Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 2002 -75 Börjar bli klar...
<<   1, 2, 3 ... 31, 32, 33, 34   >>
2 besök senaste veckan (89818 totalt)
Freppazz
Vagnhärad
Här sen Feb 2008

Trådstartare
Har sökt igenom hela internet efter grejer, men har inte hittat varken bärmarmar eller själva navet...
Ingen som sitter på dessa grejer?

Spring farm
Här sen Nov 2004

De där grejerna börjar bli eftertraktade kan jag säg. Blev erbjuden 10.000:- för komplett bakvagn inkl. diffbroms och komplett främre 323 bromsuppgradering för Tii ben. Men jag tackade nej. Hur fan ska man trilla över de grejerna för 2000:- en gång till??? :-o

BMW 320i -06
BMW 2002 Tii -75
BMW 2002 Tii -73 SÅLD
BMW 2002 Projekt -74 SÅLD
BMW 320d -06 SÅLD

SVGK 639
BMWCS 2722
Citera
Freppazz
Vagnhärad
Här sen Feb 2008

Trådstartare
Re:

Stefan Becker skrev:
De där grejerna börjar bli eftertraktade kan jag säg. Blev erbjuden 10.000:- för komplett bakvagn inkl. diffbroms och komplett främre 323 bromsuppgradering för Tii ben. Men jag tackade nej. Hur fan ska man trilla över de grejerna för 2000:- en gång till??? :-o

oj, det var himla mycket pengar.. Du vill möjligtvis inte sälja till mig för 3000:- då?
Ja det blir nog riktigt svårt att trilla över en sån bakvagn för 2lök. Hoppas jag hittar något snart i alla fall.. detta får inte sinka bygget.

Vagnhärad
Här sen Feb 2008

Trådstartare
Köpte ny bakvagn igår!! Hemskt trevlig f.d ägare och väldigt smidig affär så kan bara tacka så mycket!

Från 323 så nu blir det skivor bak Nu är det bara drivaxlar kvar att fixa.

Kommer lite bilder på bakvagnen fram över, ska slipa ner den och måla den samt bussa om den. Tänkte köpa bussningar från 02-depån i aluminium/nylon eller vad det är. Kan nog bli stumt och fint. Är det någon som sitter på en uppspänd diff så är det bara hojta!

Vagnhärad
Här sen Feb 2008

Trådstartare
Har pillat lite med bakvagnen/bärarmarna idag. Det mesta har flytit på bra men som vanligt så tar saker och ting längre tid än vad man tror. Kommer lite bilder nedan, tyvärr så är dem tagna med mobiltelefon.

323bärarm med stötdämparfästet bortkapat:

Eviga slipande...:

323bärarm med 02:ans "fjädertallrik" bara ditlagt på bild ska punktas fast och måttas osv, ja ni förstår chargången eller hur det stavas..

Är ju en del mätande samt att jag måste svetsa dit ett fäste för stötdämparen då 323an har stötdämpare och fjäder ihop. Men något åt det här hållet ska det väl kunna se ut när det är klart...

Känns lite tufft med skivor bak hur som helst..

Lutar åt att jag börjar med lite motorpill nu till kvällen, ventilurtagen ska göras i kolvarna, lagom lördagsgodis.. Ev. så fortsätter jag med "bärarms-bygget" imorrn, annars så kanske det blir något mer jobb i veckan beroende på om jag jobbar eller ej.

Vagnhärad
Här sen Feb 2008

Trådstartare
Smackade ihop bottendelen i alla fall.. Fan så kul det är att bygga motor!

Nya lager:

Das überfalls på väg i:

Kolv 1 & 4 har hittat in:

2:an och 3:an ville visst också i:

Ni som gjort ventilurtag i kolvarna på M10. hur djupt bör/kan man fräsa?

Vagnhärad
Här sen Feb 2008

Trådstartare
Påbörjade ventilurtagen idag Var en del pill som tog rättså mycket tid, fick bl.a göra om lite så jag kunde köra med två skruvar samt slipa till ventilskaftena så att skruvarna drog bättre. Men kolv nr. 1(insug) är så gott som klar skulle jag vilja säga, tänkte köra alla ungefär lika mycket som den, c:a 4mm och sedan mäta med kammen. Borde gå fritt då. Lär slipa ventiltallriken som jag fräser med lite också då den började kännas lite slö..

Allt för nu

Ängelholm
Här sen Nov 2008

Har du problem med bakvagnen kan du ju alltid modifiera dit en från en e30:

http://www.m2bmw.com/roy-wicklund.htm

Citera
Freppazz
Vagnhärad
Här sen Feb 2008

Trådstartare
Vilken läckerbit till 02:a det där, men det blir nog E21 grejer tills vidare.. uppgraderar väl en modell i taget så att säga..

Skåne
Här sen Sep 2006

Re:

timmy1701 skrev:
http://www.m2bmw.com/roy-wicklund.htm

PORR!

Vagnhärad
Här sen Feb 2008

Trådstartare
Blev lite kvällsmeck idag Gjorde om fräsverktyget lite med dubbla skruvar och lite annan slipning av själva ventiltallriken.. j*vlar i havet vilken skillnad det blev.

Kackade även i en frostplugg där en motorvärmare suttit en gång i tiden:

På med lite färg:

Nu är det bara avgassidan kvar!

Vagnhärad
Här sen Feb 2008

Trådstartare
Kvällens pill:

Tomt igen:

Hittade en bänk på jobbet som fick följa med hem.. hamnade det bmw-prylar på den? -Ja såklart!

Nu ska bara blocket tvättas/blåsas ur sen är det bara smacka ihop motorn, lär väl kontrollmäta så att kolvar&ventiler går fritt, men jag är näst intill säker på att dem kommer göra det. Men lika bra att ta det säkra före det osäkra. Är jag inte alltför bakis på lördag så blir det skruva av!

Vagnhärad
Här sen Feb 2008

Trådstartare
och det spårar uuuuuuuuuuur...

Svårt att se på dessa bilder men skärmarna måste breddas! Har funderat lite på det där men känner ändå att det nog är värt att göra det om man ev. ska ha slicks, eller bredare däck i framtiden så...

Det blev lite mer pill än vad jag trott, måste även åka 15 tummare för att bromsarna ska få plats.. kanske skulle sätta i en bur när jag ändå håller på...

Vagnhärad
Här sen Feb 2008

Trådstartare
Fortsätter monologen med en skriftlig update idag. En bärarm är i princip klar! Känns riktigt härligt. Ska bara helsvetsas men det får en kompis med starkare svets fixa till.. blir så jobbigt om grejerna lossnar...
Troligen blir den andra bärarmen klar imorgon då den påbörjades idag. Breddare & bussningar borde komma på torsdag så då finns det lite att göra framåt helgen också
Nu börjar det kännas som att man ligger i fas igen.. utan att säga för mycket

Vagnhärad
Här sen Feb 2008

Trådstartare
Gjorde bl.a klart toppen idag, började även smacka ihop bottendelen igen, har skrapat mycket packning vilket tar längre tid än man tror.
Fick även breddare och bussningar idag...
Här kommer lite bilder från veckans/dagens arbete.

En nästan färdig bärarm, ska bara helsvetsas + stötdämparinfästningen (klar nu)

Inslipning av ventiler:

Förbränningsrum + så gott som klara säten:

Toppen påväg ihop:

Breddarna:

och bussningarna; trodde dem skulle vara kompletta först, vilket dem kanske är? Men det verkar fattas till bärarmarna mm...

Över & ut tillsvidare

Vagnhärad
Här sen Feb 2008

Trådstartare
Lite bilder

Smackade ihop bottendelen igen:

Man blir som barn på nytt när man får gegga runt med lite modellera...

Har helt glömt bort hur man nollar toppen så arbetet fick avslutas såhär:

Är det när styrningshålet för kamdrevet pekar neråt den är nollad??

Drog iväg för helsvetsning av 323 bärarmarna.. grymt trevligt att se på när andra arbetar..

Blir ju så stört bra!

Färdiga, ligger och väntar på målning och montering.. fan freppazz du får ligga i lite nu....

Hittade även tag i lite rör:

Vad kan detta bli

Vagnhärad
Här sen Feb 2008

Trådstartare
Det var lite nödigt men efter mycket om och men så trodde jag mig ha nollat toppen rätt;

Vilket jag hade så nu är större delen av motorn ihop!

Känns lite sådär när man monterade på den gamle dubbelports webern men snart blir det ju ändring på det...

Vagnhärad
Här sen Feb 2008

Trådstartare
Skulle smacka dit tråget men hade inte en tanke på att det var olika höjd på gamla & nya pumpen vs det "nya" tråget jag hade gjort i ordning. Så det blev helt enkelt till att byta pump till den nya modellen. Sedan så blev det bakvagnspill för hela slanten.

Bakvagnen på väg ner.

Nere.

Det är väl minst lika mycket kvar att skrapa innan man kan börja slipa.
Börjar i alla fall se ljuset i tunneln nu utan att säga för mycket. Hoppas man inte är för optimistisk om man säger att det SKA ÅKAS SOM BARA FAN i maj!!

Går allt som jag vill så kanske det blir till att åka med lite laddtryck i slutet av sommaren...
Beställer nog turbo/topplocksflänsar osv. mot slutet av veckan i alla fall

Nyköping
Här sen Apr 2004

Det ser ju bra ut det där, nästa lite synd att kapa upp och sätta breddare på din bil eller.

Kulbil: BMW 635 B9
Citera
Freppazz
Vagnhärad
Här sen Feb 2008

Trådstartare
Re:

Carnesköld skrev:
Det ser ju bra ut det där, nästa lite synd att kapa upp och sätta breddare på din bil eller.

Tack ska du ha Jo lite synd är det allt, men vänster bakskärm är ändå på g. Och ska jag åka ifrån dig framöver så kan det nog vara bra att få in lite fetare sulor... hehe.

Vagnhärad
Här sen Feb 2008

Trådstartare
Dagens arbete, behöver väl inte skriva så mycket tror jag

Fick hem nya skor också.. perfekt för sommarens aktiviteter, hoppas jag

Ber om ursäkt för de stora och otydliga bilderna. Men det är väl bättre än inget..

Nu är det i princip bara breddningen kvar samt att pressa i diffbussningarna, dom ligger i frysen nu så hoppas på att få i dom någorlunda smärtfritt imorrn..

BMW 2002 -75 Börjar bli klar...
<<   1, 2, 3 ... 31, 32, 33, 34   >>
2 besök senaste veckan (89818 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande