Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
3514 besök totalt |
Isen höll inte
En garagekompis ringde idag och undrade om jag kunde komma o hjälpa honom, sakt och gjort! Efter en halvtimmes båtkörning med golfen (och glada tillrop från mej!) så kom den upp till synes oskadd, trots avancerad isbrytning. Bilderna är tagna på en insjö i södra stockholm på plogad is, be carefull out there. Som bilderna visar, så var det dubbel is som tur var ![]() ![]() ![]() _________________ Andreas Zolnir |
||||||||||
Nej det var "Stylingmicke" som lyckades denna gång ![]() Så nu blir det ännu billigare stötdämpare för mej!!! ![]() Föraren kände sej bra tror jag, men han var glad att ha någon där om det skulle gå snett. _________________ Andreas Zolnir |
||||||||||
Re: Isen höll inte
Kanske en bra varning att inte åka ut på andras plogade banor. och Hacksjön brukar ofta ha mycket dubbelis, är riktigt roligt när man kör hoj på vårkanten och inser att man nästan blivit Jesus då det inte är något torrt eller bärande under hojen. ![]() _________________ Roland Johansson |
||||||||||
![]() Tänkte just säga att man ska spela över vattenhindrena i golf ![]() ![]() _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21 ![]() |
||||||||||
Man ska nog inte åka ut ensam iallafall ![]() jag gjorde en sån miss själv en gång, blev sittande i ett dike på en skogsväg kl01 en söndag natt, det var på den tiden bara viktiga människor hade mobiltelefon, ![]() ![]() _________________ Andreas Zolnir |
||||||||||
Viste inte att det va DIN bana Rolle ![]() ![]() _________________ Michael Leidstedt Golf Mk I |
||||||||||
Är inte min bana eller min sjö, men tror jag vet vilka som betalar plogningen i år och även har tillstånd av polisen för att åka där VISSA tider. Åkning andra tider ger väldiga problem när man vill ha polistillstånd nästa år! och tycker det är jävligt trist de gånger man är med och betalar plogningen eller plogar några timmar komma ner och någon åkt kors och tvärs. _________________ Roland Johansson |
||||||||||
Dom gånger jag har åkt där och det har varit andra där samtidigt så har jag FRÅGAT om det var ok.. Men jag betalar gärna en slant om det känns bättre, för man vill ju inte stöta sej med någon i onödan ![]() "vissa tider"??? brukar höra från mitt hus att det gasas ordentligt fram till tolv, ett på natten på helgerna! ![]() ![]() ![]() Blir det nån Scirocco i år??? ![]() _________________ Michael Leidstedt Golf Mk I |
||||||||||
Jaså Micke håller på så där när han kör på is..hehe nu ska jag mobba han lite ![]() ![]() ![]() //Greven _________________ mvh Leif Ankarschiöld Skyline R32 GTR GODZILA |
||||||||||
"Dom gånger jag har åkt där och det har varit andra där samtidigt så har jag FRÅGAT om det var ok.. Men jag betalar gärna en slant om det känns bättre, för man vill ju inte stöta sej med någon i onödan "vissa tider"??? brukar höra från mitt hus att det gasas ordentligt fram till tolv, ett på natten på helgerna! ..... men jag tänker inte klaga för det... " Är ju sådant som ger problem när man försöker få tillstånd, att det körs på nätter och sena kvällar etc. De tider man får när man söker tillstånd brukar vara 11 - 16 lördag och söndag, eventuellt varannan helg. "Blir det nån Scirocco i år??? " Vi får se ![]() _________________ Roland Johansson |
||||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
3514 besök totalt |