Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 1 besök senaste veckan (7901 totalt) |
Jupp skärmarna får nog bändas ut lite bak iallafall.Men wilwood bromsar kostar ju ca 10lök,och då kommer man ju inte undan så billigt..funderar på att köpa 305x28 mm S80T6-skivor och Seat-oken. |
||||||||||||
Re: Tips på bra broms-ok?
Lite gnälligt kanske men brukar man inte dimensionera fälgen efter bromsarna och inte tvärtom?? ![]() _________________ Karl Brag |
||||||||||||
VAG har justerat priserna på Seat oken till 1770:-/st, inte nått att bråka om men.. noterade det idag då jag beställde 2st...
|
||||||||||||
jo men nu lyckades jag få tag på 18" bbs och 235/40-18 pirelli Pzero corza billigt och handlade det innan bromsarna. |
||||||||||||
Med bra bromsvätska och Racebelägg kommer man långt även med originalbromsar.
Fjolligt! _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||||||||||
Nu vet jag inte hur det ser ut på 240, men trots stora fälgar så kan det axiellt lik förbaskat vara dåligt med plats ![]() _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||||||||||
Måste bara få lägga mig i debatten (tyvärr kan jag inte hjälpa till ang bromsval, allt jag vet om bromsar står på min hemsida..). Jag tror knappast "Rejsa-standard" 205/50-15 R-däck är porten till Nirvana på "alla" bilar och Magnus har ju inte avslöjat så mycket om hur resten av bilen ser ut...
![]() Bilsport-Kadetten gick ju inte snabbare i Superstage efter bytet från 17" till "Rejsa-standard", en duktigt hottad 240 kanske mår bra av ordentliga 18"? Svårt för oss att lägga oss i och anmärka mao! Annars borde Porsche "Big-red" sitta som ett smäck på den bilen! ![]() ![]() _________________ Johannes Bengtsson |
||||||||||||
Hänvisar till tråden om mitt projekt för info om seat bromsarna.. https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php |
||||||||||||
Apropå prisskillnade från Seats ok upp till Volvos: Jag kan inte egentligen uttala mig om Volvo-fallet, men vad gäller skillnaden Seat - Pug så finns det vissa tänkbara förklaringar:
-Seat köper kanske större mängder och kanske dessutom "standard" Brembo radialmonterade GT-ok för att, isåfall smart nog bara behöva anpassa adaptrarna. Att Porsche som i allmänhet inte gör saker ideellt också har rätt billiga ok kanske också förklaras av standard GT-sortiment? -Peugeot sätter oken på lågseriemodellerna 406 Coupé och 607 V6. Dessutom är det specialgjutningar, åtminstone till knappt hälften, med axiala fästöron som är anpassade till stadardspindelhus. De har också samma kolvarea som de normala enkolvsoken, men det gäller nog Seat också, de har ju ett antal kovkombinationer att laborera med. originalskivorna såg jag kostade ungefär lika mycket pug/seat, ca 1200/st. Puggens är iaf Brembotillverkade, antagligen seats också? Brembo-skivor på Mekonomen går på drygt 700, men de ser inte exakt likadana ut i finishen. För mig var det "blunda och köp", jag var tillräckligt osäker då jag köpte min bromsutrustning ny att den verkligen skulle passa bolt-on för att det skulle känna spännande. ![]() _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||||||||||
Synd att klaga! ![]() ![]() |
||||||||||||
Fjolligt?men om du skulle få tag på 18" BBS billigt,och 18" pirelli P zero corsa,nästan nya för 500:-/st.(och jag kan köpa så många att de räcker livet ut). skulle du inte då ha satsat på 18"?` ![]() och när jag ändå byte upp mig till 18",så tänkte jag att jag skulle uppgradera mina bromsar oxå eftersom större får plats. |
||||||||||||
Det var inte 18":arna i sig jag tyckte var fjolligt, utan att du uppgraderar bilen efter vad som är snyggt och inte efter vad som behövs (blir man frånåkt får man skämmas, oavsett hur snygga grejer man har). _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||||||||||
Hmmm, klart intressanta bromsar!
Funderade först på att de skulle funka bra på min M3E0 men spånade sen in på något annat... Vet någon VW/Seat bevandrad om det kan vara så att ovan nämnda Brembo ok med adapters och skivor passar rätt av på octavia RS? Man skulle ju kunna ha en uppsättning på bruksbilen... Om inte annat för att de säkert ser bra ut bakom 19" hjul... (Sluta grimasera, det är bara för utseendet! ![]() //Martin _________________ ///Martin Gistell Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019 M3E30 -90 - tredje i ordningen! Passat GTS R-line -18 - personfraktare |
||||||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 1 besök senaste veckan (7901 totalt) |