsen för märkesspecifika frågor
|
182 besök senaste veckan (724499 totalt) |