| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Inbjudan Bankörning Mantorp 8/5-10
|
1, 2, 3 >> 8730 besök totalt |
|
_________________ BMW MC-klubben |
||||||||||||
|
Inbjudan till Bankörning ACS på Mantorp 2010-05-08
Vårt fina samarbete med BMWSC fortsätter! För licensierade (SBF) Audi ClubSport och BMWSC medlemmar. Ingen Prova-På erbjuds denna banträff. Frivilliga arrangörer: Saknas ! Anmäl er till mig. Anmälan till Mantorp och banaktiviteterna görs via http://www.bmwsc.com/website1/1.0.1. Träffavgiften för gatbilar gäller per deltagare, Välj alternativet Audi ClubSport i anmälan 700,- Sista anmälnings (så länge vi har platser lediga) och betalningsdag är 27/4 annars tillkommer en straffavgift på 150:- Betalning görs till BMWSC plusgiro 630 50 25-6 Märk inbetalningen med vad syftet är och ditt medlemsnummer och namn så din inbetalning blir identifierbar. Inbetalningen måste ske senast sista datum angivet i inbjudan till banträffen. Har din inbetalning inte blivit registrerad innan banträffen kommer du att nekas tillträde. Är du osäker så ta med en kopia av din inbetalning till banträffen. Preliminärt dagsschema: Kl. 0730-0850 Incheckning och besiktning för licensierade gatbilsförare Kl. 0900-0930 BMW Cup tidsträning 30 min Kl. 0900-0920 Förargenomgång licensierade gatbilsförare (obligatoriskt) Kl. 0930-1030 Bankörning licensierade gatbilsförare (gruppindelning) Kl. 1030-1100 BMW Cup tidsträning 30 min Kl. 1100-1200 Bankörning licensierade gatbilsförare (gruppindelning) Kl. 1200-1230 BMW Cup deltävling 1 Kl. 1230-1300 Banvisning för BMWCS oldtimers och samarbetspartners Kl. 1230-1300 Lunch Kl. 1300-1430 Bankörning licensierade gatbilsförare (gruppindelning) Kl. 1430-1500 BMW Cup deltävling 2 Kl. 1545-1600 Prisutdelning BMW Cup Kl. 1500-1600 Bankörning licensierade gatbilsförare (gruppindelning) open pit Kl. 1600-1630 Ringtaxi (Cupbilar) Gruppindelning gatbilar sker i line-up: orutinerade förare och/eller motorsvagare bilar Rutinerade förare och/eller motorstarkare bilar Inget hoppande mellan grupperna för att slumpvis välja minsta grupp. Önskar deltagare byta grupp ska line-up ansvarig informeras. Bilen: Gatbilen ska vara gatlegal, dvs besiktad av SBP, skattad, försäkrad, och utrustad med lagligt mönstrade däck (r-däck rekommenderas). En lättare besiktning av gatbilen kommer att ske. Uppvisa avtagbar bogserkrok eller fast bogserögla. Det finns inga skattemärken kvar därför måste DU bevisa vid incheckning att den är skattad, via sms (72503) eller utskrift från transportstyrelsens hemsida. Bilen SKA vara besiktigad av Bilprovningen. Föraren: Hjälm, handskar, heltäckande klädsel (bomull), och lämpliga skor är den obligatoriska personliga utrustningen. Körkort, giltigt medlemskort, och giltig förarlicens racing ska uppvisas under incheckningen. Vi har en uppdaterad medlemslista med oss om ni ännu inte fått ert medlemskort. Använd gärna tidigare utskickade personliga nummerlappar om ni som vi önskar en snabb incheckning. Övrigt: Ingen incheckning möjlig för licensierade medlemmar anmälda till bankörningen efter kl. 0850. Inhyrda flaggvakter. obligatorisk förargenomgång för anmälda till bankörningen. ACS-instruktörer finns på plats om råd, och tips önskas. Inga passagerare tillåtna (Instruktörer exkluderat). Gatbilar märkta "Instruktör" eller "Arrangör" lämnas alltid företräde i line-up. Läs mer under https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Av ACS-arrangör bedömd omdömeslös bankörning resulterar i svartflagg, och hemfärd utan ersättning av betald träffavgift. Ingen återbetalning av träffavgift om inte synnerliga skäl föreligger. Att inte hinna skruva färdigt bilen, eller ett grått moln på himlen är inga exempel på sådana skäl. Bilar med ljudnivå överstigande 95dB plockas av banan. Ljudkontroll finns på start/målrakan. Kolla banguide? Här> https://rejsa.nu/bana_info.asp?manto Säkerhetsnivå Enligt banlicens eller högre. Frågor ? skicka ett mail till ulrich.richter@audiclubsport.se Vi syns på Mantorp! Styrelsen Audi ClubSport _________________
|
||||||||||||
|
Jag e också anmäld
Läste att dom utan licens EJ får köra denna träff? Vilken träff är det dom får komma på? Trodde det var enbart denna på Mantorp dom fick köra då det varit så förut, har ju kompisar som ännu inte tagit licens som jag hade tänkt försöka övertala att deltaga nu.. _________________ Martin Ehrsson RS8
Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||||||||||
|
Re:
Nej,ta inte den, den behöver Steffo själv
Ej anmäld
_________________ Mattias Narin 101xBTG-8:22 Porsche GT4-20 |
||||||||||||
|
Re:
Tråkmåns!
(ochkomintemedattjagskallköraringentillsjagblöderstoryn) _________________
|
||||||||||||
|
Re:
Vill ju ha lite utmaning så här efter 10år på Svenska banor, hellre 2 på än 5-6 hemma
Jag är lika fast som alla andra som vart där, jag vet att du längtar du med..... _________________ Mattias Narin 101xBTG-8:22 Porsche GT4-20 |
||||||||||||
|
Re:
Jag tror det nog är för att jag o Peter har anmält oss till Mantorp som gör att du fegar ur
Synd hade hoppats o se din bil live på banan. Får hoppas du besöker Gelleråsen eller Gotland med ACS i sommar i alla fall. _________________ Martin Ehrsson RS8
||||||||||||
|
Re:
Äh jag e ju nybörjare fortfarande så den dag jag inte har adrenalin push när jag går ur bilen efter ett pass på svensk bana skall jag följa efter! _________________
|
||||||||||||
|
Re:
Jo ni skrämde bort mig, nej, det är bestämt sedan länge, Gotland hade varit roligt, inte kört där, men löser inte ut licensen på 795kr för en träff+ att den träffen kostar ju lite mer med färja. Hade också tyckt det varit roligt att kört ihop, men som sagt ni har ju haft några år på er att dyka upp
Men jag kanske har skrämt er, det är därför ni kommer nu
Kör hårt och brutalt, då går dom som bäst
_________________ Mattias Narin 101xBTG-8:22 Porsche GT4-20 |
||||||||||||
|
Anmäld
Anmäld nu ! Men betalning..... även fast jag betalar nu idag så kommer inte pengar in till kontot för än tisdag , inte sant? Så jag inte missar något nu bara för att jag inte betalar in just idag...? // väldigt ny ACS meddlem
_________________ Victor Lennman NKM RACING TEAM |
||||||||||||
|
Re: Anmäld
nej då det är lugnt
Re:
Jag förstår dig att du tröttnat, jag körde ju senaste 2007 med ACS/BMW men valt o köra med andra sen dess för att få lite variation o tyckt det vart för få träffar per år för att lösa licens osv, men tänkte testa ACS i år igen då det är 4st träffar som inte är allt för långt bort från Stockholm samt att dom ska till Gotland vilket är en grymt fin bana Synd att det är just i år som du hoppar av du kunde väntat tills nästa år då det i år lär bli rekord många audi på banträffarna _________________ Martin Ehrsson RS8
||||||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Inbjudan Bankörning Mantorp 8/5-10
|
1, 2, 3 >> 8730 besök totalt |