Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Time Attack Sweden
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
2 besök senaste veckan (15094 totalt)
Alverby
Nödinge
Här sen Aug 2005

Trådstartare
Time Attack Sweden

Skulle behöva hjälp!!!!!

Under hösten så skrev jag samman ett förslag till reglemente för Time Attack körning i Sverige. Jag har utgått från flera reglementen som finns i värden som gäller Time Attack och även tagit till mig inlägg i diskutinstrådar på bland annat Rejsa om hur regler skulle kunna var för körning under ett gemensamt reglemente.

Jag har server utrymme och adresser.
Men jag har ingen tid att slutföra arbetet.

Jag skulle behöva hjälp med att utveckla/skapa en hemsida där man skulle kunna publisera ett reglemente.
Jag vill ha en seriös hemsida som skulle kunna tas över utav en förening eller klubb eller likande som vill köra under Time Attack regler.

Finns det någon som skulle kunna tänka sig att hjälpa till???

För er som undrar så är jag rätt opartisk vad det gäller regler, tävlingsformer och bilar. Så jag tror att många kan aceptera reglementet utan förstora protester.

Vill heller inte lägga ut reglemnetet här på Rejsa för att det är lättare att ha en specifik plats där det finns att inhämta. Och som man i framtiden kan marknadsföra, om det blir något seriöst av Time Attack köring i Sverige.

Svara i tråden eller sänd P.m

www.ALVERBYRacing.com

www.TRAILER3500.se
Tar fram det släp du behöver. Från litet till stort!
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002

Lycka till med arbetet och jag hoppas verkligen det blir av.
Men jag tror att själva reglementet, eller en hemsida, är ett av de minsta problemen. Det som kommer kräva stora resurser är att få till ett upplägg på arrangemang som fungerar praktiskt och ekonomiskt.
Banhyra, upplägg på körning, kostnad för deltagare, jippon runt-om-kring för att dra besökare, sponsorer osv.
Men som sagt, lycka till och hoppas det blir något av det hela.

Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Re:

GustafB skrev:
Lycka till med arbetet och jag hoppas verkligen det blir av.
Men jag tror att själva reglementet, eller en hemsida, är ett av de minsta problemen. Det som kommer kräva stora resurser är att få till ett upplägg på arrangemang som fungerar praktiskt och ekonomiskt.
Banhyra, upplägg på körning, kostnad för deltagare, jippon runt-om-kring för att dra besökare, sponsorer osv.
Men som sagt, lycka till och hoppas det blir något av det hela.
Skapa Reglemente/klassning behöver inte vara detsamma som att arrangera event, och kanske tom är en fördel om det inte är samma.

Men nåt att tänka lite på när det gäller reglementen är om det skall stå på egna ben eller om du vill ha in det under FIA/SBFs paraply. I så fall kan det ju vara bra att försöka få in det i nåt av de befintliga utskotten (Drifting, Racing eller Rallycross?).

om Reglementet sen kan användas av arrangörer vid redan befintliga event så är ju det en fördel (men då bör det nog kunna stå på helt egna ben, för att möjliggöra körning utan SBFs paraply, om man vill det).
Det blir ju en hel massa klydd med regler och gränsdragningar, detta kräver energi som helst inte ska delas med arrangörsfrågeställningar (få klarar av alla bollarna nån längre tid).

Men för att komma igång behöver det inte vara så blodigt (sno säkerhetsen från lämpligt ställe och gör klassningen tillräckligt enkel), men den inofficiella SM-statusen kommer snabbt som attan, och då är det bra att kunna hantera protester och pajkastning.

Holme
Gävle
Här sen Dec 2007

Något för herr Skoghag att kolla på kanske?

Västkusten
Här sen Okt 2007

När behöver sidan vara klar?

om det inte är imorgon kanske jag kan hjälpa dig?

Skicka PM så kan du få se lite exempel på företagssidor jag har gjort.

Här sen Nov 2002

Re:

Holme skrev:
Något för herr Skoghag att kolla på kanske?

visst, jag kan lägga in det på SMA......

men det som behövs mera är nog en arrangör som VILL arrangera......

men det är absolut möjligt att göra det inom SMA..... Och jag hjälper gärna till med all teknik som tidtagning osv...... så det är bara någon som vill ta risken med banhyra osv......

GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002

Alx Danielsson har ju något på gång också, http://www.timeattackchallenge.com/

Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

Re:

GustafB skrev:
Alx Danielsson har ju något på gång också, http://www.timeattackchallenge.com/

fast det där är nog mera hans egen satsning på Ultiman som dom ska åka fort med på Nurburgring har jag för mig iaf.......

Supramannen

Här sen Feb 2003

Nej

Alx håller på fixar nån egen time attack grej
Stacc har sin egna som ska utvecklas mer ockå
Japmeet har sin egna
Nu har Supra cluben en liten egen också
Gotland ring har sin egen
Gatebil har sin egna
Sen finns det säkert fler aktörer ja glömt

Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Re:

Supramannen skrev:
Nej

Japmeet har sin egna
Gatebil har sin egna
Skoj med en lista över de som jobbar med det.
Undrar vem som blir först med resultat på Mylaps eller liknande (dvs lite mer offciellt , öppet och odiskutabelt), speciellt efter nån form av reglemente/regler.

Supramannen

Här sen Feb 2003

Re:

Niklas Falk skrev:
Supramannen skrev:
Nej

Japmeet har sin egna
Gatebil har sin egna
Undrar vem som blir först med resultat på Mylaps eller liknande (dvs lite mer offciellt , öppet och odiskutabelt), speciellt efter nån form av reglemente/regler.

Svårt att gissa då det verkar lika oseriöst allas, dom enda som har nått reglemet är väl gotland men dom har inga deltagare alls, dom andra har bara nått på hittat reglement typ

GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002

Re:

Supramannen skrev:
Niklas Falk skrev:
Supramannen skrev:
Nej

Japmeet har sin egna
Gatebil har sin egna

Svårt att gissa då det verkar lika oseriöst allas, dom enda som har nått reglemet är väl gotland men dom har inga deltagare alls, dom andra har bara nått på hittat reglement typ

Det är bra med många aktörer så att det "kommer igång", men problemet är ju verkligen reglementet och om alla kör sitt egna så faller idén ur ett större perspektiv.

Så då kanske trådskaparens idé är riktigt bra
Kommer det upp ett bra reglemente så kan alla aktörer, stora som små, välja att köra efter detta och därmed göra tiderna lite mer officiella. Skulle också underlätta för små aktörer som i dagsläget inte har något vettigt reglemente att använda och då tvingas sätta ihop något eget.

Supramannen

Här sen Feb 2003

Jag hoppas på ett tex Bilsport tillsammans med Fredrik som har alla möjlightet ekonomiskt och allt kan styra upp ett riktigt evenmang och en serie så det finns nått att åka på... börja smått med 3 tävlingar eller nått sen öka

Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

Re:

Supramannen skrev:
Jag hoppas på ett tex Bilsport tillsammans med Fredrik som har alla möjlightet ekonomiskt och allt kan styra upp ett riktigt evenmang och en serie så det finns nått att åka på... börja smått med 3 tävlingar eller nått sen öka

jag har funderat lite på det..... men det känns som svårt att få det att gå ihop ....... på egen hand.
Däremot om någon samarbets-partner vill kliva in så gör jag det gärna om jag slipper ta hela risken ekonomiskt..... tekniken har jag ju redan......

Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Jag hoppas innerligt att det kommer igång, i någpn form. Men om ingen kommit längre 2010 lär det inte bli i år.

Hade jag "bara" ägt en bana hade jag gärna arrat

Supramannen

Här sen Feb 2003

Re:

Fredrik - SLC skrev:
Supramannen skrev:

jag har funderat lite på det..... men det känns som svårt att få det att gå ihop ....... på egen hand.
Däremot om någon samarbets-partner vill kliva in så gör jag det gärna om jag slipper ta hela risken ekonomiskt..... tekniken har jag ju redan......

Exakt, nån som du behöver ta upp de tmed tex Bilsport som har resuserna, kan hyra banorna har tidningen för att promota eventet osv, det kan ju lika görna heta istället för Bilsport en dag på strippen- Bilsport "Time Attack" ser dom som dom självklara för att få igång nått som skulle funka i svergie, det med att kopiera reglementet från UK och börja smått sen är det klart

Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Frågan är om ens Bilsport har resureserna att dra ihop det?

Inte från det jag sett från ex. Mantorp iaf.

Supramannen

Här sen Feb 2003

Re:

Erik B skrev:

Det tror faktiskt jag dom har..

Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

Re:

Supramannen skrev:
Erik B skrev:

Det tror faktiskt jag dom har..

klart dom har......

det handlar om ungefär 200.000-250.000 för ett sånt evenemang om man ska köra 2 dagar med full säkerhet och göra arrangemanget bra med tillräckligt med funktionärer...... och med lite lull-lull för publik.

vilket är inte orimligt för ett företag som Bilsport om dom vill satsa....... eller något annat företag som vill satsa på Time-attack intresserade......... sen kan jag fixa resten så det blir ett bra arrangemang om ni vet någon som vill vara med i det....

Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Det var inte pengar utan kompetens jag pratade om

Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

Re:

Erik B skrev:
Det var inte pengar utan kompetens jag pratade om

aha, den har jag ju