Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1, 2 >> 3136 besök totalt |
F1 Shanghai
Noterar att ingen tråd har startats så jag får väl offra mig. Trots en en sunkig Renaultmotor och avsaknad av F-Duct så är Red Bull snabbast. Hur länge har Schumacher tålamod? Risk för regn imorgon, rejset startar 8.30 imorgon bitti. _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Rejset startar 9.00 imorgon men sändningen på din kanal kanske 8.30
![]() Tyckte kvalet var ganska odramatiskt idag. Kul att Alonso lyckades damma till med en så pass konkurrenskraftig tid jämfört med tjurarna. Som du säger, risk för regn... förutsättningarna för ett spännande lopp finns åter där så nu är det bara att hålla tummarna. I övrigt borde alla lopp gå 9 på morgonen, så jäkla gött att sitta och mumsa i sig en lång skön frukost samtidigt som det är F1 på tv! ![]() _________________ David Olsson Lotus Elise SC |
||||
Ja kvalet var ju inte så värst upphetsande. Jag vet inte vad jag tycker om årets säsong
![]() Hoppas på ett spännande race imorgon, kommer det regn så kan det sluta lite hur som helst. Både intressant och kanske lite orättvist. Anmärkningsvärt är att Nico än en gång är snabbare än Schumi. Schumi är nog lite förvånad själv. Kul att Force India bilen går så pass bra. det är inte länge sedan den var lika dålig som Lotus, Vigin och HRT. För övrigt så sitter jag och tittar med en påse chips i knät och en öl i handen, oavsett vilken tidpunkt F1 går. ![]() _________________ Willy Speljak Corvette C4 Husbil |
||||
Farsan ringde imorse och försökte överrösta bilarna när de kom nerför startrakan. Han, syrran å hennes kille tyckte det var trevligt och skulle återkomma imorgon med mer telefonterror
![]() En annan får sitta härhemma framför datorn och se loppet via datorn _________________ Jonas Zetterman Västerås Sonens Race Insta https://www.instagram.com/philiptangerstad63/ |
||||
_________________ Jonas Zetterman Västerås Sonens Race Insta https://www.instagram.com/philiptangerstad63/ |
||||
Spännande rejs!
Button gör återigen ett väldigt bra strategiskt beslut som ger honom en relativt enkel vinst. Hamilton kör som en hjälte och bjuder på många fina omkörningar. Dock borde Button få ett straff för den sjukt konstiga omstarten efter andra SC. Men oj vad skönt det var att se Alonso köra om Massa i depåinfarten. Måste varit dagens mest värdefulla enskilda omkörning med tanke på att den gav honom 7 placeringar. Hoppas även Schumacher börjar få smak för det goda nu när han för en gångs skull visade att han inte tappat all rejs-instinkt sen uppehållet. Tror dock att han får kämpa med att utveckla bilen och stallet denna säsongen och kan först nästa säsong hoppas på något närmare en podiumplacering. _________________ David Olsson Lotus Elise SC |
||||
I min bok sjönk Hamilton och Alonso ännu djupare efter deras alternativa beteenden i samband med depåstoppen. Jag trodde de vita linjerna var en yttre begränsning för banan.
![]() Button och Rosberg kan jag nog hylla. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Re:
+1 Alonsos fina körning överskuggas helt av den i mina ögon idiotdykningen mot Massa in i depån. Kunde slutat med Ferrari 2 x DNF's Hamilton som är en mycket snabb förare har en otrolig förmåga att framstå som en pappskalle när han får "brainfreez". Blir mkt besviken om han inte får straff denna gång, kör ju med ett gult kort sedan förra rejset och borde ha en del ögon på sig. Stefan _________________ Stefan Persson FeniX Motorsport |
||||
Håller med om Hamiltons idiotkörning i depån. Borde ge bestraffning. Tydligen fick både Vettel och Hamilton straff för körningen ut från depån.
Alonsos omkörning av Massa i infarten var klart osnygg tycker jag. Borde inte vara tillåtet att köra på den sidan av vita linjen. Men spännande var det! ![]() _________________ Christoffer Silfverberg |
||||
Re:
Körningen i depån berodde ju på att stallet inte hade koll. Hampan kan ju inte veta om han var först och Vettel borde ge sig eller vice versa. Han vet ju bara att teamet har släppt honom och att han då borde få fri väg i depån. Däremot var ju inkörningen till depån mindre snygg. Men det gjorde ju "McLaren-föraren" Alonso likadant. Dessutom mot sin team-kompis. Det där lär röra upp sydeuropeiska känslor! ![]() _________________ Anders Eriksson Nu med fröken senap. Renå Twingo -96. Aka Mlle Dijon. |
||||
Re:
Tillsägelse inget straff http://www.planetf1.com/news/3213/61 _________________ timmy1701 BMW Z3 2.8 Coupé 1999 BMW 325D Touring 2008 |
||||
Re:
Jo jo, men han fick ju retursladd och höll på att köra in i depåpersonalen och låg sedan paralellt med Vettel genom hela depågatan, ganska nära personalen som stod där. _________________ Christoffer Silfverberg |
||||
Re:
![]() _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1, 2 >> 3136 besök totalt |