| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Polestar C30 Performance Prototype
|
<< 1, 2 7614 besök totalt |
|
Re:
Tycker det finns många intressanta Volvo, kanske just därför att märkets image är så oerhört ointressant, så finns det ett par guldkorn som jag tycker är spännande... 363 CS och 480 Turbo för att nämna några!
_________________ Axel Tanner |
||||||
|
Re:
På haldex verkar dom måttligt oroade över värme i allmänhet. Ja frågade hur dom gjorde med tex veyron, men dom sa att det var rätt lungt, dom hade adderat lite kylflänsar tror jag och sen var det bra. Värme lät inte som något stort problem, det känns lite konstigt med tanke på att det slirar så mycket.. _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||||
|
Re:
På Veyron är det väl bara en diffbroms? Lite skillnad. På asfalt är det troligt inte så stort problem men det är ju rätt enkelt att fixa tempavstängning på lite lösare underlag. Men det är ju en annan diskussion iof. _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||
|
Re:
Haldex gen 1 mellandiff vad jag vet... _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||||
|
Re:
363 CS verkar ju vara lätt att få tag i...
Den andra bilen nämner jag inte högt, då jag anser att sådana ord skulle vara att åkalla onda andar.
Volvo har byggt en bil som gått riktigt bra att busa med i mina ögon och det är 240 340 och 360 är väl också värda att nämnas men de är så hejdlöst fula att man måste ignorera dom av princip
Många andra har varit utmärkta bruksbilar, 740, 850, V70, S60 mfl, men för busbilar har andra märken kännts som mer prestanda per krona. _________________ Mvh // Niklas L |
||||||
|
Re:
Jag pratade inte om prestanda, bara om intressanhet! 240 och 340 lär ju vara de mest prisvärda busbilarna för vinterbruk om inte annat, men speciellt intressanta är dom inte. Men den här C30n verkar ju bli både snabb och intressant. _________________ Axel Tanner |
||||||
|
Det var ödsligt minst sagt igår runt den bilen på gbg-mässan.
Hoppas volvo-villa-vovve-svensson visar bilen lite mer intresse. Hoppas att det är rätt koncept, Polestar får gärna bli ett "svenskt AMG eller Alpina" F.ö, tycker jag 240 är lika spännande som kokt korv med bröd. om det inte är en ÄKTA Grp A 240 förståss. 245 GLT och 360 GLT med R-Sport trimsats är de enda två hottare Volvo jag haft (tjänstebilar) Bra bilar bägge,men bara en var kul. 360 bra mycket roligare med trimmad B19 med dubbla Solex m.m. Och styvare chassi. Privade S40 JTCC ochS60 Challenge bilar när de var aktuella. Lika bra och kul som att åka SL-buss. Nä, volvo är liksom inte min grej. Behöver ju inte vara bilens fel iofs
_________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||||
|
Volvo C30 Polestar Nurburgring
http://www.youtube.com/watch?v=7itTv
_________________ Janne Ström |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Polestar C30 Performance Prototype
|
<< 1, 2 7614 besök totalt |