| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Editera film filmad med GoprOHero
|
1618 besök totalt |
|
Har 2 timmar film på testet på Sviestad i söndags när vi premiärtestade Skodan. För att kunna se filmen behövde jag spela den i DivX Plusplayer annars laggar den massor!!! Nu till mitt lilla problem; vet ej hur jag skall editera filmen för att kunna ladda upp den på Youtube(max 10min film går att ladda upp på TUBEN). Jag har laddat hem ett editeringsprogram från DivX som heter DivX author 1,5 och lyckades klippa ur en 5minuters frekvens men när den visas så blir det i slowmotion
Finns det något editeringsprogram som man kan ladda hem från nätet som tar alla spår? samt att det förhoppningsvis är gratis. |
||||||
|
Funkar inte windows movie maker? Där kör jag det mesta av mitt gopromaterial. Funkar fö utmärkt att spela filmerna i VLC utan hack eller konstigheter.
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||||
|
Re:
Fungerar inte med moviemaker kan inte öppna mpeg.4 står det....
VLC går inte för mig, bara ljud och ingen bild |
||||||
|
Re:
Då har du HD-varianten antar jag? Känner inte till några andra simpla. Adobe premiere kan man ju göra det mesta med, men det är ju vansinnigt krångligt att sätta sig in i. Vdub kanske funkar om du inte ska göra några spektakulära editeringar mer än att korta av videon. _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||||
|
Re:
Adobe premiere har jag men fattar noll hur det fungerar. Vdub, går det att ladda hem från nätet? |
||||||
|
|
||||||
|
Premiere
Jag redigerar min GOPro HD film i Adobe Premiere Elements. Fungerar bra. Sök på nätet så hittar du lite quick guides. Peo. _________________ PeO Rydgren Corvette C6 Z51 -05 Pfadt, ST40, Kooks 1 7/8, Vararam - såld BMW M3 -96 Coupé - lättad 172 kg - såld Yamaha R1 2002 - banhoj -såld |
||||||
|
Re: Premiere
Skall göra det, tack. |
||||||
|
Annars är det bara att ladda ner ett codec och tuta och köra i MovieMaker. Premier Pro är rätt avancerat och svårjobbat för en vanlig dödlig.
EDIT: Codec här: http://shark007.net/ |
||||||
|
Re:
Jag laddade hem ett codec för vista och nu fungerar filmerna i Windows media player MEN!! fortfarande fungerar det inte att öppna filmerna i Windows moviemaker , Vad gör jag för fel
|
||||||
|
Jag använder ett program som heter Pinnacle som är både billigt(500kr) och löjligt enkelt att använda.
http://www.pinnaclesys.com/PublicSit . _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||||
|
Har du provat Quicktime (Pro)? Det var det jag använde för att korta ner klippet, till Windows tror jag kanske att du behöver Pro-varianten. I Mac funkar det med Quicktime 10 (som är gratis och kommer förinstallerat i OS X 10.6 Snow Leopard).
_________________ Jesper Alm Banbilen blev en barnbil |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
1618 besök totalt |