| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Däck för banåka
Köpa R-däck i England?
|
1 besök senaste veckan (31185 totalt) |
|
Glöm inte 10% rejsa-rabatt:
205/55-16 R888 (2G-Medium) 2007:- -10% = 1807:- 225/50-16 R888 (2G-Medium) 2247:- -10% = 2022:- Blir en knappt 1000:- i skillnad. Frågan är vad MPSC-kvalitéten får kosta extra... _________________ Johan Nilsson |
||||||
|
Re:
228kr, för jag kan inte ha bredare än 205...
Men jag jag har fortfarande inte bestämt mig, måste egentligen ha lägre profil än 55. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||||||
|
Re:
De däck som jag har testat i modern tid; 'är Yokohama, Kumho och Toyo. Av de däcken anser jag att Yokohama är det klart bästa (vilket tidigare även avspeglades i prissättningen). Efter att Toyo nu (chock)höjt sina priser; 'anser jag inte längre att de är med i matchen, utan valet bör stå mellan Yokohama och Kumho. _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||||
|
Hur är Dunlop Direzza 02G, grepp, livslängd, grepp på fuktig väg?
Dom är relativt billiga, i alla fall på Camskill, kanske finns billiga i Sverige också. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||||||
|
Re:
Jag använder dem och är toknöjd. Stadiga stommar och suveränt grepp. Jag provade Falken Azenis och blev riktigt besviken på hur stommarna flexade, så nu är jag lite nojjig över nästa däckköp. Nu är de ju lite för gamla för att användas egentligen men mönster finns kvar efter 500 mil. Våtgreppet var klart över förväntan när de var nya iallafall. Jag skulle vilja ha dem igen men på Camskill finns de inte i mina dimensioner 225/45 och 255/40 * 17. _________________ Jocke Rydell |
||||||
|
Hoppsan,
Jag har nog missat det men Camskill har fraktpriser till Sverige med i rullorna nu. £25 i frakt för ett set däck är ju riktigt lågt (en hjälm kostar ju mer). Ett set Kumho för under 5 papp hemma är ju riktigt bra (det förstås, räknat på Googlekurs och pundet är lite lågt nu) |
||||||
|
Re:
|
||||||
|
Re:
Kan detta vara lösningen på ditt problem.Texten nedan är hämtad från swedbank. "obligatoriskt med säkerhetslösning för näthandel Sedan den 8 april har Swedbank och Sparbankerna infört krav på att alla bankkort måste vara anslutna till någon av våra säkerhetstjänster för att kunna handla med på nätet. Det kostar inget extra och är enkelt att ansluta sig till i internetbanken. Läs mer om våra säkerhetslösningar" _________________ Kennie Flenstedt BMW 320daM -18 M3 e92 -08 Mini -15 M3 Competition -05 såld. 😢 BMW X3M 3,0i -04 såld |
||||||
|
Det ovan är riktigt störande, försökte beställa ifrån USA i flera veckor utan att lyckas. Ringde tillslut swedbank som sa aha, du har problem med kortet (lät som det var några 100.000 pers innan som ringt om det).
Jäkla klockrent att inte informera om det tydligare. _________________ I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
|
||||||
|
Swedbank har ju skickat ut information flera ggr om detta
Inte alltid man läser det man får i kuverten
_________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||
|
Hur går det till om man inte är hemma när däcken ska levereras?
Idag när jag kollade trackingnumret stod det Status: Failed Delivery och en av de sista posterna var "Failed POD parcel scan" vid 08:09 i morse. Jag tolkar det som att de har varit hos mig för att leverera men ingen har varit hemma. I mailet från Camskill står att de (transportören) då ska lägga lapp i brevlådan med kontaktuppgifter så att man kan höra av sig och bestämma nytt utkörningstillfälle (alt. hämta själv någonstans gissar jag). Det fanns dock ingen sådan lapp i lådan när jag kom hem .
Har jag tolkat det rätt att de har försökt leverera men struntat i/glömt lappen? Tänkte höra om någon visste innan jag mailar Camskill. _________________
Porsche Cayman S "3400 RT" -09 Grocery Getter: Mercedes C220D T 4Matic -20 |
||||||
|
Re:
Ring till den Svenska speditören och snacka med dom. om du inte vet vilken det är, så kan Camskill förmodligen svara på det. Normalt (Schenker,Posten, DHL etc ) aviseras alltid privatpersoner innan leverans. Angav du ditt mobilnummer på beställningen? Bor du i lägenhet med portkod, så får du inget "droppkort" i lådan vid leveransförsök. _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||
|
Re:
Jag angav mitt mobilnummer men den var nog inte igång vid 08:09. jag bor dock ilägenhet med egen ingång och vanlig postlåda utanför. Men då får jag ta och maila Camskill för det går inte att läsa ut vilken den svenska speditören är från trackinginformationen. _________________
Porsche Cayman S "3400 RT" -09 Grocery Getter: Mercedes C220D T 4Matic -20 |
||||||
|
Re:
Problemet är att alla banker skickar ut en färgglad broschyr som ser ut som en säljesannons för nån produkt man inte vill ha. Bättre vore om dom skickade ut ett informationsbrev som såg ut som information. Nån reklamare som kan kommentera?
_________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||
|
Re:
Jag brukar sätta en post-it lapp på dörren, som säger "Paketbud, ring mig på 070-xxxxxx", då jag väntar paket.
Jag tror poståkeriet körde ut mina däck. Ena gången ringde dom och jag bad dom lämna däcken utanför dörren till lägenheten. Andra gången fick jag åka och hämta däcken på företagsutlämningen. Testa att söka på postens hemsida med det trackingnummer du har fått. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||||||
![]() |
Däck för banåka
Köpa R-däck i England?
|
1 besök senaste veckan (31185 totalt) |