Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
2271 besök totalt |
2010-04-19 Prova på bankörning, Sviestad
Den 19/4 mellan klockan 17:00-20:00 kör vi årets andra prova på bankörning på Sviestad. Du kan komma när du vill under den tiden. Vi släpper in bilar i depån så ofta vi kan. Om det är många bilar kör vi 15 minuters pass på banan. Priset är 350 kr. Om du inte har Racing, Rally, Karting, eller Folkracelicens så tillkommer 100 kr för PR-licensen. Mer info finns här: http://www.lms.se/web/_pages/index_s Mvh Rikard _________________ Rikard Karlsson, TBR-Racing Teamrepresentant MSLS/Östgöta Racing Kassör, LMS Racingsektion |
||||
Hoppas jag har en körbar bil den 19:e, hoppas jag har en körbar bil den 19:e, hoppas jag har en körbar bil den 19:e, hoppas jag har en körbar bil den 19:e, hoppas jag har en körbar bil den 19:e, hoppas jag har en körbar bil den 19:e, hoppas jag har en körbar bil den 19:e, hoppas jag har en körbar bil den 19:e, hoppas jag har en körbar bil den 19:e, hoppas jag har en körbar bil den 19:e,hoppas jag har en körbar bil den 19:e...............
om jag har det så kommer jag! _________________ Mikael Petterson Audi R8 GT RWD |
||||
Re:
LMS kör väl under SBF-flagg? Dvs det är en SBF-licens som behövs? (Står iofs inte uttryckligen på sidan som RIkard länkade till, men...) Mvh Magnus, som funderar på om Alfan är körklar då... _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||||
Re:
Ja så är det, för att få köra krävs en racing-, rally-, karting-, folkrace- eller PR-licens från SBF. Mvh Rikard _________________ Rikard Karlsson, TBR-Racing Teamrepresentant MSLS/Östgöta Racing Kassör, LMS Racingsektion |
||||
Jag har varit på era kvällskörningar förrut och haft väldigt kul
![]() Senast jag körde så fick man inte ha någon passagerare med sig, är det fortfarande så? Anledningen till att jag frågar är att tjejen ska prova på och hon vill inte köra ensam. Jag undrar därför om det är ok att åka med henne vid era körtillfällen i år? _________________ Douglas Richardson Mazda Rx-7 FD3S (såld) Nyinköpt Rx-7 Re amemiya Suzuki Swift GTI (brukis) |
||||
okej vad bra
![]() Jag kommer köra en blå Rx7a Är dock lite orolig att bilen låter för mycket. Tråkigt att bli rödflaggad efter ett varv hehe Helst när man tagit ledigt från jobbet dessutom. Mvh Anton _________________ Mumba Svensson Instagram: EvoSupra21 |
||||
Re:
Att ha passagerare med sig under ett körpass är inte tillåtet, däremot ställer gärna någon av oss funktionärer upp som instruktörer och åker med så man kommer tillrätta med in- och utfarter, visar spårval o s v. Mvh Rikard _________________ Rikard Karlsson, TBR-Racing Teamrepresentant MSLS/Östgöta Racing Kassör, LMS Racingsektion |
||||
Klockrent, då ska det nog lösa sig. Då hugger vi bara en instruktör till henne när vi kommer upp
![]() Dock hinner vi inte till den 19:e. _________________ Douglas Richardson Mazda Rx-7 FD3S (såld) Nyinköpt Rx-7 Re amemiya Suzuki Swift GTI (brukis) |
||||
3 frågor:
Har endast en hjälm från jula. Är dom godkända? Måste jag ha handskar? I så fall vart kan man köpa dom i Linköping? Kommer dBmätningarna ske innan start eller senare. Får man pengarna tillbaka om man inte ens kommer ut på banan pga ljudnivå? Jag har tagit ledigt från jobbet pga denna dag så blir en dyr dag annars. Hehe Gick dock igenom besiktningen med detta men dom var inte spec impade. _________________ Mumba Svensson Instagram: EvoSupra21 |
||||
Re:
Ljudet mäts vid förbifart ute på banan. Skulle du låta så mycket så att du inte får fortsätta köra betalar vi tillbaka startavgiften till dig. Mvh Rikard _________________ Rikard Karlsson, TBR-Racing Teamrepresentant MSLS/Östgöta Racing Kassör, LMS Racingsektion |
||||
![]() |
Inför träffar
![]() |
2271 besök totalt |