| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Gotland Ring 11 sept
|
1, 2 >> 5412 besök totalt |
|
Gotland Ring 11 sept
Eftersom Gotland Ring kräver mer av klubben rent arrangörsmässigt och även av våra medlemmar rent planeringsmässigt så startade vi upp förberedelserna för en tid sedan. Vi kommer under veckan återkomma med bokningsinfo både vad gäller färjan över och vårt gemensamma boende på ön. Vår trogna medlem, tillika "banräv" Stefan L kommer hjälpa oss från "ön" så vi vilsna fastlandsbor får det bra. Här kan ni redan nu läsa och bestämma vilka överfarter som passar er: http://www.destinationgotland.se/dg/ Vem vet, Audi klubben gör kanske de som de är bäst på, fixar fest på lördagkvällen
_________________ Patrik Skoog |
||||||
|
Re: Gotland Ring 11 sept
Knappast en högoddsare
Sörpan kanske också kan hjälpa tilll med att planera arrangemanget sommargotlänning som han är? Kanske vågar han ge sig ut på banan också?
_________________ BMW MC-klubben |
||||||
|
Japp, har närmare till banan än vad Stefan har...
Säg till om det är något som behöver fixas med. Jag har nog lagt fler varv på banan än de flesta BMWSC-medlemmar...
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
|
Det är kanon att ni erbjuder er att hjälpa till.
_________________ olof Johansson |
||||||
|
Kan bara inflika att vi jobbar på arrangemanget och återkommer med information innom kort.
Gällande Sörens alla ringenvarv, så har jag från säker källa fått uppgift om hans frustration över att ingen verkar komma ner på hans tider, varför han överväger att ställa upp i Cupen och plocka hem segern, om någon är vänlig att ställ en Cupbil till förfogande. Annars kommer han att tjura, sätta sig i en brassestol, och flaggvakta hela helgen.
_________________ Stefan Larsson |
||||||
|
Jag är dåligt insatt i tider på gotland med bil, någon i special som kört där så man vet på ett ungefär?
_________________ Anton Gruffman Banbil: BMW e46 GTR & Camaro cup gen 5 Gatbil: Porsche 996 - Såld http://www.gruffmanracing.com |
||||||
|
Re:
jag kör 1,29,1 på mantorp med 235/17" Rdäck och 1,32,1 på gotland med samma däck ni kör ju slicks i special men du får ju en uppfattning om tiderna, ska bli kul med gotland ring i år när jag tänkt göra premiär i cupen med min bil
_________________ Marcus Lindkvist Datsun 240Z -71 Porsche 964 TURBO -91 Bmwcup E36 M3 #77 såld |
||||||
|
Re:
Kanon! Tackar! _________________ Anton Gruffman Banbil: BMW e46 GTR & Camaro cup gen 5 Gatbil: Porsche 996 - Såld http://www.gruffmanracing.com |
||||||
|
Re:
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
|
Re:
Vad gör det då det behövs många flaggvakter med. _________________ Björn Andersson Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting Vagnbok utf. Folkrace Chefstekniker BMWSC F.D. SerieTekniker ERC F.D vagnboksutfärdare AR Cupen |
||||||
|
Webmastern kommer inom kort uppdatera hemsidan med info om hur man bokar boende och färja inför vår utflykt till gotland
Själv gjorde jag min bokning idag för att testa så allt fungerade så nu har jag både plats på färjan och boende på ön, detta skall bli super kul!
_________________ Patrik Skoog |
||||||
|
Hemsidan nu uppdaterad med info om gotlandsträffen
http://www.bmwsc.com/website1/1.0.1. _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||||
|
Gotland Ring
Jag har varit på gotland o kört med andra klubbar tidigare år det har också varit på en lördag, men då har vi som orkat även åkt till banan på söndagen o kört för den har då varit öppen för allmänheten. Jag har kollat i deras schema samt mailat Gotland ring angående söndagen 12sept, dom har inget evenemang planerat då utan tänkte ha stängt. MEN om vi är tillräckligt många som e intresserade av att köra även på söndagen så kan dom hålla öppet för oss. Men då vill dom veta innan att tillräckligt många kommer att komma... Så om det kom up en lista med intresserade förare av att köra även på söndagen så vore det guld så vi kan få klart med Gotland Ring att dom håller öppet 12/9 BMW cup bilar kan ju komma o test köra även dom om dom vill.. _________________ Martin Ehrsson RS8
Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||||
|
Re: Gotland Ring
Hej! Jag förstår att du menar väl, men denna träff kommer kosta både tid och ork för BMWSC och de funktionärer flaggvakter, Ambulans, Rescue, m.m är bara bokade för lördagen. så ska det bedrivas körning på söndagen är det ingen arrangemang sanktionerat genom BMWSC.
||||||
|
Nej det är ju Gotland Ring som kommer att hålla i det isåfall på söndagen = alla bilar o märken är välkomna.
Men troligtvis blir det ju bara vi som är där på lördagen som även kör på söndagen.. Alltså ingen av er behöver hjälpa till på söndagen utan ni får köra istället (Eller menar du att bmw cup bilar inte får köra alls pga inte bmwsc arr?) Men i alla fall alla andra GAT bilar som är där på lördagen kan ju köra... _________________ Martin Ehrsson RS8
Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||||
|
Re: Gotland Ring
Vi i Gruffman Racing kör gärna söndagen med två bilar! en mycket bra idé! _________________ Anton Gruffman Banbil: BMW e46 GTR & Camaro cup gen 5 Gatbil: Porsche 996 - Såld http://www.gruffmanracing.com |
||||||
|
Re:
Absolut inte, men se bara till så den som är ansvarig för arrangemanget upplever SBF:s krav så är det en mycket bra ide _________________ Patrik Skoog |
||||||
|
Jag har bara kört gotland med hoj under lelleträffen. Vet inte riktigt vem som håller i bankörningen då men jag skulle gissa att det är gotland ring själva. Jag var inte skitimponerad av arrangerandet. Endast en flaggpostering och första året fanns det inte en enda sjukpersonal på plats. Men det såg jag till att ändra på genom att lägga omkull och dra huvudet hårt som satan i asfalten. Resulterade i ett dygn på visby lasarett och det visade sig vara en redig hjärnskakning med minnesförlust som följd. Tänk om det hade varit ännu värre och riktigt bråttom... Året därpå fanns det ambulans på plats men fortfarande bara en postering. Det hindrar ju inte det faktum att det är en rolig bana och jag kommer nog köra söndag också om möjlighet finns men man kanske inte ska ha för höga förväntningar. Jag räknar inte med att det sköts lika bra som i vår klubb. Förhoppningsvis har de bättrat sig ett eller två steg.
_________________ Olof Blücher BMW 325 -88 |
||||||
|
Vi har som mål att denna träff skall vara på samma nivå som alla andra träffar. Jag har bokat upp Anderstorp Ambulansteam, Nåkab Rescueteam och flaggvakter från MK Scandia. MK Scandia kommer även hjälpa till med att se till så posteringar m.m kommer finnas på rätt ställen. Så om allt klickar kommer detta bli skitskoj.
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Gotland Ring 11 sept
|
1, 2 >> 5412 besök totalt |