| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Mantorp den 1Maj. Får man delta?
|
1, 2 >> 3593 besök totalt |
|
Såg att Peugot och Fordklubben ska ha banträff samma dag på Mantorp den 1 maj. får alla delta eller måste man ha en ford eller peugeot? Rattar juh nissan
Borde verkligen stå om alla är välkommna direkt i listan eller ej. _________________ 200SX |
||||||||
|
Re: Mantorp den 1Maj. Får man delta?
Det är Hondaklubben som är huvudarrangör för Mantorp-träffen. Det är "samarbetsklubbarna" (Honda, Peugeot, Ford och Subaru) som är med och får köra. För några år sedan var Nissa-klubben med i samarbetet men inte längre, så jag tror inte att Nissan får köra med oss i år. Tidigare har det funnits några "rejsa-platser" men det värkar inte finnas kvar längre, tyvärr. ----------------- Men är du sugen på att köra, så kan du alltid köpa en gammal Civic!
_________________ Mvh Benci_Hovanyi
Gotland Ring 1:33,33s |
||||||||
|
Hej! Du måste vara medlem i någon av klubbarna. Men det kan du lösa för 300 kr.
Se länk: http://www.fordclubsweden.se/forum/s _________________ Christoffer Silfverberg |
||||||||
|
Är det så att bilen verkligen måste vara av det märket?
Ser inget om det i reglerna som jag bifogade i länken. Edit: Sorry för vilseledande info. Hittade denna rad mitt i textmassan: I de fall där föreningen inte styrs av sina egna stadgar, så regleras en specifik bils märkestillhörighet av vad som står i dess registreringsbevis. Men det är ganska så otydligt. _________________ Christoffer Silfverberg |
||||||||
|
Re:
Ja, den texten tillkom för att kunna tillåta Ariel Atom, som ju har en Honda motor, eller hembyggen t.ex. seven-bilar med Honda/Ford-motorer. _________________ Mvh Benci_Hovanyi
||||||||
|
Re:
Jag har fått uppgift om att det går bra att köra Citroen oxå. I a f om den är av nyare PSA-modell. _________________ Anders Eriksson Nu med fröken senap. Renå Twingo -96. Aka Mlle Dijon. |
||||||||
|
Re:
Vadan detta? _________________ Axel Tanner |
||||||||
|
Re:
De tycker väl synd om oss citropater att vi inte får köra något så de har förbarmat sig över oss.
Citroen och Peugeot är rätt lika i stora delar. _________________ Anders Eriksson Nu med fröken senap. Renå Twingo -96. Aka Mlle Dijon. |
||||||||
|
Re:
Icke: Bilen skall vara "gatgodkänd", dvs. den skall vara registrerad, skattad, försäkrad, påställd, samt om så krävs, genomgått godkänd årlig kontrollbesiktning hos Svensk Bilprovning (nordiska bilar är tillåtna om det kan intygas att bilen är besiktad och godkänd i hemlandet). Kontroll hos Transportstyrelsen kommer att göras! Bilen måste gå igenom den allmänna genomgång/besiktning som görs i samband med bandagens incheckning. Besiktningspapper alternativt utdrag från Transportstyrelsen som påvisar att bilen är "gatgodkänd" måste då kunna uppvisas. "Racebilar" (bilar med vagnbok) är ej tillåtna. _________________ Christoffer Silfverberg |
||||||||
|
Tyvärr gick det inte att registrera sig på deras hemsida. Något med deras databas som var knas. Drog iväg ett mail till forum@hondaklubben... får hoppas att dom vill ha en extra bil att rejsa emot för då kommer jag
_________________ 200SX |
||||||||
|
Re: Mantorp den 1Maj. Får man delta?
Jag försökte med att Mazda 3 var ganska lik en Ford Focus o därför skulle jag få vara med... men det blev kalla handen... jag blev jätteledsen... _________________ Niclas Swahn |
||||||||
|
Re:
Hondaklubbens nya Forum-sajt dras med lite tekniska bekymmer för tillfället, ni får ha överseende med det. Mantorp-träffen är den "största" banträffen för samarbetsklubbarna, sett till antalet deltagare som kör bana. Det är rent av lite för mycket medlemsbilar, därför bjuder man inte in "rejsa.nu" i år. Det finns helt enkelt inte utrymme för det. ----- Detta är inte unikt på något sett. Både Porsche-klubben och BMW-klubben tillåter endast sina egna märkesbilar. (BMW tillåter dock Mini-sar) Har själv förgäves försökt komma med på Porsche-klubbens bankörning på Gotland Ring förra året, men jag fick kalla handen, trots att jag lovade att inte köra ifrån dem för mycket.
_________________ Mvh Benci_Hovanyi
||||||||
|
Hej på Er!
Jag vill bara förtydliga lite så att det inte blir några tråkiga missförstånd... Banträffen på Mantorp Park den 1 maj arrangeras av Honda Performance Club i samarbete med Ford Club Sweden, Peugeot Sport Club och Svenska Subaru Imprezaklubben. Utöver dessa fyra klubbar så har även VW GTI-klubben köpt 15 platser till detta arrangemang. Aktuellt inbjudan finner Ni här => LÄNK Som Ni ser så krävs det att föraren är medlem i någon av ovanstående klubbar, innehar giltlig SMA försäkring och att bilen han/hon kör är antingen en Ford, Honda, Peugeout, VW GTI eller en Subaru Impreza. Utöver detta så skall även fordonet överenstämma med nedansstående reglemente och respektive förenings stadgar, dvs.
Tack för ordet!
/Per-Anders. _________________ Per-Anders Gustafsson |
||||||||
|
Re:
....och nej, "open wheelers" är inte tillåtna. Oavsett om det står Honda eller Ford i registreringsbeviset.
_________________ Per-Anders Gustafsson |
||||||||
|
Re:
Förra året så erbjöds NOGS platser vid ett par tillfällen. Men så är inte fallet i år... _________________ Per-Anders Gustafsson |
||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
1, 2 >> 3593 besök totalt |