Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
1112 besök totalt |
2010-05-29 AMS Mantorp
Hoppas på sol och trevliga bilar och förare. Skall bjuda lillebrorsan på en för tidig 40 års dag genom att låta honom gasa av sig i min Mazda 3 MPS. Vi siktar på att komma under 1.36 i år... Nån mer som skall dit? om i såfall har jag en liten tyst röd bil med ett Rejsa märke där bak... Niclas med lillebror... ![]() _________________ Niclas Swahn |
Förra året fick jag köra tills jag var nöjd. Det var typ tre grupper och alla var ute i 15 minuters pass. Jag tog några lugna varv o några fria. Det var inte fler i varje grupp utan att man kunde välja om man ville kör ihop med någon eller rulla runt själv i eget tempo. Inga chikaner eller annat larv. Inga flaggvakter och inget krångel heller. Massa tidningskillar som stog o hängde i depån o snackade med varandra... Björk o Rudholm var där, kanske att de instruerade... Robin drog runt lite med CCX så den gick sönder... Det hela inleddes med ett allmänt förarmöte och sen fick vi en föråkarbil ett par varv. Jag åkte med Dackewall i hans c6 cab på tvären runt hela banan, jag ville veta spårval, han ville drifta...
25 grader varmt o helt ok lunch. Förra året betalade jag 1500:- i år ville de ha 1800:-... men som sagt väldigt mycket köra för pengarna... Kul blandning på bilar och i de snabba grupperna gick det seriöst fort... Nicke _________________ Niclas Swahn |
Jag var med hösten 2008 och blev förvånad att det var som "High Caparall". Knappt något förarmöte. Det var bara att åka ut på den fuktiga banan. Efter 2 varv blev jag omkörd av en 996 GT2 som fick sladd och satte bilen i armcoräcket på start och mål. Senare på varvet stod en Ferrari 360 i sandfållan innan långa rakan. En Gallardo körde låååångt ut i gräset. Dyra fina bilar, men ganska oseriöst event. Nu ska jag köra med Ford klubben och då verkar det vara betydligt seriösare med noggrann besiktning av bilen och obligatoriskt förarmöte.
Men det är kul att gasa! ![]() _________________ Christoffer Silfverberg |
![]() |
Inför träffar
![]() |
1112 besök totalt |