Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1025 besök totalt |
Försäkringar under tävling??
Hej, jag undrar om någon "rallyräv", vet vad som gäller under ett rally, med försäkring och sånt.. om jag skulle byta den högra momostolen i golfen mot en mindre bekväm stol med 4 hjul t.ex... ![]() För jag var ju ändå "dum nog" att sätta mig i bilen, fast jag visste skulle gå rätt så fort på skogen ![]() Är det kartläsarlicensen som täcker sånt eller?? _________________ MVH/Johannes Ward Bus: -95 Mitsu EVO III -såld Hundtaxi -00 E46 318 Touring |
||||
Re: Försäkringar under tävling??
Japp kartläsarlicensen är en enkel liten försäkring i sig.... men ska du ha ut något ordentligt vid en skada så bör du tilläggsförsäkra..... för det är inte speciellt mycket man får ut. P.s Jag kan läsa din underskrift men hur många andra förstår? ![]() |
||||
Tackar för svaret
![]() Hmmm, ok, vad kostar en tilläggsförsäkring då månne??? Hehe, visst är den fin ![]() För den som undrar läses den: 80 Vänster 3 minus över krön sten inner, 50, höger 4, 100 Varning höger 2 minus öppnar, håll mitt _________________ MVH/Johannes Ward Bus: -95 Mitsu EVO III -såld Hundtaxi -00 E46 318 Touring |
||||
430 kr har jag för mig den kostar. Och bör skaffas. Den som ingår i licensen (ingår med 60 kr) är inte mycket till hjälp om det händer nåt. Bara att ringa licensavdelningen har jag för mig. Ring förbundets växel annars. Jag fattar oxå din signatur ![]() _________________ Daniel Steiner |
||||
Johannes, nu ska jag avslöja mig som så våpig jag är, men med "mindere bekväm stol med fyra hjul" , menar du då en standardstol med skena? Isåfall är den inte tillåten och du får inte vagnbok, eller ?
Men detta kanske är nån kuggfråga? Hmmmmmmmm?? ..... !!!!!! Isåfall kan man försöka ordna vagnbok för stolen (som ju är fyrhjulig) och ingen kan hindra dig att frakta en racerbil i din racerbil. ![]() ![]() _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||
Jag tolkar det mer som att byta ut högerstolen mot rullstol i.o.m. en eventuell olycka med läskig utgång... _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||
Instämmer med Figgz, det var det enda jag kunde tänka mig när jag läste det... _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||||
Känns lite pinsamt just nu, minst sagt. Särskilt om det är så att jag sårat nån.
Men jag hoppas och tror att ByWard har överseende med min misstolkning. Och iofs, är man såpass implicit får man nog räkna med okänsliga rullskene-sällar som jag! ![]() _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||
Hehe, och tur är väl det ? ![]() ![]() ![]() Jag skrev det där om stolen som en "luring".. "No harm done" och jag hoppas även att jag inte trampat på någons tår. Tack för allas hjälp, det får bli ett tillägg för min del, min förare har redan vurpat rejält en gång, trots en ringa ålder av 17 år ![]() ![]() ![]() _________________ MVH/Johannes Ward Bus: -95 Mitsu EVO III -såld Hundtaxi -00 E46 318 Touring |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1025 besök totalt |