Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES
![]() |
1, 2, 3, 4, 5 >> 12 besök idag (18185 totalt) |
Rejsa-erbjudande på prisvärd inspelningsutrustning!
Nu tillkommer en grymt robust full-HD kamera/inspelningsenhet. Finns inte mycket mer att önska av detta paket! Paket 1 ![]() Kortfattat: Komplett väska med full-HD kapacitet (1080P=1920x 1080@30FPS) som innehåller allt man behöver som extra batteri, två laddare, fjärrkontroll för extra smidig hantering om man tex sitter fast i racestolen. Extern extra mikrofon följer med för bättre ljudåtergivning. Närmaste konkurrent är VIo POV1.5 men den klarar inte inspelning i full-HD! Specifikation: Full HD VIDEo Kamera sensor: 5 MEGA Pix CMOS vattentät: IP68-klassad Kamera lins: Vidvinkel 120 grader 4X DIGITAL ZoOM LCD Skärm: 2.0 tum In/ut-gångar: usb/avi ut, mikrofon in Ljud: mikrofon och högtalare (mono) Bildformat foto: 2592x1944(5M) eller 3200x 2400(8M) Videoformat: Mov H. 1080P (30 FPS) 848x480 (60 FPS) Videoupplösning: (Full HD, tre inspelningsalternativ) 1080P= 1920x 1080@30FPS 720P= 1280X 720@30FPS WVGA 848X480@60FPS Bild per sekund: 30Fps / 60Fps Minne: Internt: 32M Externt: SD/MMC kort, upp till 32G USB port: USB 2.0 Port Batteri: 2 st 1800MHA HDMI high definition output: HDMI port + PC port Storlek(mm): Kamera : 85X31X31mm Inspelningsenhet: 115x57x30mm Batterikapacitet ca 3 timmar Laddningstid ca 2,5 timmar Medföljande tillbehör: Förvaringsväska, IR-fjärrkontroll, manual, 2st batterier, biladdare, 230V-laddare, AV-kablage, USB-kabel, extern mikrofon (mygga), kamerafästen och buntband, karborreband, och dubbelhäftande monteringsplattor. operativsystem Win 2000/xp/vista och Apple Mac X 10.4 ![]() ![]() ![]() Pris: 4500kr Paket 2: ![]() ![]() Paketet uppdaterat med extern mikrofon och fjärrkontroll till oförändrat pris! Sportkamera "bullet cam" med riktig 1/3" Sony HAD CCD kamera! Ger stabilare bild än kameror med CMOS-sensor vilket är vanligt i billigare kameror och är inte lika ljuskänslig. Komplett kit med DVR-enhet med 128 Mb inbyggt minne, MicrOSD-kortplats med upp till 32 Gb. Flera olika monteringstillbehör följer med inklusive hållare för inspelningsenheten. Smidigt användargränssnitt via scrollreglage på toppen av enheten. Inspelningsalternativ: * Direkt * Timer * Rörelsedetektor * Loopad inspelning (skriver över äldsta inspelade film när minnet blir fullt) Inspelningsenhet (DVR): * Mått: B 55 x H 65 x D 17 (mm) * Skärm: 2.5 " LCD * Anslutningar: - High-Speed USB2.0 - AV-utgång - Av-ingång (concentrisk 4pin) - Hörlursutgång * Internt minne: 128 Mb * Kortplats: MicrOSD / TF-kort upp till 32 GB * Mic och högtalare: Ja * Inspelningsformat: AVI * Batteri: 1300mAh Li-ion laddningsbart batteri * Inspelningsupplösning: - 720 x 576 (25FPS) - 720 x 480 (30FPS) - 640 x 480 (30FPS) - 320 x 240 (30FPS) * Ljudinspelning möjligt med inbyggd eller extern mikrofon * Mediaformat: - Video: AVI - Foto: JPG - Musik: MP3, WAV Kamera: * Bildsensor: 1/3" Sony HAD CCD * 480 Horisontala linjer * Minimum illumination: 0.5 lux * Mått: Diameter 18 mm x (L) 75 mm * Vidvinkelobjektiv: 72 grader * Kabellängd: 1.5m Innehåll: * Kamera * DVR (inspelningsenhet) * Extern mikrofon * Fjärrkontroll * AV-in kabel * AV-ut kabel * USB-kabel * DVR hållare * Kamerahållare (4 olika + resårband mm) * Hörlurar * Engelsk Manual * CD (mjukvara) Billigare kvalitetskamera med inspelningsenhet blir nog svårt att hitta! 1850:- ![]() ![]() ![]() Testfilm finns här: http://www.screencast.com/t/ZjViNjNi Kontakt: 0709-559190, PM eller ghedelin"snabela"gmail.com (Annons godkänd av Magnus) _________________ Gustav Hedelin |
||||
nu kommer nån moderator slå dig på fingrarna för att du har fler att sälja ![]() _________________ Marcus Bruzelius sportquattro s1 sportquattro rs6 |
||||
Jag tar en om du har någon kvar(provar här oxå då du inte svarat på 944sverige)
Hur fortsätter vi affären? MVH Lasse _________________ MVH Lars Gustafsson. PCS Racing & GT3 Cup Challenge En vit Porsche med lång växelspak och utan bekvämligheter. |
||||
Batteritiden är 230min kontinuerlig inspelningstid och vid uppspelning räcker batteriet till 310 minuter enligt manual med fulladdat batteri. _________________ Gustav Hedelin |
||||
Ja det finns det. Däremot blir kvalitén komprimerad på youtube och blir inte riktigt rättvisande men här är ett skidåkartest: http://www.youtube.com/watch?v=yd2Cm _________________ Gustav Hedelin |
||||
Går det att justera ljuskänsligheten på nått sätt. Provade med kameran på hjälmen men då blev allt utanför bilen bara vitt.
_________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||
Det går inte att justera känsligheten men min erfarenhet säger att kameran anpassar sig väldigt bra i olika ljusförhållanden. Har testat att köra in i tunnel i solsken, motljus etc och det regleras fint. Som du ser i min skidåkarfilm så hanterar den även motljus utan att flippa ut. Jag misstänker att det är så att mycket av din inredning är med i filmen och som du nämner så har du en del solfilm i framrutan vilket, i kombination med sol och snö på utsidan gör att kameran ställer in sig på ljusförhållandet i bilen och inte det skarpa ljus som är utanför. Kameran ställer sig alltså in sig på att få bra återspegling av det som är närmas och i stor utsträckning i bild, nämligen din inredning och solfilmen i framrutan. Detta borde du kunna bekräfta genom att placera runt kameran på olika ställen där du får mer ljus i kamerans blickfång. Återkom när du provat och kul att du är nöjd! ![]() _________________ Gustav Hedelin |
||||
Vad är det för codec som används vid komprimering av AVI-filen?
Med vilken bitrate spelar den in video? Mvh /Jocke |
||||
Halloj
finns det mer film där man får en bättre uppfattning om ljudet! Gärna motorljud! Jag är intresserad men måste veta att ljudet är bättre än min nuvarande kamera annars känns det inte speciellt nödvändigt att byta! /Pete _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson ![]() |
||||
Hallå! Ledsen för sent svar! Har inte fått ut bilen ur garaget än så jag har inte någon egen exempelfilm men jag ska försöka få till det till helgen! Mvh _________________ Gustav Hedelin |
||||
![]() |
SÄLJES
![]() |
1, 2, 3, 4, 5 >> 12 besök idag (18185 totalt) |