Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Fråga ang tävlingar och mylaps.com
1892 besök totalt
AntonG
Örebro
Här sen Jul 2008

Trådstartare

Hur svårt är det att lägga upp alla tider från en tävling på mylaps.com? Går det fort?

Jag tänker på situationen förra året på sista racet när väldigt många fick straff för att de inte sänkt farten tillräckligt vid en bergning, inklusive jag. Då tappade jag en placering, bet i det sura äppet och accepterade mitt straff. Jag kollade då direkt på mylaps.com för att se hur det låg till men tiderna kom inte upp förrän mycket senare. När jag kollad detta senare så såg jag att han som låg bakom mig och tog min placering inte hade sänkt sina varvtider mer än mig bara att han åkte långsammare varvtider hela tiden, men han fick inget straff! Då blev jag förbannad eftersom då hade jag naturligtvis lagt in en protest om jag visste detta.

Förhoppningsvis händer väl inte detta igen, men om så blir fallet så önskar jag att varvtiderna kommer upp på mylaps.com direkt, är detta möjligt?

Mvh

Banbil: BMW e46 GTR & Camaro cup gen 5
Gatbil: Porsche 996 - Såld

http://www.gruffmanracing.com
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

Re: Fråga ang tävlingar och mylaps.com

AntonG skrev:
Hur svårt är det att lägga upp alla tider från en tävling på mylaps.com? Går det fort?

Jag tänker på situationen förra året på sista racet när väldigt många fick straff för att de inte sänkt farten tillräckligt vid en bergning, inklusive jag. Då tappade jag en placering, bet i det sura äppet och accepterade mitt straff. Jag kollade då direkt på mylaps.com för att se hur det låg till men tiderna kom inte upp förrän mycket senare. När jag kollad detta senare så såg jag att han som låg bakom mig och tog min placering inte hade sänkt sina varvtider mer än mig bara att han åkte långsammare varvtider hela tiden, men han fick inget straff! Då blev jag förbannad eftersom då hade jag naturligtvis lagt in en protest om jag visste detta.

Förhoppningsvis händer väl inte detta igen, men om så blir fallet så önskar jag att varvtiderna kommer upp på mylaps.com direkt, är detta möjligt?

Mvh

Det beror på om tidtagaren har internetkoppling där han sitter.....

tex jag har ett ICE NET Router med inbyggd NMT internetförbindelse så jag har det i stort sett överallt jag är i sverige...... men om han inte har det så handlar det om banan har förbindelse eller inte (iofs så funkar det även med en 3G dongle med)

Men dom flesta banorna har internetförbindelse tillgängligt i tornet där tidtagaren sitter.... iaf vet jag att Anderstorp, Mantorp, Knutstorp, Karlskoga har det..... Sviestad har jag ingen aning om...

Men för att återgå till frågan....

om då tidtagaren har internetförbindelse så är gången att man byter flik i tidtagningsprogrammet, trycker på ladda upp resultat och ca 30sekunder - 1 minut senare så ligger allt man valt att lägga upp ute på internet..... kan även göras under pågående tävling, vilket jag gör ibland på mina längre tävlingar......

AntonG
Örebro
Här sen Jul 2008

Trådstartare
okej, tack för infon!

Då är frågan, hur ser det ut när BMWSC anordnar tävlingarna?

Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005

Re:

AntonG skrev:
okej, tack för infon!

Då är frågan, hur ser det ut när BMWSC anordnar tävlingarna?

Resultaten finns på mylaps, Göran fixar det.

Örebro
Här sen Jul 2008

Trådstartare
Direkt efter målflagg iår?

Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005

Re:

AntonG skrev:
Direkt efter målflagg iår?

Värst vad du har bråttom
Han har gjort det ett par gånger tidigare så det kan han nog fixa även 2010.

1892 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande