Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
1684 besök totalt |
STCC-Race på tisdag 30/3 från kl 20.00
Hallå! Vi är ett gäng som brukar Rejsa på min server men vill nu ge fler möjlighet att deltaga. Imorgon kl 20.00 startar jag en dedicated server på "hobbynivå" där det är fritt fram att ansluta. På varje bana kör vi Qualify 30min och 2st Race á 5 varv. Spel: STCC The Game Bilar: STCC, WTCC06 och WTCC07 Banor: Mantorp, Sturup och Falkenberg Svårighetsgrad: Pro Regler: Sunt förnuft och kompisnivå Servernamn: REJSASTCC Lösenord: rejsa Mvh Andreas _________________ Andreas Lydig Lotus Elise S2 -01 SÅLD! Westfield Seven 2.0T -03 SÅLD! BMW 323Ti -00 SÅLD! |
||
Re:
Japp, första kval är från kl 20 och håller på i 30min eller tills alla känner att det är dags för race. Kul att du vill vara med ![]() //Andreas _________________ Andreas Lydig Lotus Elise S2 -01 SÅLD! Westfield Seven 2.0T -03 SÅLD! BMW 323Ti -00 SÅLD! |
||
Re:
Inga problem, vi brukar köra minst en gång i veckan. Dock är det Påsk och sånt trams så det kanske inte blir förän nästa vecka igen. Välkommen! //Andreas _________________ Andreas Lydig Lotus Elise S2 -01 SÅLD! Westfield Seven 2.0T -03 SÅLD! BMW 323Ti -00 SÅLD! |
||
Eftersnack
Tack till alla som var med igår. Blev riktigt tajta race!!! ![]() Ska dock fundera ut nån regel som bidrar till mindre "plåtskador", några idéer? Vi kör samma tid och plats nästa tisdag men med nya bankombinationer. Ny tråd och inbjudan kommer! _________________ Andreas Lydig Lotus Elise S2 -01 SÅLD! Westfield Seven 2.0T -03 SÅLD! BMW 323Ti -00 SÅLD! |
||
Re: Eftersnack
Det är just sådant ("plåtskador") som gör att jag i stort sett bara kör rejsa.nu ligan som Niklas anordnar, tänkte först vara med i går men beslöt mig för att ej ställa upp till slut. Vi kör med en gyllene regel att kör man av någon väntar man tills denna är uppe på banan och före sen gasar man igen. Kolla hans regler, tror inte att han har något emot att du kopierar texten och lägger med den vid varje racetillfälle: REGLER PÅ BANAN Lite regler om hur man får/bör bete sig på banan måste vi ha. * Två däck på banan hela tiden, kerbsen räknas INTE som bana. Förtydligande: håll er inanför de vita strecken så är det lungt. * Ta det lugnt i starten. Kör bara om i första kurvan om det verkligen finns plats! Här blir det oftast kaos med massor av avåkningar. Om du kört av, se dig för när du ger dig ut på banan igen. Håll dig ur racelinjen tills du fått upp farten. Några saker att tänka på. Vi kommer att köra olika snabbt och vara olika duktiga. Var beredd på att den framför kan bromsa mycket tidigare än du själv brukar göra. Det är nästan alltid den bakomvarandes fel om det smäller i denna situation! om du kommer för fort till en kurva, eller av vilken anledning som helst, finner att du måste gena och åker rakt fram och tjänar massor av tid så slå av på gasen så pass mycket att du inte har tjänat någon tid på detta. (Mao, slå av REJÄLT!). Nu känner ju spelet iofs av om man genar vilt, då får man en "stop & go". Den måste man följa annars blir man automatiskt diskad i spelet! Var schysta mot era rejskompisar! Vet ni att ni puttat av någon. Vänta tills personen kommer iväg igen!!! |
||
Bra info Jörgen!
Ligans gyllene regel är väldigt rättvis så den lånar vi och tillämpar nästa gång. Nu när ligan är slut tycker ja du ska haka på nästa session ![]() _________________ Andreas Lydig Lotus Elise S2 -01 SÅLD! Westfield Seven 2.0T -03 SÅLD! BMW 323Ti -00 SÅLD! |
||
Kör ni med dom reglerna och folk följer dom blir det nog fler som hänger på härifrån
![]() ![]() |
||
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
1684 besök totalt |